MENÜ
   
 

 

HU / EN 

 
 

2020 Honda Jazz & Jazz Crosstar Hybrid - Hír -

Hamarosan jön a hibrid Jazz

A teljesen új Honda Jazz könnyű vezetési élményt, alacsony üzemanyag fogyasztást és hatékony teljesítményt biztosít az új e:HEV hibrid technológiával. A teljesen új kompakt autó kínálja a legérdekesebb csomagot a szegmensben, kombinálva az utas kényelem növelésével, az intuitív technológiával, a zökkenő mentes in-car kapcsolattal és a távoli szolgáltatásokkal, amik zökkenőmentesen integrálhatók az utasok mindennapi életébe. A teljesen új Jazz e:HEV kulcsszerepet játszik a Honda elkötelezettségében, ami 100%-a az európai értékesítésben szerepel, az elektromosított hajtásláncokkal 2022-re. Az autó elérhető lesz Európában, 2020 nyarától, és a kezdőára 22 000€ lesz Németországban a Jazznek, és a Crosstar változatnak a kezdőára 26 250 euró lesz.

Az új fejlett e:HEV hibrid technológia

Jazz most először lesz elérhető egész Európában fejlett hibrid hajtáslánccal. Az új modell változatok az e:HEV jelölést kapják meg, ami kiemelkedő teljesítményt biztosít az új Jazz hibrid modelleknek, és mellette kedvező üzemanyag fogyasztást biztosít, de a hibrid rendszer akkumulátorával nem veszti el az óriási utasteret és kényelmet, valamint a megszokott praktikusságát.

 
 

Az új Honda Jazz (Fit) e:HEV és Jazz (Fit) Crosstar e:HEV

 
 

A hibrid rendszer egy 1.5 literes DOHC i-VTEC benzinmotort kap, a két kompakt erőteljes elektromos motorhoz. A hibrid rendszer még kapott egy Lithium-Ion akkumulátor csomagot, egy innovatív rögzített fokozatú váltót, és egy innovatív erő vezérlő egységet, ami a harmonikus működést biztosítja az új hibrid modelleknek, a sima és közvetlen válasszal. A maximális teljesítménye 109 lóerő (80kW), aminek köszönhetően a 0-100 km/órás gyorsuláshoz elég 9.4 másodperc, és a végsebessége eléri a 175 km/órát. Az eredmény a megerőltetés nélküli gyorsulás, és a kényelmes utazás, akár városi közlekedésben, de nagy sebességű autópályás utazásokhoz is tökéletesen megfelel. Az alacsony fogyasztás mellett 102 g/km-es CO2-kibocsátási értéket teljesít a hibrid modell, és 4.5 l/100 km-es átlagfogyasztás a WLTP-szerint mérve mindkét érték, ami a Crosstar változat esetében 4.8l/100 km és a CO2-kibocsátása 110 g/km. A hibrid modell a magasan kifizetődő vezetési élményt biztosít, és kivételes hatékonyságot a fejlesztett e:HEV hibrid beállításokkal, amik könnyedén zökkenő mentesen válaszhatók, mind három vezetési mód között.

Az EV Drive mód esetében, a Lithium-Ion akkumulátor szállítja az erőt az elektromos meghajtómotornak közvetlenül.

A Hybrid Drive módban, a motor energiát termel az elektromos generátor motornak, ami továbbítja az elektromos meghajtó motornak

Az Engine Drive módban pedig, a benzinmotor közvetlenül a kerékhez van csatlakoztatva, a reteszelő tengelykapcsolón keresztül.

 
 

 

Az új Honda Jazz (Fit) Crosstar e:HEV

 
 

A legtöbb városi körülmények között, az optimális hatékonyság érdekében, zökkenő mentes vezetési mód váltást tesz lehetővé, az új Jazz hibrid, az EV Drive és a Hybrid Drive vezetési módok között. Az autópályás nagy sebességű utazáshoz az Engine Drive használata kiegészíti, igény szerint a csúcsteljesítményt a ’boost=töltés’-sel, az elektromos meghajtó motort, a kiemelkedő gyorsulásért. A Hybrid Drive a benzinmotor túlzott teljesítményéből szállít energiát az akkumulátor újra töltéséhez, a generátor motoron keresztül. Az EV Drive pedig az autó lassulási energiájával, a regeneratív fékrendszeren keresztül, újra tölti az akkumulátor csomagot. A vezetési mód választás észrevehetetlen az utasok és a vezető számára, mi köszönhető a Jazz mérnökeinek, akik jelentős erőfeszítést szenteltek, a késés minimalizálásának, az átmenetek során. A magas fordulatú elektromos motort, házon belül fejlesztették a Hondánál, olyan könnyű, kompakt, takarékos és erőteljes, amennyire csak lehetséges, az elektromos meghajtó motor, ami 13 300-as maximális fordulatszámra képes, ami termel 253 Nm nyomatékot, ami lényeges tényező a gyorsuláshoz.

