MENÜ
   
 

 

HU   

 
 

2019 Škoda SuperB Combi TDI190 DSG Sportline teszt - 1.oldal

Egy vadító sportkombi, a Csehektől

Škoda igaz már leváltotta a tesztben szereplő Superb szériát, a felfrissült modell változatra, de ez is egy igazi prémium modell, egy kis sportossággal fűszerezve. A frissítés előtti modell, szerintem sportosabb megjelenést kapott a tervezőktől, mint a felfrissült változat, ami személy szerint jobban bejön nekem formavilágra, mint a megújult modell változat, ami már minőségibb modell, de az olvasott cikkek alapján, ez is bőven hozza a prémium szintet véleményem szerint. A tesztelt modell, az elérhető legerősebb dízel motort kapta meg, ami az egyik leggyakoribb motor változat a tesztautók között is.

 
     
 

Az egyedülálló sportos megjelenés

A jelenlegi legfrissebb modellgenerációt már újkorában is teszteltem korábban, de akkor a Laurin&Klement csúcs változatában, ami az elérhető legnagyobb luxust adja a vezetőnek és utasainak. A Superb kínálatában később megjelent a kifejezetten sportváltozatnak tervezett Sportline modell változatok, ami a Dragon Skin fényezéssel debütált, amik egyedülálló megjelenést kölcsönöznek a Superb modelleknek, - mellette kitűnünk a tömegből az egyedülálló színnel, amiben nagyon szépen mutat a Superb. A tesztelt modell egy fehér kombi volt, Sportline felszereléssel, és a korábban is tesztelt 2.0 CR TDI 190 lóerős motorral, amihez a Škoda DSG dupla-kuplungos automata váltót szerel, ami a Sportline modellek esetében gyorsabban reagál a váltásra is, érezhetően.

 
 

 

Fehér is jól áll a Superb Sportline-nak

 
 

A váltás idő miatt már hallottam néhány tulajról, hogy a Sportline modellek váltó programjára cserélték az alap DSG váltó programját, ami érezhetően gyorsabban reagál gázadásra, már automata módban is, nem csak a kézi váltások gyorsabbak rajta, mivel a sebességváltó ugyanaz csak a vezérlő program nem. A Sportline modell változat apró részleteiben változott külső megjelenésében is, ami olyan apróságokat tartalmaz, mint a fekete króm részletek, amik fokozzák a sportos megjelenését, amit a sötét fényszórók tovább fokoznak, ami a világos fényezésnek is köszönhető, ami a fekete részleteket kiemeli, amik között még a fekete külső visszapillantó házat is megtaláljuk, amik ebben a kombinációban igazán szép, sportos megjelenés kölcsönöznek a kombi Superb modellnek is. A Superb alapból sportosabb megjelenést kapott, mint a VW csoporton belüli riválisa a Passat, ami inkább az elegáns vonalat viszi tovább. Az éles törésvonalak a motorháztetőn tökéletesen kiemelik markáns megjelenését, hogy még igazán jól mutasson az elegáns megjelenéshez és a sportoshoz, ami a Sportline esetében a nagy teljesítményről szól, ami oldalnézetből láthatóan még fekete króm oldal ablak díszkeretet kapott, valamint az egyedülálló 19”-es Vega felni szett, ami Sportline modell változathoz készült (mint opciós tétel), és ezek mutatnak a gyári felnik közül rajta a legszebben, amik a sportosságát emelik ki a Superb kombinak.

 
 

A Sportline változat kicsit sportosabb megjelenést kap, a fekete részletekkel, és a 19"-es felni szettel

 
 

A fekete tetősíneket majdnem elfelejtettem, de a fekete csomag része ez is, amit alap modellekhez is lehetett kérni, felszereléstől függően. A hátsó részén sincs valami nagy eltérés az alap Superb változatokhoz képest, mivel ez a modell is csak a hangsúlyos krómozott betét csíkot kapta meg a hátsó ütközőbe, ami sugallja, hogy két kipufogó véget képzeljünk ide, de valójában, ha benézünk az autó alá látjuk, hogy egészen a hátsó kerekeknél ér végett a valódi kipufogó vég, ami egy lefele hajló csővéggel – a Škodánál azért még elnézhető, ha a nagy prémium márkák, mint az Audi, BMW, vagy a Mercedes is megcsinálja, amikor szinte a duplájába kerülnek a német márkák modelljei a Cseh autógyártó modelljeihez képest, akkor már ez elnézhető a gyártónak, ami kedvezőbb áron azt a felső kategóriás minőséget, kényelmet adja a vevőnek, amit elvárnak a német prémium márkáktól is. A Superb már minőségi és technikai szinten a német prémium márkákkal száll szembe, főleg a felfrissült modell változat, ami minőség érzetben is javult.

