MENÜ
   
 

HU  

 
 

2017 Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D teszt - 2. oldal -

A Japánok terep királya

A Toyota még 2017-ben piacra dobta a megújult Land Cruiser modellt, ami Európában az új uniós normáknak köszönhetően már csak egy 2.8 literes D-4D turbófeltöltős dízelmotorral választható az ügyfelek számára, ami 177 lóerőt termel, és 3 400-as fordulaton adja le, valamint a csúcsnyomatéka 420 Nm, ami már egészen alacsony fordulattól rendelkezésünkre áll, már 1400-as percenkénti fordulatszámtól, egészen 2600-as fordulatig, ami nagyon jól jön terepen is. A benzinmotor hiánya miatt már csak két opció közül választhat az ügyfél hajtás tekintetében, ami a kézi és automata váltó (magasabb felszerelés szinttől, már 6-fokozatú automata váltóval szerelik a Land Cruiser modelleket), ezen kívül csak a felszerelés szintet, opciós extrákat, a színt, a felniket és a kárpitot tudja ízléséhez választani az ügyfél. A dízelmotorral sincs gond még télen sem, amiben sokat segít a két akkumulátor a motorháztető alatt, ami még télen is ad annyi energiát az indításhoz, hogy könnyen induljon a 2.8 literes, soros, 4-hengeres dízelmotor a nagy mínuszokban is.

 
 

 

Motorháztető alatt a 2.8 literes D-4D, 4-hengeres dízelmotor, ami 177 lóerőt és 420 Nm nyomaétkot termel

 
 

A dízelmotor elég erőt és nyomatékot biztosít a közel 2.3 tonna saját tömegű nagy SUV-nak, hogy könnyedén mozogjon, és terepen is elboldoguljon, ahol a legjobb terepjárok között kapnak helyet a mai napig a Land Cruiser modellek. A kiváló terepképessége mellett utazó autónak is tökéletes, igaz nem egy BMW sportsedan, amivel hasítani lehet a kanyarokban, de utazó autónak is megfelel a csendes utasterével, és a kiváló úthiba elnyelő képességével, amik tökéletesítik az utazási komfortot. A nagy hasmagassága miatt meg kell szokni, hogy borulékonyabb nagy sebességgel egy átlag autónál, de ha kiismered a Land Cruisert igazán jó választás lehet, a mindennapi használatra is, és akár komoly terepre is mehetünk vele gyári állapotban is, de ha versenyszerűen is használni akarjuk, komolyabb abroncsokra érdemes cserélni a gyáriakat. Az utazási komfort kényelmes, mint egy nagy luxus sedanban, de a nagymérete miatt az erősebb szelet jobban megérezzük vezetés közben a nagy terepjárón. Azok, akiknek nem elég a hagyományos rugókkal szerelt futómű, azok még kérhetik légrugós rendszerrel is.

 
 

 

A hagyományos órák, amikről minden fontos információ könnyen és egyszerűen leolvasható, és középen a TFT kijelző, ami már a TSS - Toyota Safety Sense biztonsági rendszerek kezelését is tartalmazza

 
 

Az utastere a tesztelt modellnek igazi luxus minőséget mutat, mint egy Lexus, Audi, vagy más prémium kategóriás modell. Az utastérbe beülve igazi luxus várja a vezetőt és utasait, a minőségi anyag használatnak köszönhetően, valamint ennél a modellnél már a vezető beállításaihoz igazodik a kormány indítás után, leállításkor viszont a legmagasabb és legmélyebb pozícióba áll – ami jelentős mértékben megkönnyíti a ki- és beszállást. A tesztautó automata váltót kapott, ami szépen dolgozik, ahogy a dízelmotor is könnyedén viszi a méretes a 2.3 tonna saját tömegű modellt, ami terepen is elég erőt és nyomatékot tud biztosítani. A tesztelt modellek közül ez már a második modell, aminek még a gázló mélységét is megadja a gyártó, ami 700 mm a Land Cruiser esetében. A korábban tesztelt Range Rover Sportnak viszont 850 mm-es gázlómélysége volt, ami szintén kiváló terep modell a piacon, de a Range Rover már a felső kategóriás luxusba tartozik, és az ára is jóval magasabb.

