MENÜ
   
 

 

HU / EN   

 
 

2019 AUDI RS Q3 és RS Q3 Sportback - Hír -

Az új RS Q3, két karosszéria változatban

Az Audi Sport bemutatta a két új RS modelljét, amik az Q3 és Q3 Sportback RS változatai, és ezeket is a híres, díjnyertes 5-hengeres motor fog hajtani. Az RS Q3 mellett megjelenik az új RS Q3 Sportback is, amik azonos hajtásláncot használnak a quattro hajtással kombinálva. A két új sport kompakt modell kínál kiemelkedő teljesítményt, a vezetők számára. „Az első Audi RS Q3 létrehozta saját kategóriáját. A célunk folytatni ezt a siker sztorit az új modell generációval, a kompakt nagy teljesítményű SUV-val” – mondta Oliver Hoffmann, Managing Director of Audi Sport GmbH.

 
 

Az új Audi RS Q3 Sportback és az új RS Q3 SUV

 
 

„Az áldozat, a teljesen új Audi RS Q3 Sportbackkel, egy haladó SUV kupé crossoverrel, mi vagyunk a divatdiktátorok és az erőfölényünk, a teljesen fenomenális növekedés lehetőséggel az Audi Sporttal.” A két új sport kompakt modell kínál kiemelkedő menetteljesítményt, sportos dizájnt, és maximális mindennapi használhatóságot. A két új modell 2019 végén érkezik meg az európai kereskedésekbe. Az új RS Q3 kezdőára 63 500 € lesz, és a Sportback változat induló ára 65 000 €.

A részletek

Sportos külső, mint ahogy megszoktuk az Audinál

Az új Audi RS Q3 és RS Q3 Sportback modellek szinonimái az erőnek és a kiemelkedő teljesítményeknek. A Singleframe hűtőrács fényezetlen kerete alkot még élesebb benyomást a kompakt SUV megjelenésében. A megjelenését fokozták a fényes fekete 3D-s méhsejt ráccsal, közvetlenül az RS ütközőben, és az alacsonyabb oldal légnyílásokkal.

 
 

 

Az új RS Q3, TANGO piros fényezéssel

 
 

Az ütköző meglepő bumeráng alakú pengéi kifejezetten az RS Q3 modellekhez tervezték. Az RS gének szintén nyilvánvalóak a lapos résekkel a Singleframe hűtőrács felett. Az új Q3 generáció már elérhető sportos lejtős kupé-szerű tetőíves változatban is, ami szintén megjelenik az RS modell kínálatban, RS Q3 Sportback néven, az 1 557 mm-es (5.1 ft) magasságával, ami 45 mm-rel (1.8 in.) alacsonyabb, mint az RS Q3. Az emelkedő vállvonal a Sportbacken, hosszabban lejt, mint a testvér modellen, az alacsonyabb karosszéria optikai súlypontjával. A karosszéria még izmosabb megjelenést kapott, amikhez nagyobb felniket is kapott. A két új Audi Sport nagy teljesítményű sportkocsi kihangsúlyozza a teljesítményt, a hangsúlyos izmos kerék járati ívekkel. A hátsó dizájn szintén nagyon erőteljes a megjelenésében. Az alacsonyabb hátsóablak és a tető légterelő, az RS-specifikus légterelő ajakkal fényes feketében díszítik az új RS modell farát, és az RS Q3 modell még szélesebbnek tűnik, mint a testvér modell.

 
 

 

Az új RS Q3 Sportback, Kyalami zöld fényezéssel

 
 

Az alacsonyan emelkedő tetővonal csúcspontja, a D-oszlopnál található, ami a beltér tágasságát javítja. Az új generációs RS Q3 először kap dupla kipufogó véget, az RS kipufogó rendszerrel, a nagy ovális végekkel, amik már szinte védjegynek számítanak az Audi RS modelleken. A két RS modell kipufogó rendszere szépen beilleszkedik az RS-specifikus ütközőbe a hátsó diffúzorral, és a vízszintes fényes fekete pengékkel. A pengéket még lehet választani matt alumínium színben is, mint opciós extra. A nagy teljesítményű SUV-k jönnek már alapfelszereléstől LED fényszórókkal. A Matrix LED fényszórók, dinamikus irányjelzőkkel és az RS-specifikus sötét betétekkel az opciós extrák közül választhatók. A hátsó lámpák szintén LED technológiát használnak.

Kiemelkedő vezetési élmény, az új RS modelleknél is

A kiemelkedő sportos megjelenéshez, igazán sportos vezetési élmény társul, a nagy teljesítményű 5-hengeres motornak köszönhetően. A Q3-as széria két új csúcsváltozata az RS Q3 és RS Q3 Sportback lesz, amik orrában a díjnyertes nagy teljesítményű motor kapott helyet.

