MENÜ
     
 

HU  

 
 

2018 Mercedes-Benz GLE 350d AMG Line teszt - 2. oldal

Ahogy beültem a kormány mögé igazi úri magasságban foglaltam helyet, amiből könnyed fékpedál fel engedésével már megindul a méretes monstrum, miután könnyed mozdulattal fokozatba raktuk a duplakuplungos automata váltót, ami 9-fokozatot vált sorban, ahogy kedvünk tartja. A GLE érdekessége, hogy terep mód választót is kapott, ami főként a Land Rover modelljeiben volt megtalálható, már alapfelszereléstől, de ez sokat segít a vezetőnek, ha földes, havas, sziklás vagy homokos útfelületen megyünk, amihez tud igazodni az összkerék-meghajtás rendszere. Az aszfalt úton, a mindennapi használatban könnyen használható, szépen gyorsan megindul már kis gázadásra is, és a váltó is gyorsan reagál, aminél többre egy modern SUV-ban nincs szükség, csak kár, hogy a terepképességeit nem tudtam kipróbálni, a gyári nyári gumikkal, amik korlátozzák a terep teljesítményeit.

 
 

 

AMG csomag agresszívebb megjelenést ad a ML/GLE modellnek

 
 

A GLE-ben, már gyújtás rátételekor végig futnak a mérőórák mutatói, amik főleg a sport modellekben megszokott jelenségnek számít, mint a korábban tesztelt GolfR-ben, Octavia RS-ekben, és így tovább. A vezetése egy hétköznapi személyautónak felel meg, ami enyhén sportos kormányzást kapott, és ez nem segít rá jobban, mint a CLA Sportban, amit vezettem, vagy a Mazdákban megszokott kormányzáshoz képest sokkal finomabb beállítást kapott, de ez csak az AMG LINE csomagos modell, mindennapi használatra tökéletesen megfelel ez is. A városi közlekedés és a parkolás nem a legkönnyebb vele a nagy méreteinek köszönhetően (mint a 4 819 mm-es hossza, a 2 141 mm-es szélessége tükrökkel), ez az ára a tágas beltérnek, a méretes csomagtérnek, és az elképesztő komoly megjelenésnek. A hosszú utazások viszont kiemelten kényelmesek vele, amit a felszerelése is fokoz. A tesztelt modell hosszú motorházteteje alatt egy 3.0 literes V6-os, 258 lóerős benzinmotort találunk, aminek helyén kényelemesen elfér az AMG változat 5.5 literes V8-as motorja is 557 (GLE 63 AMG 4MATIC) vagy 585 lóerős (GLE 63 S AMG 4MATIC) változatban.

 
 

 

A hagyományos analóg műszer csoport, ami szerintem szebb és minőségibb hatást kellt, mint az új TFT tablet kijelzős digitális változat az új autókban

 
 

A GLE 350d érezhetően már alacsony fordulaton biztosítja a csúcsnyomatékot, amilyen lendületesen megindul, igaz a mért gyári gyorsulása 7.1 másodperc, ami nem is olyan rossz egy ekkora méretes SUV-tól, és a csúcs sebessége 225 km/óra, aminél többre nincs szükség egy SUV-nál vagy egy terepjárónál, amivel autópályán könnyedén lehet tartania a 180-as tempót is, és mellett egész tűrhető fogyasztást produkál. A gyári mért fogyasztása 6.4-6.6 liter/100 km átlagfogyasztást nézve, de ezzel a modellel inkább 7-8 literes átlagot tudunk produkálni, főleg, ha rendesen hajtunk vele, és aminek lehet nyomni, azzal többnyire minden vezető gyorsabban hajt, mint a megengedett sebesség korlát, de Magyarországon is ritka, amikor betartják a vezetők a sebesség korlátokat, - [mivel országúton 110 km/óra a magyar vezetők szerint a megengedett sebesség országúton]. A GLE hagyományos futóművet kapott, igaz a macskakövet lehet hallani, kicsit beszűrődik a zaj, ahogy átmegyünk rajta, de a futómű egész szépen elnyeli, amiből csak azt érezzük, hogy a karosszéria kicsit mozogni kezd, de szinte észre sem venni, ha nem erre figyelünk, viszont így is nagyon kényelmes.

