MENÜ
   
 

HU  

 
 

2019 Mazda6 G192 Takumi Plus teszt - 1. oldal - 

Egy vadítóan gyönyörű verda

 
   
 

Egyszer volt, hol nem volt, volt két autógyártó egy Japán és egy amerikai, akik közösen fejlesztettek több modellt is, több éven keresztül, de egyszer csak megtört a kapcsolat és külön utakon mentek tovább. A Ford úgy döntött felbontja a kapcsolatot a Japán Mazdával, és a történelmük itt kettészakadt. A Japánok, így mindent, amit tudtak az új fejlesztésekbe öltek, ami olyan jól sikerült, hogy csak, na. Az új Mazda modellek teljesen új formatervet kaptak, ami a „KODO” mozgás lelkének nevezett, új formaterv sokkal sportosabb megjelenést kölcsönöz mindegyik új Mazda modellnek, és a Skyactiv technológiával fejlesztett motorok, váltók és minden más technológia fejlesztése, az egyik legmodernebb márkává tette a Mazdát. A Mazda új korszaka elkezdődött, amit nézve jól jött nekik a válás a Forddal, aminek is köszönhetők az új vadítóan gyönyörű modellek, mint a tesztelt Mazda6. Az első generációs Mazda6-nál megjelent Zoom-Zoom a vezetés élménye sem maradt el a legújabb modelleknél sem, csak sok finomítást kaptak az új modellek, aminek köszönhetően megvan a kellő sportosság még a futómű hangolásában is, ami még a 19”-es felni szett ellenére is kellő kényelmet nyújt, hogy a hosszú utazások során tökéletes kényelemben utazhassunk, és persze a hihetetlenül alacsony fogyasztás az új Skyactive-G motoroknál, még a legnagyobb méretben is.

 
 

Minél újabb, annál szebb

A Mazda már a második modell frissítést hajtotta végre a harmadik generációs modellen, ami nagy sikert aratott már az első megjelenésekor is, az új „KODO” a mozgás lelke dizájn világával, amit sorban minden modell megkapott, de még előtte a CX-5 SUV-n jelent meg először. Az új formavilág egy igazán fiatalos, sportos megjelenést kölcsönöz a nagy sedan és sportkombi változatnak, amik menetteljesítményükben is hozzák a kiváló sportosságot, amit már az első generációs Mazda6 modelleknél is tapasztalhattunk. Az évek során még tovább finomították az új dizájn filozófiát, és egyre dögösebb, vadabb formát kaptak a Mazda modelljei, de a Zoom-Zoom vezetés élménye még a mai napig megtalálható mindegyik Mazda modellben, amivel a Mazda6 modell széria indult. Az új generáció hozza a kiváló vezetési élményt elsőkerék- vagy összkerék-meghajtással kombinálva, és finomították a futóművet, hogy ne a kényelem kárára mennyen a sportossága a Mazda modelljeinek. Az új tesztelt Mazda6 Sedan már a második modellfrissítés utáni változat, de annak ellenére, hogy már hét éve piacon van a jelenlegi modell generáció, még mindig fiatalos megjelenése van a riválisok mellett, amik már 4-5 év után teljesen új modell generációval érkeznek meg a kínálatba. A Mazda tervezői nagyon jól végzik a munkájukat, mivel hosszútávon fiatalos marad a formatervük, mivel még az első generációs Mazda6-ról sem mondható el, hogy már 17 éves formaterv ránézésre. Az új generációs modellekkel is megtöri az új modern dizájn divatot a Mazda, mint az Alfa Romeo, akik az éles törésvonalas dizájn formák helyett kerek, ívelt vonásokat használnak az új modelleken, amikkel kitűnnek a többi modell közül és sokkal vadabb, egyedibb formavilágot alkotva, még a 10 év múlva is modern fiatalos formával fogják hódítani az autópiacot.