 
 

 

Az új Honda Jazz (Fit) Crosstar e:HEV, a városra született

 
 

A hagyományos sebességváltó helyett a felhasználók, egyetlen rögzített fokozatot kapnak, a váltó áttétellel, ami közvetlen kapcsolatot hoz létre a mozgó alkatrészek között, ami egyenletesebb átadást biztosít a nyomatéknak, és a lineáris gyorsulási érzés alatt – ami azt is jelenti, hogy a Honda rendszere kompaktabb, egy hagyományos eCVT váltóval szerelt modellnél, és finomabb működést biztosít a hibrid rendszernek. Az új e:HEV modell változatok sima gyorsulást biztosít, mindkét Jazz változatnak, ami még tovább fejlesztett alacsony súrlódású felfüggesztést és javított karosszéria merevséget kapott.

Okos csomagolás, tágas utastérrel

Az új Jazz fejlesztése során a Honda mérnökei szorosan együtt működtek a dizájn csapattal, hogy az új modell generáció megmaradjon osztályvezető pozíciójában, az utasterével, ami már védjegye mindegyik Jazz modell generációnak, a kiemelkedően tágas és praktikus utasterével kategóriájában. A csomagtere alaphelyzetben 298 literes, de ha ledöntjük 1 203 literesre (ledöntött hátsó üléssorral, tetőig mért érték) bővül a csomagtér mérete. A praktikusságát nem vesztette el a Jazz, a hibrid hajtáslánccal, amik része az alvázba és a motortérbe kapnak helyet. Az alapvető fejlesztések tartalmazzák a downsizing szívó benzinmotort, a sebességváltót, ami már tartalmazza a meghajtó és generátor motorokat, valamint a teljesítmény vezérlő egység (PCU – Power Control Unit).

 
 

 

2020 Honda Jazz (Fit) e:HEV

 
 

A motortérben kapott helyet még a 12V-os kiegészítő akkumulátor is. Az utastér maximalizálása is kulcsfontosságú volt az új Jazz fejlesztésekor, ami az üzemanyagtartály elhelyezését is jelenti, az alváz alatt, az első ülések alatt kap helyet mindegyik modell generációnál, aminek köszönhetően igazán praktikus maradt, a Magic Seat ülés rendszerrel, ami kínál sík padlós csomagteret az ülések ledöntésével, és az ülőlapot is felhajthatjuk, így magasabb kisebb tárgyakat is könnyedén tudnunk szállítani vele, ami a Honda sajátossága.

Az új intuitív kapcsolat

A teljesen új Honda Jazz zökkenőmentes in-car kapcsolata, lehetővé teszi tulajdonosok számára, a csatlakozást a mindennapi életükhöz könnyedén. Az egyszerűen használható LCD érintőképernyő felülete, minimalizálja a vezető figyelem elterelését, a működéséhez leggyakrabban használt vezérlőkkel, ami javítja 58 %-kal az előző modell generációhoz képest, a biztonságosabb és ergonomikusabb élményt. A rendszer felülete okostelefon stílusú, mint a vezérlők az oldalakon és a listák között. A kijelző konfigurált a felhasználói követelményeknek megfelelően, ami magába foglalja a testre szabható hivatkozást, a gyakran használt funkciókkal és audio forrásokkal. Az információs és szórakoztató szolgáltatások könnyedén elérhetők az érintőképernyőn keresztül, vagy hang aktiválással, ami tartalmazza az időjárást, a parkolóhelyeket, a zenét, a navigációt, a helymeghatározást, és a telefonos szolgáltatásokat.

 
 

  

2020 Honda Jazz (Fit) e:HEV és Jazz (Fit) Crosstar e:HEV külső részletei

 
 

Az új modell generáció rendszere kapott beépített alkalmazásokat is, mint az okostelefon tükrözését biztosító alkalmazások, mint az Android Auto és az Apple CarPlay rendszerek, ami elérhető vezeték nélküli csatlakozással vagy az USB kábelt használva. A WiFi Hotspot szintén elérhető a teljesen új Jazz modellekhez, most először. Az új Jazz tervezői nagy figyelmet fordítottak a részletekre, amikor megalkották az új műszerfalat és felületét. A Honda a fogyasztói igényekre válaszul visszaállította a fizikai kezelőszerveket, a kulcsfunkciókra, tapintással, a pontos érzéssel a forgó kapcsolóknak, mint a fűtés és hűtés beállításaival.