 
 

 

A kamu kipufogót formázó krómozott betét, és a LED hátsó lámpák, amik szintén modernebbek lettek a megújulással

 
 

A tesztelt modellre sem lehet panasz, lehet csak egy 2.0 literes Common-Rail befecskendezésű, TDI dízelmotor van az orrában, de szépen kifinomultan dolgozik a 190 lóerős feltöltős motorral az orrában, ahogy már megszoktuk a VW csoportos dízel modelleknél, amihez DSG duplakuplungos váltót szerelnek. A Škodánál megszokott módon a Sportline modellek is kapnak egy kis felszerelést jelző plakettet a két első sárvédőn, ahogy a Laurin&Klement modell változatok az írott felszerelés nevet.

Minőségi beltér, Sport ülésekkel

A Superb egy igazán egyedülálló modell az autópiacon, az utastere is szépen kidolgozott és puha tapintású anyagokból összerakott belterű modell, és persze az óriási hely belül, amit az ügyfelek elvárnak ebben a kategóriában. A műszerfal a megszokott elrendezést kapta az érintőképernyővel és kezelőszervekkel, valamint a Sportline modell esetében szénszálas betétet kapott, ami az ajtókon is végig fut, valamint az éjszakai LED világítás az utastérben a hangulatosabb utazásért. A vezető igazán otthon érzi magát már, amikor beül a kényelmes bőr sport ülésekbe, amit könnyedén elektromosan betudunk állítani és elmenteni három személyre.

 
 

A minőségi prémium beltér, sportos multi-funkciós kormánykerékkel, és jól látható modern TFT tablet kijelzővel a kormánykerék mögött

 
 

A fűthető bőr/Alcantara sport ülések kiemelkedő oldaltartást nyújtanak a vezetőnek és utasának, ami sportos vezetés mellett is helyén tartja az embert. A vezető a Sportline tesztautóban már sport, lapos fenekű kormánykereket kapott, amiről könnyen elérhető minden fontos funkció vezetés közben is, valamint a tesztautó esetében a TFT kijelzőt is tudjuk kezelni a kormánykerékről, ami szintén feláras extra, - a képeken, csak a fordulatszámmérőt, és a közepén a digitális sebesség mérőt látjuk, de így, úgy néz ki mintha egy küklopsz figyelne minket, de az Audi és VW modellekhez hasonlóan itt is tudja mutatni a térképet is, a két sarkába kitolva a fordulatszámmérőt, a sebességmérőt, de ebbe a formájában is mutatja a csíkozott skálán a hűtővíz hőfokát és az üzemanyag szintet, plusz ha jár a motor a fedélzeti számítógép adatai is megjelennek a fordulatszámmérő körül, de térképpel vagy más fontos adatot megjelenítve középen sokkal szebben mutat, de minden fontos infót szép színesben látunk magunk előtt.

 
 

 

A TFT display könnyen kezelhető a kormányról, így a nekünk legjobban megfelelő, kijelző képet választhatjuk

 
 

A kezelőszervek a szokásos VW-es megoldás, minden kézre esik könnyen elérhető a vezetőnek, valamint a középkonzol érintő képernyője is a vezetőt segíti a színes nagy ikonokkal, még a rádióállomás váltásnál is. A lapos fenekű kormánykerék még a beszállást is megkönnyíti a vezetőnek, valamint az ajtók is puha tapintású anyagokat kaptak, és Alcantara kárpitozást. Az érintő képernyőről könnyen elérhetünk minden fontos információt, és beállítást pillanatok alatt, amin keresztül egyéni beállításokra is lehetőségünk van, a Normal, Comfort és Sport módok mellett is. A Superb modellekhez képest semmi olyan komolyabb extrát nem tartalmaz az érintőképernyős rendszer egy-két dolog kivételével, mint pl. a Sport mód, és a három kerek mérő óra, amit tudunk igény szerint változtatni, mit mutasson a három kerek analóg óra az érintőképernyőn, - olyanok, mint az olaj hőmérséklet vagy az olaj nyomás mérő. A cseh gyártó fejlesztői, mindent megtettek, hogy sportosabb legyen a felsőkategóriás nagy modelljük, a Superb és Superb Combi.

