MENÜ
      
 

 

HU / EN   

 
 

2001 Opel Astra Coupe OPC X-Treme - Genf -

Egy durva Astra utcára

Az Opel még 2001-ben, a nemzetközi autókiállításon, Genfben ünnepelte premierjét egy elképesztő szupersportkocsi prototípusnak, aminek alapját a jól ismert Opel Astra G adta. Az új modell neve egy tömör üzentet is hordozott, az X-Treme (extrém) névvel. A tanulmány modell neve, a széria gyártású Astra Coupe modell nevet kiegészítette az OPC X-Treme névvel, ami az Opel Performance Center monogramját is magába foglalta, amit mai napig használnak a legdurvább sport Opel modelleken, amit az új modell generációknál cseréltek le GSi-re. Az új prototípus megkapta a sport technológiát, amivel a hétköznapi forgalomban is közlekedhet.

 
 

 

A szupergyors Astra Coupe

 
 

 

Reklám

 
 

Az átalakítással kétszemélyes „sportoló” lett az Astra Coupe V8 versenyautóból, ami sikeresen harcolt a DTM (Deutschen Tourenwagen Masters) német túraautó bajnokságban. Az X-Treme modell meghajtásáról kicsit nagyobb motor gondoskodott, mint az OPC Astrákban, aminek motorháztetője ebben az esetben egy 4.0 literes V8-as motort rejtett, ami 326 kW (443 lóerő) teljesítményt termelt, és az 530 Nm-es csúcsnyomatékát 4 800-as fordulaton adta le, ami mellett a végsebessége a 300 km/órát is átlépte, és a 0-100 km/órás sprinthez kevesebb, mint 4 másodpercre van szüksége. A nagy teljesítményt egy 6-fokozatú kézi váltón keresztül továbbítja a hátsó kerék meghajtáshoz. Az optikai jelölése az Astra Coupe OPC X-Treme modellnek, az élénk piros fényezéssel és a szárnyas ajtókkal, amik megkönnyítik a beszállást, és gáz teleszkópok tartják, mint az autók csomagtér ajtaját (főleg 3-ajtós, 5-ajtós és kombi modelleknél).

 
 

Opeltől szárnyas ajtókat kapott a leggyorsabb Astra G Coupe

 
 

A szupersport Astra hossza 4 290 mm, a szélessége 1 850 mm és a magassága 1 290 mm, és ezek az arányok tökéletes megjelenés adnak, még a 20”-as felnikkel is, amikre elöl 265/30 ZR20-as abroncsok kerülnek, és a hátsó felnikre 305/25 ZR20-as méretű abroncsok, amik a kiemelkedő teljesítményhez kiváló tapadást is biztosítanak. Az X-Treme modell alapját a 2000-ben bemutatott Astra Coupe adta, ami feltűnő változásokat kapott, ami kifejezetten a DTM verseny képességét javította. A változtatásoknak köszönhetően az X-Treme modell, 2 cm-rel hosszabb, mint a hétköznapi Astra kupé, és 18 cm-rel hosszabb a 2000-es versenyző különlegességnél. A vezető és utasa igazi versenyautóban érezheti magát, a beltér kialakításának és megjelenésének köszönhetően is. Az utastér műszerfala és részletei, a versenyautót idézik az egyszerű megjelenéssel és a legfontosabb eszközökkel, valamint az utastere Alcantara bőr kárpitot kapott.

 
 

 

A versanyautó megjelenéshez, versenyautó beltér is jár, bukókerettel

 
 

A sport ülések kiemelkedő oldaltartást nyújtanak a vezetőnek és utasának, és ha ez még nem lenne elég, még 4-pontos biztonsági övekkel is felszerelik, mint a versenyautókat, így kiváló biztonságot nyújtva még pályanapokon is. Az utas oldali ülésnek és a kiegészítőknek köszönhetően az X-Treme modell súlya 1 150 kg, ami kb. 50 kg-val több, mint a DTM verseny változat, amiből átvették még a bukó keretet is, ami króm-molibdén csőből készült. Az alváz, felfüggesztés biztosítja a sport szellemét, ami köszönhető az első és hátsó felfüggesztésnek, amik az X-Treme modell esetében kettős keresztlengőkaros felfüggesztést takarnak, ami az igazán sportos utcai modellekbe is belekerül, mint a Honda Accord vagy a Mazda 6 modellekbe, valamint a lengéscsillapítók teljes mértékben állíthatók.

 
 

... és az erős V8-as szív a motorháztető alatt, 443 lóerővel

 
 

A kiemelkedő gyorsasághoz nagy teljesítményű szellőztetett tárcsafékeket is szerelnek, mind a 4 kerékhez. Az első tárcsák 380 mm-sek és a hátsók átmérője 340 mm, amiket 6 dugattyús nyergek lassítanak, a hozzá illő fékbetéttel, amik kiváló fékerőt és gyors reakciót biztosítanak, a fék pedál megnyomására.

- Kartos Patrik -

2019-03-21, 11:32:58

 
     

 

free counter

free counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Asztali nézet