A Honda személyi asszisztens

A kapcsolódó szolgáltatások és hozzáférhető alkalmazások, a fejlett érintőképernyő kezelő felülettel, hangutasításokkal is aktiválható a Honda Personal Assistant-en keresztül. Az intuitív Honda Personal Assistant először a Honda e-ben jelent meg, ami az intelligens mesterséges intelligencia, ami hozzáfér számos online szolgáltatáshoz. Az egyedi Honda Personal Assistant könnyedén hanggal is aktiválható, elég ennyit mondani „OK Honda”, majd a kérdés vagy utasítást mondani, amit egy absztrakt arc animáció kísér a humanizált válasszal, és a szemrevételezéssel elismeri az együttműködést. A kontextus felismerése lehetővé teszi a felhasználók számára természetesen a beszélgetést, a közlekedés megértésével, a kontextust nyomon követni a kérdéssel és a válasszal.

’Honda SENSING’ aktív biztonság technológia

A teljesen új Honda Jazz teljes lesz a tovább fejlesztett csomaggal, a fejlett biztonsági jellemzőkkel és a vezető támogatás, mint alapfelszerelés része, köszönhető az újonnan fejlesztett széles látókörű orr kamerának, ami javítja a látóteret.

 
 

 

 
 

A Honda ütközés csökkentő fékrendszerét (Honda’s Collision Mitigation Braking System) tovább fejlesztették, így már éjjel is felismeri a gyalogosokat és kerékpárosokat, plusz az új modell generáció alkalmazza, az ütközés elkerülése érdekében, amikor az autó áthalad vagy fordul egy közeledő járműre. A Jazz most először megkapja az adaptív tempomatot (Adaptive Cruise Control) és sávtartó asszisztenst (Lane Keep Assist System), ami az alapfelszerelés része. Az út enyhítését szolgáló rendszer (Road Departure Mitigation System) segíti a vezetőt, hogy ne térjünk le az útról, figyelmezteti a vezetőt, amikor a rendszer érzékeli, hogy a jármű, átment az elválasztó vonalon vagy közeledik a sáv külső széléhez, vagy közeledik a járművekhez. A holttér figyelő rendszerrel teljes a Cross Traffic Monitor, ami az Executive felszerelésnél már az alapfelszerelés részét képezi. Az intelligens sebesség korlátozás felismeri a forgalom sebességét, és a sebességkorlátozások halmaza. Ha a közlekedési tábla mutatja a lassabb sebességet, a jármű jelenlegi sebességéhez képest, a kijelzőn egy jelzőfény villog és egy riasztó hang szólal meg, és a rendszer fokozatosan csökkenti a jármű sebességét. Az Auto High-Beam Headlights távfény vezérelt fényszórók és a közlekedési tábla felismerő, mind megmaradnak a Honda SENSING’s kínálattal a teljesen új Jazz modellekben. A passzív biztonság egyaránt fontos a Hondánál, mint az aktív biztonság, és segíti az utasok védelmet a balesetek során. A teljesen új Jazz felszerelése, így tartalmazza a 10 légzsákot, ami tartalmazza a bevezetését az új első középső légzsákoknak - ez az innovatív középső légzsák a vezető ülés háttámla közepébe van beépítve, és kinyílik az oldal ütközésnél baleseteknél, az utasok fejének védelme érdekében, az ütésektől.

- Kartos Patrik - Honda news -

2020-02-25, 21:20:07

 
 

 

 
 

 

 

 

website counter

visitor counter

 

2015 Subaru Impreza Sport Hybrid

Újabb hibrid a Subaru kínálatában...

 

2016 Toyota Camry - AU - Hybrid 

Toyota felfrissítette Camry modelljét Ausztráliában...

 

Dízel vagy Hybrid?

Szerencsém volt összehasonlítani a felfrissült Auris három változatát, 

a dízelt, a hibridet és az új 1.2 turbós motorral szerelt változatot

 

Egy sportos SUV, a fiataloknak

Az új NX300h modellt teszteltem, ami nem is rossz

választás a prémium szegmensből

 

2015 Dodge Charger

 

 

 

 

   
Asztali nézet