 
 

 A far az egyedülálló letisztult kerek vonalvezetéssel, ami igazán szép megjelenést kölcsönöz, a vad sportos orr megjelenéssel kombinálva

 
  A tesztelt modell már a legfrissebb változat volt, ami már látványos megújulást kapott a tervezőktől, még fiatalosabbá téve a megjelenését, aminek leglátványosabb újítása a fényes fekete hűtőrács, ami már sokkal minőségibb, prémium modell megjelenést kölcsönöz, a sima hagyományos műanyag rács helyett, amit most sokkal vastagabb króm betét keretez, amik még a fényszórókba is belenyúlnak, - és ezeket is átdolgozták a tervezők, valamivel kisebb méretűek lettek és teljesen új LED világítást kaptak – amik az éjszakában sokkal vadabb megjelenést kölcsönöznek a megújult Mazda6 modellnek. A Japán karddal rajzolt vonások, az ütközőn is megjelennek, és az első ütköző még légterelő ajkat is kapott, ami fokozza a sportos megjelenését. A sárvédő ívek szépen domborulnak, és még a motorháztetőbe is belevágnak, mintha erőtől duzzadnának csak a sárvédők, ami a tesztelt modellre nagyon is igaz, ami 192 lóerős benzinmotort kapott, de a leggyengébb változatok is 150 lóerős motorral dolgoznak, amivel már gyors még alap kivitelben is, a méretes felsőkategóriás modell, - ami olyan európai modellekkel szál szembe a piacon, mint a Škoda Superb, VW Passat, BMW 5-ös széria, Audi A6, Mercedes E-osztály, Peugeot 508, Toyota Camry (már nincs kínálatban az Avensis, amihez csak használtan lehet hozzájutni, az új Camry viszont csak sedan karosszériával készül) és még sok más kategória társsal. A Mazda6 modellek mindig is igazán sportos modellek voltak, annak ellenére is, hogy csak az első generációból készült MPS/MazdaSpeed sport változat, de nem hiányzik a kínálatból, még ezzel a 2.5 literes benzinmotorral is annyira sportos, amit a mindennapokban kitudunk használni és még szórakozni is tudunk vele, és élvezni a szerpentines hegyi utakat. A megjelenése az alapvető nagy sedan elvek szerint készült, mint a hosszú motorháztető, az elnyújtott karosszériával, mint az elegáns nagy sedanok, és az elnyújtott tetőív, amivel inkább négy ajtós kupénak lehetne mondani, mint sima sedannak, de még így is elférni benne hátul, valamint az új 19”-es felnik nagyon szépen mutatnak, ha oldalról megnézzük ebben a grafit szürke színben, ami mellett még mindig megmarad a kellő kényelem.  
 

Egy igazán elegáns elnyújtott vonalvezetésű nagy sedan, mint a modern 4-ajtós kupék 

 
 

A hosszú hátsó túlnyúlást azért meg kell szokni, ami igazán szép far dizájnt kapott és méretes csomagtér ajtót, így könnyedén tudunk rakodni még a sedan modell változatba is, - és meglepően könnyű a csomagtér ajtó is, amit akár egy újjal is letudunk csukni a markolat meghúzásával, amit a csomagtér ajtó belső oldalán találunk, mint szinte minden új autóban, aminek köszönhetően nem leszünk sárosak, koszosak még, ha nem tiszta az autónk, akkor sem. A króm kiegészítő a hátsó részéről sem maradhat el, mint ahogy az oldalsó ablakok körül sem, mégis csak egy elegáns prémium sedan a Mazda6, de inkább sportosság felé hajlik, a króm díszekkel is, ami elképesztő vezetési élményt ad a vezetőnek, és mellette megkapta a kellő sportosságot, hogy fiatalos és vad legyen, mint, amit a Mazda ügyfelek elvárnak. A hátsó részén újra tervezték a hátsó lámpákat is, amik szép LED világítást kaptak, amiket egy króm betét köt össze, és nem is mutat rosszul ezzel a betéttel, de akik saját ízlésükre fogják igazítani, azok várhatóan matt vagy fényes fekete fóliát rakatnak a krómozott betétekre, amivel először a Citroën DS5 tesztautónál láttam, de a Škoda modelljeihez is elérhető.

 
 

 A 2.5 literes benzines modellek, két igazi krómozott kipufogó véget kapnak az ütközőben, ahogy egy minőségi prémium autónál lennie kell, és a kellemes muzsika, ami kitör a kipufogóvégeken, igazán szép

 
 