 
 

 

A multi-funkciós sport kormánykerék, amiről szinte minden könnyen egyszerűen elérhető, és könnyű irányítást biztosít a vezető számára a kormánymű, a vezetési módok segítségével is

 
 

A tesztelt modellnek a vontatható tömege is kiemelkedő a SUV-ok között, ami tesztelt modellnél elérte a 3.5 tonnát, fékezett utánfutó esetében, ami egy kiemelkedő érték még a SUV-ok között is. A tesztelt modell összességében egy kiváló prémium, luxus modell, amiben nem fognak csalódni az ügyfelek. A kiváló menetteljesítményei is figyelemre méltók, ahogy a Mercedestől megszokott minőségi egyedülálló kidolgozás, ami megéri a pénzt, amit kérnek érte, de a GLE már elérte a generáció váltást, mivel már 7 éve piacon volt, de még M-osztályként kezdte a jelenlegi generáció, így kedvezőbb áron használtan is elérhető, a hazai és nemzetközi használtautó piacról is, és még találni friss pár ezer km-es példányokat is. A tesztelt modell hagyományos futóművet kapott, de elérhető volt légrugós futóművel is, amivel, ha egyszer gond van nem lesz olcsó javítani, így a hagyományos megoldás a kedvezőbb pénztárcánknak, ha már használt GLE/ML Mercedesben gondolkodnak.

 
 

 

Az alap Mercedes ML vonalak megmaradnak mindegyik modell generációnál

 
 

A tesztelt modell alapára 13 952 000 Ft volt, amihez a tesztelt modell esetén jó pár extrával is kiegészítették a tesztelt modell felszerelését, ami tartalmazta AMG LINE csomagot, ami hozza az AMG modellek megszokott megjelenését az AMG Stylinggal és a 20”-as AMG 5-küllős felni szettel, de az árát is megkérik, ez még mondható igazi autónak, az újakról már nem igen lehet elmondani, ha azt nézem, még egy Škoda Octavia Combi is 25 000 €-s kezdőárral indul, a Cseh piacon. A tesztelt modell még ezeket az extrákat kapta meg: P31 AMG Line csomag [681 20”-as AMG könnyűfém felnik, 5-küllős dizájnnal+772 AMG Styling kit] 914 000 Ft, P44 Parkoló csomag [235 Park Pilot PARKTRONIC-kal+501 - 360°-os kamera rendszer] – 438 000 Ft, P49 Tükör csomag [249 Automatikusan sötétedő belső és külső visszapillantó tükör+500 Elektromosan behajtható külső visszapillantó tükrök+587 Környezeti megvilágítás Mercedes márka logóval] – 180 000 Ft, P64 Memória csomag [242 Elektromosan állítható első ülések+275 Elektromosan állítható vezetőülés memória funkcióval] – 280 000 Ft,

 
 

 

A tágas utastér, fehér bőrbe csomagolva

 
 

U12 Velúr lábtér szőnyegek – 28 000 Ft,23P Vezetői segédrendszerek csomag [233 DISTRONIC távolságtartó Pilot kormány asszisztenssel+237 Aktív holttérfigyelő asszisztens+238 Aktív sávtartó asszisztens+[253+271] PRE-SAFE® PLUS+266 Kormány asszisztens+268 BAS PLUS fékasszisztens+269 Aktív fékasszisztens kereszteződés funkcióval+300 PRE SAFE® fék] – 709 000 Ft,282 Síalagút – 60 000 Ft, 311 Temperált pohártartó – 66 000 Ft, 401 Ülés klimatizálás az első üléseknél (szellőztetés+fűtés) – 347 000 Ft, 413 Panoráma tolótető – 558 000 Ft, 531 COMAND Online – 929 000 Ft, 550 Vonóhorog ESP® vontatmány stabilizálással – 302 000 Ft, 628 Adaptív távfény asszisztens Plus – 32 000 Ft, 642 LED-es intelligens világítás rendszer – 457 000 Ft, 690 Pótkerék – 22 000 Ft, 729 Fényes-fekete nyárfa díszítőelemek – 132 000 Ft, 810 Harman Kardon® Logic7® térhatású hangrendszer – 265 000 Ft, 840 Sötétített hővédő üvegezés – 123 000 Ft, 846 Oldalfellépők alumínium optikával és gumibetétekkel – 148 000 Ft, 876 Ambiente megvilágítás – 110 000 Ft, 890 EASY-PACK csomagtér ajtó – 164 000 Ft, 893 KEYLESS-GO start funkció – 32 000 Ft, = a Mercedes-Benz GLE 350d 4MATIC tesztautó ára az extrákkal adó nélkül 21 202 000 Ft, a 27 %-os ÁFÁval 26 926 540 Ft.

 
 

 

... alulról nézve igazi óriás a GLE, és a kipufogó végek lehet csak díszek, de azért még mindig valósághűbb, mint egyes gyártók modelljein a kamu végek

 
 

A feltüntetett extrák ára adó mentes árak. A 2018-as GLE kezdőáráért már jól felszerelt modellt kapunk, ami nem hasonlítható egy hétköznapi egyszerű autó felszereléséhez. A modell kínálatban még megtalálható volt egy Plug-In hibrid változat is, aminek a vontatható tömeg csak 2 000 kg fékezett utánfutó esetén, ami még mindig egy nagyon jó érték a kategóriájában, ami nem is rossz egy hibridtől. Akinek viszont bőven van pénze autóra, és szereti gyors a nagy sport gépeket, azoknak ott az AMG nagy teljesítményű modell változatok, amik két teljesítmény változat elérhetők voltak, amik a GLE 63 4MATIC és a GLE 63 S 4MATIC modell változatok, 557 és 585 lóerővel.