 
 

  

Az új RS Q3 külső részletei, az erőteljes vonalvezetéssel, a méretes légnyílásokkal, az orrán, és az Audi RS modelleknél megszokott óriási kipufogóvégekkel

 
 

A jól ismert 2.5 TFSI turbófelöltős motor, az RS Q3 modellekben 400 lóerőt és 480 Nm nyomatékot termel, amit a legendás Quattro összkerék-meghajtással kombináltak, így kiváló erő elosztást biztosítva a négy kerékre, a tökéletes rajtoláshoz, és a jó tapadásért, minden vezetési körülmény esetén. Az 5-hengeres motor már egy modern klasszikusnak számít, és tavaly az Audi Sport meg is kapta a nemzetközi év motorja díjat „International Engine of the Year”, a 2.5 TFSI motorral, amit már évek óta finomítanak, és már a 9. alkalommal szerezte meg ezt a díjat, egymást követően. A többszörös díjnyertes motor 17%-kos teljesítmény növekedést ért el, a változatlan 2 480 cm3-es mérete ellenére is. A motor maximális nyomatéka széles fordulatszám tartományban elérhető, ami 1 950-es fordulattól, egészen 5 850-es fordulatszámig rendelkezésünkre áll, a kiemelkedő menetteljesítményekhez, és gyorsasághoz.

 
 

  

Az RS Q3 mellett, az Sportback változat is megkapja az RS részleteket, és a stílusos felni szetteket, amik még sportosabb megjelenést kölcsönöznek az új RS modellnek

 
 

A 400 lóerős motor, az RS Q3 és RS Q3 Sportback modellekkel lehetővé teszi a 4.5 másodperces 0-100 km/órás (0-62.1 mph) sprintet, és a végsebességüket csak elektronika korlátozza 250 km/órára (155.3 mph), de ez opciósan növelhető 280 km/órára (174 mph). Az átdolgozott 2.5 TFSI motor 26 kg-mal (59.7 lb) könnyebb, ami köszönhet az új alumínium forgattyúsháznak, ami már alumíniumból készült, ami 18 kg-mal (39.7 lb) csökkentette a motor súlyát. A motorban csökkentették a súrlódást, miközben növelték a teljesítményt. A hengerbetétek plazma bevonatot kaptak, a főtengely fő csapágyait 6 mm-rel (0.2 in) kisebb átmérőt kaptak. A forgattyús tengely üreges, ami még 1 kg-mal (2.2 lb) csökkenti a motor súlyát, miközben az alumínium dugattyúk kaptak integrált csatornákat, az olaj hűtéshez. A rövid bemelegedési szakaszban a motor hideg indítás után, a vízpumpát lekapcsolja a hengerfej keringtetésről, aminek köszönhetően a 2.5 TFSI motor, gyorsabban eléri az üzemi hőfokát.

 
 

  

Az új RS Q3 modellek orrában, a többszörös díjnyertes 2.5 TFSI, 5-hengeres motor kapott helyet 400 lóerővel

 
 

Ez csökkenti a súrlódási tényezőket és az üzemanyag-fogyasztást is. A motor 1-2-3-4-5 gyújtási sorrenddel rendelkezik, aminek váltakozása a páratlan számú hengereknek, nagyon különleges ritmusú és egyedülálló motorhangon szólal meg. A dupla két oldalra kivezetett RS kipufogó rendszer kihangsúlyozza a jellegzetes hangját az 5-hengeres gyújtási sorrendnek. Az opciósan elérhető RS sport kipufogó rendszer a fekete kipufogó végekkel kiemelik a félreérhetetlen hangot. A teljesítmény a 7-fokozatú S-tronic váltón keresztül jut a Quattro összkerék-meghajtáshoz, ami megfelelő arányban osztja el az erőt, a tengelyek között a több tárcsás kuplungon keresztül. A kerék szelektív nyomaték kezelése tölétesíti a biztonságot és az agilis kezelhetőséget. Az Audi drive select dinamikus kezelhetőségi rendszer befolyásolja a Quattro hajtást, és egyben az olyan alkatrészeket, mint a kormányzás, a felfüggesztés, az S-tronic váltó, a motor karakterisztika és a hang.

 
 

 

A 2.5 TFSI motor is kapott részecskeszűrőt, ahogy a kép is mutatja

 
 

A felszereléstől függően 5 vagy 6 választható móddal lesznek felszerelve az RS Q3 modellek, amik között megtalálható a comfort (kényelem), auto, dynamic, efficeicency és az individual, vagy, mint egy alternatív individual mód, a két új RS móddal,, az RS1 és RS2 módokkal. Az MMI-n keresztül a vezető tudja beállítani, és menteni a két RS módot egyénileg. Az MMI-n keresztül tudja a vezető a módokat választani, beállítani és menteni a két RS mód egyéni beállításait. Az új „RS MODE” kormánykerék gomb, gyors hozzáférést biztosít a két új módhoz, és lehetővé teszi a módok közötti kapcsolást a vezetőnek.

