MENÜ

 

30 éves lett a Renault Espace

Renault a nagy egyterűjéből, a Renault Espace-ből már több, mint 1 245 000 db-ot értékesítettek. Az Espace egyterű első generációja már 30 éves lett, ami idő alatt 4 generáció, több különleges változat és a jelenlegi generációból már a 4. frissített változat van piacon. Az úttörő modell egy igazán praktikus modell volt az indításkor, amikor még ellenfele sem volt a piacon. Az új kategória létrehozása is megtörtént az új modellel, ami igazán nagy kényelmet biztosított a tágas utasterével, akár 7 személynek is.

 

Az Espace-nek még ma sincs riválisa a mérete végett, de azóta már közeli riválisokat szerzett a meggyarapodott MPV kínálatnak köszönhetően. A Renault Espace I Phase 1 volt az első generáció, amit 1984-1988 között gyártottak, de a frissített Phase 2 változatott 1988-1991 között értékesítették. Az első generációt lehet az úttörő generációnak nevezni, ami meghozta az új kategóriát és a tágas 7 személyes egyterűt, ami elég nagy sikert arat még a mai napig is. Az első generáció 7 személyes utazó autó volt. Az első generáció kódneve J11 volt és 1984 júniusától a gyártás leállításáig 191 674 db készült belőle. A meghajtásáról 1995 cm3-es benzinmotorok gondoskodtak 110 lóerővel, majd 103 és 120 lóerővel.

  

A benzinmotorok mellett még elérhető volt a 2 068 cm3-es Turbo Diesel motorral, ami 88 lóerőt tudott leadni, valamint még egy 2 165 cm3-es 110 lóerős benzinmotorral is értékesítették. Az első generáció emlékezetes változatai az Espace TSE – ami forgatható első üléseket kapott, az Espace Quadra – ami állandó összkerék meghajtással rendelkezett 1988-ban, és még 1990-től elérhető volt az opciós listáról a hátsó légrugós felfüggesztés is. Az új Renault egyterű neve az Espace Francia nyelven annyit jelent, hogy hely, mint angol nyelvben a space. Az Espace első generációt 1991-ben követte a második, amit 1996-ig gyártottak. A generáció válátással jöttek a méretek megváltozása is. A második generáció a J63-as kódnevet kapta, és a bevezetését az 1991-es Genfi autókiállításra tették.

 

Az MPV-ből 316 518 db készült, és a gyártása a Matra Romorantin-i és az Alpina Dieppe üzemben készültek a 3. generációig. Mindkét gyár Franciaországban található. A meghajtásáról 2 165 cm3-es 110 lóerős benzinmotor, a 2 068 cm3-es 88 lóerős dízelmotor, vagy a 2 849 cm3-es V6-os 153 lóerős benzinmotor gondoskodhatott. Emlékezetes változatai közé tartoznak a V6-os benzines verziók automata váltóval, az Espace Quadra állandó összkerék meghajtással 1988-tól és az opciós listáról elérhető hátsó légrugós felfüggesztés 1990-től. Az Espace második generációjának történetében megjelent egy speciális változat, ami az F1 nevet viselte és a verseny változata volt az alap modellnek.

     

A kocsi 1994-ben készítették el, de csak 1 db készült belőle. 1996-ban már megérkezett a 3 generáció, amiből a Phase1 változatot 1996-2000 között értékesítették, és a Phase2 változatot 2000-2002 között. Az új generációval folytatódott a siker történet. A harmadik generációs J66-os Espace-ből 365 200 db készült a gyártása alatt. Az elérhető erőforrásai: benzinmotorok közül elérhető volt az 1 998 cm3-es 115 lóerős 8 szelepes és a 140 lóerős 16 szelepes változat automata vagy kézi váltóval, a 2 963 cm3-es V6-os csak automata váltóval volt választható, ami 170 lóerőt tudott leadni, de a 24v változat már 194 és 204 lóerővel volt elérhető. A dízelt választók választahattak az 1 870 cm3-es dTi 100 lóerős, a 2 193 cm3-es dT 12 szelepes 110 lóerős és a 2 188 cm3-es dCi 16 szelepes dízelmotorok közül.

   

Az utóbbi elérhető volt 115  és 130 lóerős változatokban. Az emlékezetes változata a V6-os váltófüles automata változat volt, valamint a légrugós felfüggesztéssel szerelt változat. A legújabb generáció pedig 2002-ben kezdte el pályafutását, ami még mindig fut mint 4. generáció. A legújabb generációból 2013-ig 372 692 db készült, de ez a generáció már Sandouville-i Renault gyárban készül, Franciaországban. A platform-ja a Laguna II-től és a Vel Satis-tól érkezett. A karosszériájában felhasználtak acél és alumínium elemeket is. A választható motorjai között megtalálhatók benzin és dízel motorok is. A benzinmotor választékban megtalálható az 1 998 cm3-es szívó 140 lóerős motor, a turbófeltöltős változat 165 lóerővel, ami már 170 lóerős, valamint a 3 498 cm3-es V6-os erőforrás 245 lóerővel.

 

A dízelmotor választék között megtalálható az 1 870 cm3-es 115 lóerős dCi, az 1 995 cm3-es 130 és 150 lóerős dCi dízelmotorok – 6 fokozatú kézi váltóval, vagy a 175 lóerős változat 6 fokozatú kézi vagy automata váltóval. Az előbb említett dízelmotorokon kívül még választható hozzá a 2 188 cm3-es 150 lóerős motor 6 fokozatú kézi- vagy automata váltóval, a 2 958 cm3-es V6-os egységet 180 lóerővel és automata váltóval, valamint a 2 993 cm3-es V6-os motor 235 lóerővel és automata váltóval. A jelenlegi generáció emlékezetes változata az Espace 25th, az Espace Alyum és az Espace V6 Initiale. 

Renault Espace Mk.1 Mk.2 Mk.3 Mk.4 / Grand
Hossz 4 250 - 4 300 mm 4 429 mm 4 517 - 4 787 mm 4 661 / 4 861 mm
Szélesség 1 777 mm 1795 - 2 060 mm 1 810 mm 1 860-2 104 mm
Magasság 1 660 mm 1 693 - 1 707 mm 1 690 mm 1728 - 1782 / 1 746 - 1 798 mm
Tengelytáv 2 580 mm 2 580 mm 2 702 - 2 874 mm 2 803 / 2 868 mm
Csomagtér 850 - 3 000 liter 250 - 3 000 liter 275 - 2 850 liter 291 - 650 - 2 860 liter / 456 - 780 - 3 050 liter

 

2014. 06. 05., 16:18:46

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

Asztali nézet