Használtpiac

Mi a hazai kínálat?

A tesztelt GLE generációból a kínálat legalja 5 990 000 Ft-tal kezdődik a használtautó.hu jelenlegi kínálata szerint, amiért egy 2012-es Mercedes-Benz ML 250 BlueTEC automata váltós fehér modellt kapunk, leírás szerint 400 000 km-rel az órájában. Ha rendben tartották rendszeres szervizt kapott ez az ML Mercedes, akkor ez sem rossz vétel a használt kínálatból. A kínálat csúcsán pedig egy 2017-es GLE 63 AMG 4MATIC 9G-TRONIC modell változat áll, 40 100 km-rel az órájában, fehér fényezéssel, fekete felni szettel, és sok extrával, amiért 25 890 000 Ft-ot kér az eladó.

 
 

  

2012 Mercedes ML 250 BlueTEC és 2017 Mercedes-Benz GLE 63 AMG 4 MATIC

 
 

A használt piacon minden változat megtalálható, valamivel kedvezőbb áron, mint új korábban, de ez a modell generáció szerintem sokkal szebb és inkább autó, mint bármelyik utódja lesz, a már GLE néven élő modellnek. A használtautó.hu teljes kínálata a SUV és Coupé változatokkal, ML és GLE modellnévvel és AMG változatokkal együtt, összesen 248 eladó ML és GLE modell található 2011-2019 modellévekkel, az új generációs GLE modellek nélkül.

Az európai kínálat, szélesebb választékot kínál ML é GLE modellekből

Az európai kínálat AutoScou24 kínálatában, ami a 2011-2019 évjárat között 1 480, ML Mercedes-t talált, ami 1-2 előzőgenerációs ML-t is tartalmaz, így láthatóan szinte mindegyik modell változatból találunk bőven a kínálatban. A kínálat legalja 15 500€-val kezdődik, ami egy 2013 ML 350 BlueTEC 4MATIC automata váltós modell, fehér fényezéssel, 293 000 km-rel, Olaszországban. A kínálat legdrágább ML Mercedes pedig, egy 2015-ös évjáratú ML 500 AMG csomaggal felszerelt modell, amiben a hirdetés szerint csak 19 500 km van, leírás szerint az autó Ukrajnában található és az ára 105 000€.

 
 

   

2015 Mercedes-Benz ML 500 AMG, 2012 ML 63 AMG 4MATIC Performance, és 2016 GLE 63 S AMG

 
 

A kínálat második legdrágább tagja így egy 2012-es ML 63 AMG 4MATIC Performance modell, 65 000 km-rel, szürke fényezéssel, ami Olaszországban található, amit a 70 000 €-ért hirdet az eladó. A GLE modell névre a kereső 3 019 találatot dobott ki, ami már az összes 2014-2019 közötti GLE modellt tartalmazza, a SUV változat mellett, a Coupé (az új generációs modellek nélkül). A kínálat legdrágább GLE SUV modellje, egy 2016-os Mercedes-Benz GLE 63 S AMG, 49 502 km-rel, fehér fényezéssel, fekete felnikkel, 139 950€. A kínálat alján pedig egy 2015-ös Mercedes-Benz GLE 250d 4MATIC, 186 129 km-rel az órájában, szürke fényezéssel, 25 900€-s árral.

- Kartos Patrik -

2019-12-31, 21:03:55

<<előző oldal

 
     

 

website counter

free counter

 

Luxus, a minik között - TESZT

Mercedes kifutó CLA modelljét teszteltem, még modell váltás előtt.

A tesztelt modell az utolsó Mercedes modellek közül van, ami egy minőségi

autó, a tablet kijelző (TFT display) előtti korszakból

 

Fantasztikus sportkupé, a VW-től - TESZT

VW leváltotta a népszerű Passat kupé modelljét az új generációval. 

Az új modell igazán jól sikerült az első tesztek alapján

 

2016 Audi R8 V10 plus "selection 24h" - Hír

Audi egy egyedülálló R8-ast dobott piacra

 

Egy ünnepi M-es, az M GmbH tiszteletére - Hír

BMW újabb évfordulós BMW modelleket készített, most az M4-es modellekből

     
     

 

 

2019 BRABUS BLACK OPS 800

 

 

 

 

   
Asztali nézet