Sportos hangolás a felfüggesztésben

Az alap RS sport felfüggesztés csökkenti 10 mm-rel (0.4 in) a hasmagasságot, a Q3 és Q3 Sportback modellekhez képest. A következetesen sportos hangolás kielégíti az alap követelményeket a kiemelkedő kezelhetőségükkel, a két sport kompaktnak. Az RS-hangolt progresszív kormányzás szintén szoros kapcsolatban közvetít az úttal, még gyors kanyarodáskor is. Az első tengelyen MacPherson tervezett jellemző alsó lengőkarokat kapott, az 1 590 mm (5.22 ft) nyomtávval. A hátsó futómű pedig four-link futóművet kapott, ami 1 583 mm-es (5.19 ft) nyomtávval.

 
 

  

Az RS Q3 modellek első MacPherson felfüggesztése, kerámia fékekkel és a hátsó Multi-link quattro felfüggesztés

 
 

A kompakt nagy teljesítményű SUV most először kapja meg az Audi Sport kínálatából a 21”-es méretű felni szettet, a változatos felni dizájnnal. Az alap felni 20”-as méretű lesz hozzá, ami már alapból elég nagy méretű felni, de akinek nem elég, azok az opciós listáról választhatják a 21”-es felniket, amik alatt a teljesen új 6-dugattyús RS acél fékrendszert találjuk, a szellőztetett, lyuggatott tárcsákkal, ami elöl 375 mm-es (14.8 in) és hátul 310 mm-es (12.2 in) sima tárcsákkal. Az alapfelszereléshez fekete féknyergek járnak, de opciósan elérhető piros színben is. Az opciós listáról választhatjuk az új RS modellekhez, a teljesen új RS kerámia fékeket, amik már választhatók szürke, piros, vagy kék féknyergekkel is, és a fékezési erőt termel az újonnan fejlesztett monoblokk alumínium nyergekkel, és a kerámia féktárcsákkal, elöl 380 mm-es (15.0 in) tárcsákkal. A hátsó fék pedig úszónyerges féknyerget kap és 310 mm-es (12.2 in) acél tárcsákat, amik a megfelelő lassulást tudják biztosítani ekkora teljesítmény mellett is.

 
 

 

 
 

Az új RS Q3 és RS Q3 Sportback modellekhez opciósan elérhető lesz az RS sport felfüggesztés, plusz a Dynamic Chassis Control (DCC). Itt egy elektronikusan működtetett szelep szabályozza az olaj áramlását a lengéscsillapító dugattyújában, ami befolyásolja a futómű feszességét. Az Audi drive select dynamic kezelhetőségi rendszer szintén befolyásolja az opciós RS sport felfüggesztést, plusz a lengéscsillapítókat is kezeli, amikben érzékelők mérik a jármű karosszéria mozgását. Az RS-hangolt lengéscsillapítók, ezután beállítják az út felületének állapotának és a vezetési körülményeknek megfelelően. A felfüggesztés előírja az optimális csillapítás erőt, minden lengéscsillapítón belül milliszekundum alatt – lágytól a kemény csillapításig, a nagy merevséggel a karosszéria gyors a kanyarokban, vagy amimkor fékezünk. A végeredmény a fokozott menetdinamika, a precíz stabilitás és a gyors kezelhetőség a még nagyobb kényelemmel.

A vezető központú pilótafülke

A sportos dizájn visszatér a beltérben is, ami hangsúlyt helyez a vízszintes vonalakra, ami közvetíti a nagylelkű térérzetet.

 
 

 
 

A klíma vezérlő egység, a középkonzolon, a vezető felé van megdöntve az MMI képernyővel 10°-kal. Az egész pilótafülkét nagyon alaposan megtervezték, a vezetővel gondolatban. A motort az opciós Start-Stop gombbal indíthatjuk, ami piros gyűrűt kapott. A műszerfal már az Audi virtuális pilótafülkéjét RS dizájnnal kapta meg, ami a sima Q3-asokhoz is elérhetők, az opciós listáról, sima verzióban. Az MMI érintőképernyő a magas fényű fekete üveg kerettel, zökkenőmentes kezelést biztosít egy második központi elemként. Mint egy opcióként, a vezető tud választani a nagyobb Audi virtuális pilótafülke, plusz a váltási fény a kijelzővel, ami a maximális fordulatszámnál figyelmezet a váltásra. A különleges RS kijelzők az Audi virtuális pilótafülkében, számos információt szolgáltat, olyanokat, mint az abroncs nyomás, a nyomaték, a teljesítmény, a köridő, a G-erő vagy a gyorsulási mérések.