A hátsó része igazán letisztult, és a dupla végű kipufogórendszer igazán szép hangon szólal meg sport módban, amik krómozott kipufogóvégeket kaptak, valamint ezzel is fokozzák a vezetés élményét, ami igazi vezető autó a sok hibrid és elektromos modell között. A Mazda modell kínálatából hiányoznak a sport modellek, mint az RX-7 (FD volt a legismertebb világszerte), és RX-8 modellek, amik utód nélkül maradtak, és már csak az MX-5 maradt a kínálatban, ami igazi élményautó, mint amikor megalkották az első generációt belőle, de a többi modell a Mazda kínálatában pótolja a hiányt, azzal a vezetési élmény szinttel, amit nyújtanak a kiemelkedő látvány mellett. A tesztautó Snowflake (hópehely) fehér fényezést kapott, ami még csak egy sima metálfényezés, így csak 126 900 Ft-ot kell fizetnünk a színért, de akinek nagyon a Mazda piros Soul Red Crystal-nak nevezett fényezés kell azoknak már 209 900 Ft-ot kell fizetniük, az egyedülálló színért, ami a Mazda színe a megújult kínálatban, és ez már első Soul Red színek az új változata.

 
 

 

Mazda RX-7 és 2008 RX-8

 
   Vadító külső, igazi minőségi beltérrel

A vadító külső megjelenés az utastérben kiváló minőséget tartogat nekünk. A Mazda6 igazán sportos modell, így alacsonyan ülünk a tesztelt modellben, a kényelmes bőr ülésekben, amik szellőztetett és fűtött ülések, valamint nagyon jól jön a nyári melegben a szellőztetett funkció, amik mellett nagyon ergonomikusak az ülések, amikben a hosszú tesztút során sem fáradtam el vezetés közben, ami nagyon jó egy olyan modellben, amit az ügyfelek nagy utazásokra használnak, és akár évente 100 000 km-t is levezetnek a céges autójukkal. A vezető igazán otthon érzi magát, amikor helyet foglal a kényelmes barna bőr ülésekben, és minden kézre áll. A három-karú sport bőr kormánykerék is jó fogású, és könnyű kezelhetőséget nyújt a vezetőnek, amiről könnyen pár gombnyomással elérhető minden fontos információ, amire csak szükségünk lehet.

 
 

 

 

A felfrissült Mazda6 modellek már beltérben is jelentős mértékben javultak, a minőség érzetüknek, és megjelenésükben is, ami már az első frissítés után is látható a Mazda6 modelleken, amikben már a tesztautóban is láthatő középkonzol érintőképernyő is megjelent már

 
  A megújult modellnél már a hagyományos sebességmérő helyére TFT display került, de az analóg dizájn olyan jól sikerült, hogy szinte tökéletesen beleolvad a hagyományos mérő órák közé, ami elsőre nem tűnik fel, de az új TFT displaynek köszönhetően olyan funkciót is kapott, mint a sebességmérőn a skálán piros színnel jelzi az autó, hogy átléptük a megengedett sebességet, aminél a skála a sebességkorláttól a pillanatnyi sebességünkig, piros színű skálára vált, de körülötte marad fehér színű a skála – de az Mazda rendszere már a tűréshatárt is beleszámolja a sebesség korlát átlépésénél, így ha 50 km/órás sebességgel megyünk városban, amennyiben nincs más korlátozó tábla, akkor 55 km/órától jelzi a sebességhatár átlépését az autó rendszere, ami egy nagyon jó funkció a vezető számára.  
 

  

A legfrissebb kiadás már új multi-funkciós sport bőr kormánykereket kapott, amikről minden fontos eszköz, beállítás könnyedén elérhető, a fűtés és hűtős kezelő szerveit a szokáshoz hűen egyhelyre kerültek, a könnyebb egyszerűbb kezelésért, és az elképesztő látványos műszerfal, mint egy Olasz Alfa Romeoban

 
 

A tesztelt modell már a Head-Up displayt is megkapta, amiről könnyen letudjuk olvasni a pillanatnyi sebességünket, a közlekedési tábla felismerő rendszernek köszönhetően, ami mellett elhaladtunk, amiket a sebességünk jobb felső sarkában láthatunk a Head-Up kijelzőn (már alapfelszereléstől jár), és a műszercsoporton a kormány mögött, amikből kettőt tud egyszerre megjeleníteni, valamint a Head-Up display is jelzi, ha holtterünkbe került valamilyen tárgy az lehet autó, motor és más tárgy is, amit mutat a kijelző, hogy melyik oldalon van a holtterünkbe akadály, amit éppen nem látunk a tükrökből és oldalra nézve sem, de ezt a külső visszapillantó tükrök is jelzik a beépített visszajelző ikonnal, ami narancssárgán villog, ha a holtterünkbe került bármilyen tárgy – így ez is növeli a biztonságos közlekedést. A vezető könnyed mozdulatokkal tudja még vezetés közben kezelni, a multi-médiás rendszert, a forgó, nyomó, ide-oda tologatható fő vezérlő gombbal, amit először még a 2000-es évek után megjelent új BMW modellekben lehetett látni, és a Mazdában is nagyon hatékony és könnyű kezelést tesz lehetővé a vezető és utasa számára.