 
 

 

A Land Cruiser terepszögei, és gázlómélysége

 
 

A gázlómélysége mellett kiváló terepszöge vannak 5-ajtós karosszéria ellenére is, ami elöl 31°, hátul 25°, valamint a rámpaszöge 22°, amik miatt még a mai napig nagyon kedvelt modell az off-road versenyzők körében, a korábbi generációkkal együtt, és még 42°-os dőlésszögű falon is képes gyári állapotban átalakítás nélkül elmenni, borulás nélkül. A kiváló terep gépet, a tehetősebb ügyfelek engedhetik meg maguknak, így kényelem sem az utolsó, amit elvárnak, a masszív megjelenés mellett. Az utastere csendes, de a négy évszakos abroncsok súrlódása minimálisan beszűrődik, ami egy modern autónál még nagyon is jónak számít, és a szögletes orrának köszönhetően a nagy mennyiségű levegőt is hallani, ahogy tolja maga előtt nagy sebességnél, de ez is nagyon minimálisan hallható, és csak akkor, ha csend van az utastérben. A nagy dízelmotor szépen mozgatja a Land Cruisert, és a hagyományos 6-fokozatú automata váltó is hatékonyan dolgozik, annak ellenére, hogy nem egy dupla kuplungos automata váltó, nagyon szépen és simán veszi a fokozatokat.

 
 

   

2015 KAHN Defender & RangeRover Sport, és 2014 Jeep Wrangler Polar

 
 

Toyota, a Land Cruisert mindig is terepre fejlesztette, ami látható az off-road versenyautó kínálatból is, hogy sokan Land Cruiser modellt is használnak, a Land Rover, Range Rover, Jeep és más komoly terep modell mellett. A legújabb generáció az elődökhöz hasonlóan alkalmas az autópályázásra, hosszú utazásokra, amik mellett továbbra is kiváló terepre, ami gyári állapotban is nagyon jól bírja a terep kiképzést, de aki komolyan versenyszinten is használja a terepen azok, pár extrát is építenek bele, és lecseréli a gyári abroncsokat, a nagy mintás terep abroncsokra. A 2.8 literes dízelmotornak, több, mint 2 tonnát kell mozgatnia már saját tömegét nézve, ami mellett a 12.1 másodperces gyorsulási értéke nem is rossz, ha nézzük mekkora súlyt kell vinnie a 2.8-as dízelmotornak. A 12.1 másodperces gyorsulás mellett, a csúcssebessége 175 km/óra csak, ami nem valami sok, de amire tervezték ezt a modellt, arra bőven elég ez a sebesség is, ami az utazáshoz bőven elég, terepen meg ritkán mennek 100 km/óra felett, a kemény terepen.

 
 

  

2015 BMW X5 M50d & 2015 Audi Q7

 
 

A kiváló terepképességei miatt jelentősen nagyobb a hasmagassága, mint egy drága villantós SUV-nak, mint a BMW X5, Audi Q7 modelleknek, mivel az említett két modellről a gyártó tudja, az ügyfelek ezekkel a modellek terepre sem tévednek, egy-két ügyfél kivételével, szintén nem mennek kemény terepre ezekkel a modellekkel, mert tudják nem a komoly terepre vannak tervezve, ezért ha kemény off-roados vesz BMW-t, akkor mellette a garázsba áll egy Toyota Land Cruiser, Land Rover Defender, Mercedes G-osztály vagy más hasonló komoly gép, amik tudják azt, amit a SUV-ok nem tudnak ezen a szinten. A nagy hasmagassággal 250 km/órás sebesség sem biztonságos, amit mutat a Mercedes AMG G-osztály modellek, amiken még a tuning cégek se növelik a végsebességüket, amit az elektronika korlátoz még a BRABUS 800 lóerős változatoknál is, 240 km/órára, ami a nagy hasmagasság alatt keletkezett leszorító erőnek is köszönhető, ami csak a jármű megültetésével növelhető, ami után már nem lesz olyan terepképessége a nagy terepjáróknak.