 
 

   

Az RS Q3 modellek minőségi, sport utastere, a kényelmes sport bőr ülésekkel

 
 

A sport ülések fekete bőr/Alcantara kárpitot kapnak, és az RS dombornyomott jelölést, mindkét új RS Q modellnél. Az RS sport ülések finom Nappa bőrt kapnak, az RS specifikus méhsejt mintával, és az integrált fejtámlákkal, amik először választhatók a Q3-as modell családhoz. A kiemelő varrások alapfelszerelésnél fekete színűek, de az opciós listáról kérhető pirosban vagy kékben. Amikor a két RS dizájn csomag közül választunk, a piros vagy kék közül, amik tartalmazzák a kormánykerék betét kiemelést, a biztonsági öveket, a padló szőnyegeket és a váltó gombot a választott színben, miközben a kormánykerék és a sebességváltó jön Alcantara kárpitban. A kiterjesztett RS dizájn csomagokkal, a panelek és az ajtó karfa betét is piros vagy kék Alcantara kárpitot kapnak.

 
 

  

A Kyalami zöld RS Q3 Sportback zöld quattro jelölést kapott a műszefalon, és a további minőségi részletei az utastérnek, ami mindkét változatra igaz

 
 

Az Alumínium Race antracit betét, az opciós zongoralakk fekete befejezéssel, a fekete vagy a szénszál tökéletesíti a sportos belteret. Az utastérben a belépő fény az Audi Sport-ot vetíti az ajtók alá nyitáskor a vezető és utasa számára. Az RS logo szépíti a belteret a kormánykeréken, és a megvilágított első ajtó küszöb díszléceket. Az RS sport bőr kormánykerék, a lapos alsó résszel, a VW csoport sportkocsijaiban már alapvető, széria tartozék, amit szintén megkapnak az RS és S Audi modellek, ami az új modellekben megkapja az újonnan tervezett váltó füleket, a multi-funkciós gombokkal, amik lehetővé teszik a vezetőnek a két opciós RS mód kezelését is, az Audi drive select dynamic kezelhetőségi rendszerében. Az RS-specifikus kijelzők automatikusan nyílnak az Audi virtual cockpit plusban.

Árak és felszerelések

Az új RS Q3 és RS Q3 Sportback modelleket teljes értékű 5-személyes modellnek tervezték, és szintén kínál maximális mindennapi használhatóságot, a teljes sportosság mellett. A hátsó ülések mozgathatók előre-hátra, az RS Q3 esetében 150mm-rel (5.9 in), és 130 mm (5.1 in) az RS Q3 Sportback esetében.

 
 

 

 
 

A három részes osztott ülések mögött 530 literes (18.7 cu ft) csomagteret találunk, alaphelyzetben, de ezt 1 525 literig (53.9 in) tudjuk bővíteni az RS Q3-ban. Az RS Q3 Sportbackben viszont 1 400 literes (49.4 cu ft) csomagteret kapunk a hátsó üléssor ledöntésével. Az új RS Q3 és RS Q3 Sportback modellek elérhetők lesznek nyolc színben, ami tartalmazza RS-specifikus színeket is, mint a Kyalami zöld és a Nardo szürke színeket. A személyre szabott színek elérhető az Audi exkluzív kínálatból. Az alap fényes fekete stílus csomag hozzá teszi a megjelenéséhez, a kiemelkedő pengéket az első és hátsó ütközőhöz, az ablakkeret betéteket, a tető síneket (csak RS Q3), és a betéteket az odlal küszöbökön. A fényes fekete stílus csomag kombinációval az új RS modellek megkapják a fekete Audi gyűrűt, és az RS logokat szintén fekete megjelenésben.

 
 

 

 
 

Az RS Q3 és RS Q3 Sportback októbertől (2019) elérhető a kereskedésekben, és az év végén érkeznek meg az első példányok az európai kereskedésekbe. Az új RS Q3 kezdőára 18 776 520 Ft (németországi ár - 63 500 €) és az RS Q3 Sportback 19 226 100 Ft (németországi ár - 65 000 €).

- Kartos Patrik -

2020-01-03, 20:58:13

 
     

 

website counter

visitor counter

 

Két brutál G, limitált kiadásban - Hírek/Tuning -

BRABUS két igazán különleges G Mercit mutatott be ...

   

2016 Audi R8 V10 plus "selection 24h" - Hírek -

Audi egy egyedülálló R8-ast dobott piacra

   

Kiváló terep SUV, Mercedes köntösben

Még utoljára sikerült tesztelni egy előző generációs GLE-t,

ami ML-ként kezdte ...

   

Egy ünnepi M-s, az M GmbH tiszteletére - Hírek -

BMW újabb évfordulós modelleket készített, most az M4-es modellekből 

     

 

2019 BRABUS BLACK OPS 800

 

 

 

 

   
Asztali nézet