 
 

  

A szép színes érintőképernyős multi-médiás rendszer, amin jól látható minden információ, rádióállomás, és még sok más; a tesztelt modell még vezeték nélküli mobiltöltőt is kapott, és még a könyöktámasz is hűtött

 
 

A tesztautó már megkapta a fém pedál betéteket, a vezeték nélküli telefontöltőt könnyen elhúzható fedéltakaróval, mellette a szivargyújtóval. A váltó mögött hűthető könyöktámaszt kaptunk, és hűthető volt a kesztyűtartó is a tesztelt modellben, szabályozható hűtéssel. A kesztyűtartóban megtaláljuk a CD helyét és a memória kártyákét, amikből három kapott helyet itt, valamint a Sportline feliratot megkapta a műszerfal is a Carbon betétcsíkon. A vezetőtől balkézre is található egy kis tároló rekesz az apróságoknak, és a céges belépő-, üzemanyag- vagy bankkártyának is, ki mire fogja használni. Az első üléssor mellett a hátul utazók is kaptak szellőző nyílásokat, így elöl hátul kellemes hőfokot tudunk beállítani, mivel a Superb elérhető volt már 3-zónás klímával is, így a nyári hőségben egyéni ízlésünkre is tudjuk ez esetben állítani a klíma hőfokát. A Superbekhez megszokott módon óriási lábterük és fejterük van a hátul utazóknak, itt akár három felnőtt is nagyon kényelmes elfér, vagy ha ketten utaznak hátul, ledönthetik a középső ülés közepét és szép nagy könyöktámaszunk lesz, ami két rejtett pohártartót is kapott.

 
 

 

A kényelmes első sport ülések, kiemelkedő oldaltartást biztosítanak, elöl-hátul, és az ajtó borítások is megkapták a bőr/Alcantara kárpitot

 
 

Az első ajtók mellett hátsó ajtók is óriási ajtózsebeket kaptak, amik szinte bármit elnyelnek, így mindennek megtaláljuk a tökéletes helyet az utastérben. A vezető még szemüveg tartót is kapott, ami már alapfelszerelés része a középkategóriás modelleknél is, valamint a beltér világítás kapcsolói mellett, már ez a modell is megkapta az SOS segélyhívó rendszer gombját, ami sokat tud segíteni baleset esetén, és ez már ha jól tudom uniós előírás mindegyik autóban. Az óriási kényelmes utastér mellett a csomagoknak is bőven akad hely a csomagtartóban, ami alaphelyzetben 660 literes (1950 literig bővíthető), ami alatt megtaláljuk az abroncs javító, a szükség pótkerék vagy a teljes értékű pótkereket a szerszámokkal együtt (az utóbbi kettő feláras), - a tesztautó az utóbbit tartalmazta, mivel a Škodánál még opciós listáról választhatjuk a pótkereket is.

 
 

A Superb Combi óriási csomagtere alaphelyzetben 660 literes, amit egészen 1950 literig lehet bővíteni, a hátsó üléssor ledöntésével, amivel még kategóriájában is kiemelkedik

 
 

A csomagtér megkapta ennél a modellnél is az alaphelyzetben csomagtér világításként használható zseblámpát, ami a mágneses oldalának köszönhetően kerékcserénél is sokat segít, valamint az okos megoldások között megtalálható még a két műanyag darab, aminek a csomagtér két oldalán van a helye, ha szükségünk van rá tárgyak rögzítésére is használhatjuk, mivel ketté hajtható mindkét darab, és tépőzáras felülete van az alsó részének, így fixen tudja tartani a tárgyakat a csomagtartóban. A Škoda sok okos megoldásának egyik része, ez is, mint a tanksapkába rejtett jégvakaró, ami az újabb modelleknél már abroncs mintamélység mérésre is használható. A Škoda mindig az ügyfelekre gondol és sok okos megoldásával, amik boldogabbá teszik az autósok életét, valamint a Superb modellek alapfelszerelésnél kapnak egy beépített esernyőt a hátsó ajtóba, amire, ha szükségünk van csak előhúzzuk az ajtóból, - és opciós listáról még kettőt kérhetünk a Superbhez, egyet a másik hátsó ajtóba, és plusz egyet az utas oldali első ajtóba, ami felhőszakadás esetén nagyon jól tud jönni.

következő oldal >>

 
 

 

 
 

 

 

 

best free website hit counter

visitor counter

   

Stílusos Cseh luxus

Sokat fejlődött megjelenéséban az új Superb,  

 

Csehek Range Rovere

Csehek óriás SUV-ja igazán kényelmes,

prémium modell a piacon, mint egy Range Rover

 

Legmagasabb luxus, széria autóban

Land Rover legendás luxus, sport SUV-ját teszteltem, 

ami egy igazán kiemelkedő modell az autópiacon

 

Egy vadító olasz, a SUV-ok között

Alfa Romeo egy igazán gyönyörű, alkotással indul

a SUV riválisokkal szemben, kiváló prémium szintet hozva

 

2019 NOVITEC "Ferrari" 812 Superfast

 

 

 

 

   
Asztali nézet