 
 

 

... minden oldalról óriás, az autók között

 
 

Az említett luxus SUV-ok a kereskedésben SUV nyári abroncsokat kapnak, viszont a Land Cruiser és a hozzá hasonló modellek már terep abroncsot kapnak, amiből az utcai verziót adja a gyártó a Land Cruiserre, amivel az utcán való közlekedés is csendesebb, és az átlagnál nagyobb mintával terepen is könnyebben elboldogul. A Land Cruiser modelleket, Land Cruiser Prado néven is forgalmazzák, ahol jelen van az itt Land Cruiser V8-ként nevezett modell, ami már nincs az európai kínálatban (egy-két ország kivételével), és ezek a modellek Japán, Kína és Orosz piacokon készülnek. Aki viszont a Land Cruiserek mellett dönt, számolnia kell azzal, hogy ez nem egy hétköznapi SUV, mivel ez terepjáró még mindig, aminek a képességei megvannak ezen a területen, így a pótkerék is a csomagtér alatt vagy a csomagtér ajtón található kívülről rögzítve, és a csomagtér ajtó is oldalra nyílik, ami terepen, nagyon előnyös tud lenni, de a mindennapi használatban kell számolni a kb. 1,5 méter széles ajtóval, amit oldalra nyitunk, de mivel elég nagy a hasmagassága, így felfelé nyitva nem valószínű, hogy könnyen elérnénk. A tesztelt modell már a facelift-es, frissített kiadás volt, ami továbbra is folytatja a Land Cruiserek sikerét.

 
 

Árak és felszerelés

A Toyota Land Cruiser jelenleg 12 040 000 Ft-tal kezdődik, ami egy három-ajtós karosszériával szerelt változat TX felszerelést szinttel, ami a legalapabb modell. Az 5-ajtós változatnál pedig a TX-L az alap modell, de minkét karosszéria változatnál csak az alapfelszerelésű változatok kapnak kézi sebességváltót, a többi modell változat már automata váltót kap felér nélkül. A tesztelt modell már a legmagasabb felszerelés szintet kapta meg a VX-L-t, ami olyan extrákat is tartalmaz már, mint a 360°-os kamera rendszer, a 3-zónás automata klíma, a terepválasztó program, ülés fűtés a második üléssorban is, a változtatható hasmagasság a hátsó futóművön, kúszás vezérlés program és még sok más. A csúcs változat, mint tesztelt modell is, már 20 495 000 Ft-os összegbe kerül, amit még néhány opciós extrával lehet tovább fokozni.

 

 
 

 

Reklám

 
 

Használt piac

Már a frissített változat is pár éves, így már használtpiacon is van jó pár eladó belőle. A használt kínálat legolcsóbb tagja egy TX-L felszerelésű, 7-személyes változat 12 800 000 Ft-ért 1 km-rel, ami egy szalonautó. A kínálat csúcsán pedig egy 2.8 literes Executive modell változat találtható 9 km-rel, ami szintén egy szalonautó, amit 21 187 600 Ft-os áron kínál a kereskedés. A kínálat folyamatosan bővül, ahogy öregszik a modell a piacon. Akinek viszont még is a nagyobb Land Cruiser V8 néven ismert, Európában is forgalmazott modell változatot szeretne, az sem jelent problémát, mivel importból van mindegyik nyugati változatból is eladó, amiből a legolcsóbb verzió 27 390 000 Ft, amiért egy 4.6 literes V8-as motorral szerelt 309 lóerős változatot kínálnak, 150 km-rel, ami még szalonúj autónak számít, 2018-as évjáratból. A benzines Land Cruiser modelleket lehet márkakereskedésben már nem forgalmazzák, de importból mindig lesz a használtautó kínálatban.

- Kartos Patrik -

2019-09-28, 20:06:49

<<előző oldal

 
     

 

visitor counter

free counter

 

2017 Nissan GT-R

 

 

 

 

 

Reklám

Asztali nézet