 
 

   

Mazda már az első modell frissítésnél felszerelte a 6-os szériát ezzel a stílusos, érintőképernyővel az előző verzió helyett, ami sokkal, szebb minsőégibb összehatást ad a beltérben, és hozza a megszokott egyszerű könnyű kezlehetőséget a forgo-nyomó kapcsolóval, de akár az érintőképenyőt használva is választhatunk a menü opciók között

 
 

A középkonzol kijelzője is elég magasra került, így szinte a szemünk sarkából is látjuk, és azt is, hogy a menüből mit választottunk ki és azon belül is, amit pillanatok alatt meg is lehet jegyezni, hogy mit hol találunk meg az autóhasználata közben, - így már fejből is megtaláljuk egy-két mozdulattal, amit kerestünk, és könnyen gyorsan működik a rendszer, még a hangerő szabályozás sem lassú benne, ami egyes márkáknál zavaró és van amelyiknél kitakarja a felső részét a képnek, így zavaró lehet, ami a Mazda rendszerében nincs, és meglepően gyors a rendszer hangszabályozása is. A Mazda tele pakolta a tesztautót minden hasznos vezetőt segítő eszközzel, mint a Head-Up display, ami minden fontos információt megjelenít nekünk, amire a biztonságos vezetéshez szükségünk lehet, vagy a holttér figyelő rendszer, ami jól jön a vastag oszlopok miatt, amik elég nagy teret kitudnak takarni, amikben helyet kapnak a légzsákok és a szellőzők is, valamint a teljes kamera rendszer, ami a tolatókamera mellett, a 360°-os felülnézeti kamera (Revolution felszereléstől széria tartozék) nézetet is kapott, a négy kamerának köszönhetően.

 
 

   

Az új Mazda6 modellgenerációnál is meghagyták a két pohártartót a váltókar mögött, ami nem feltétlenül előnyös, ha kisebb palackot vagy forró kávét helyezünk ide, mivel váltásnál útban van a kéznek, de ezen kívül tökéletesen tartja még a Monster-es energia ital dobozt is tempósabb vezetés mellett is. A tesztautó kapott egy mély tároló rekeszt is a könyöktámasz alatt, de ez csak kisebb tárgyak tárolására alkalmas, plusz itt találjuk a csatlakozót (USB, AUX, 12V)is.

 
 

Az utastér kényelme kiváló a Mazda6-ban, de a tetőablak (Takumi Plus felszerelés része, és extraként nem választható más felszerelés szinthez) is elvesz a fejtérből, ami szép és jó, de ha a fejtér kárára megy, akkor inkább nem érdemes kérni, és ezt is karban kell tartani rendszeresen, mint kabrióknál, roadstereknél a nyitható vászon/szövet és fémtetőt. A Mazdánál is van egy-két megoldás, ami nem a legjobb, mint a két pohártartó a váltókar és a könyöktámasz között, amibe, ha magas nyakú palackot, vagy nagyobb poharat rakunk, váltás közben zavar, és könnyen magunkra önthetjük például a kávét, de az automata váltó esetében, még elmegy, mivel csak a D-fokozat berakásánál tud zavarni a pohár vagy palack, onnantól kezdve már önállóan dolgozik a váltó és hatékonya, gyorsan reagál, de akár M-kéz módban is váltogathatunk, aminél a felváltásnál zavarhat a pohár, mivel hátra fele váltunk fel, mint a versenyautókban, de a kormány váltófüleken keresztül is tudunk váltani, ami egy jó pont ilyen esetben is, de amilyen hatékonya, és gyorsan dolgozik a váltó nem szükséges a kézi váltást választani, ami olyan esetben jön jól, ha hegyi szerpentines utakon csapatunk vele, a még nagyobb élményért.

következő oldal>>

 
     

 

visitor counter

free counter

 

 

2018 Mercedes-Benz G65 AMG Final Edition

 

 

 

 

Asztali nézet