MENÜ
   

 

Audi Q3 1.4 TFSI S-tronic Off-Road csomaggal - teszt

A nyomatékos dinamikus kis autó sportos vezetésnél is kb. 7,5 l/100 km-t fogyasztott, ami nem sok egy emelt hasmagasságú turbófeltöltéses benzin motorral szerelt crossover-hez. A gyorsulása papíron 8.9 másodperc, de sokkal jobb gyorsulási érzetet ad, főleg ha S módban használjuk. 

 
 
A gyári fogyasztása viszont csak 6.2 l/100 km, amit csak úgy lehet megközelíteni, hogy óvatosan bánunk a gázpedállal és betartsuk mindegyik sebesség korlátozást. Az 1.4 TSI motor 2 000-es fordulat fölött, amikor elő jön az ereje igazi négy hengeres sportautó hangját adja ki magából. A városi 50-es tempónál 5. fokozatban csak kb. 1 300-at forog, ami nagyon alacsony és még itt sem erőlködik a motor. Az országúti 90-as sebességnél szintén nagyon halk, de itt már majdnem 2 000-as fordulaton jár a motor, de még ekkor is csak a kerekek úthiba elnyelését és súrlódását lehet hallani halkan. A fiatal ügyfeleknek még ezzel a motorral is nagyon jó választás lesz és nem fognak benne csalódni.  
    

A tesztelt modell a legújabb erőforrással volt felszerelve és elsőkerék meghajtással. A Q3-ast az Off-Road opciós csomaggal egy igazi városi Crossover megjelenést kap, amivel kisebb terep sem okoz problémát. Akik nem engedhetik meg az erősebb és nyomatékosabb motor változatokat, azoknak nagyon jó választás lesz ez az alap benzinmotoros kivitel, ami így sem a legolcsóbb 7 904 710 Ft-os ( 28 600 €) kezdőárával. A tesztelt modell ára az opciós kiegészítőkkel 9 960 000 Ft. A riválisainak tekinthető modellek a BMW X1 és a Range Rover Evoque. A két rivális közül csak a BMW választható hasonló teljesítményű benzinmotorral és felszereléssel, ami egy X1 sDrive18i X-Line (hátsókerék meghajtású) Steptronic modell 10 710 000 Ft-ért (kb. 36 723 €). A BMW konfigurációval készített hasonló felszerelésű modell jelenlegi árai eltérhetnek. A BMW X1 választékában az X-Line felszerelésű modellek felelnek meg az Audi Q3 Off-Road csomagjával. A Range Rover Evoque ezzel a Q3-assal nem tekinthető egy szinten, mivel ilyen teljesítményű benzinmotorral és elsőkerék meghajtással nem elérhető. Az Audi 1.4 TFSI változata viszont csak első kerék meghajtással választható, ami megfelel a mindennapi használatra is.

- Kartos Patrik -

2014. 07. 29., 00:42:33

 

 

Technikai adatok Audi Q3 1.4 TFSI 150 S-tronic Off-Road
Motor

soros benzinmotor, közvetlen befecskendezéssel 

és kipufogógáz-turbófeltöltővel

Hengerűrtartalom 1 395 cm3
Furat x löket 74.5 x 80.0 mm
Hengerek száma 4
Max. teljesítmény  kW (LE)/ ford.sz. 110 kW (150 LE)/ 5 000 - 6 000
Max. nyomaték Nm/ford.sz. 250 Nm/ 1 750 - 3 000
Sebességváltó 6 fokozatú S-tronic
Fordulókör átmérő kb. 11,8 méter
Gyorsulás 0-100 km/óra 8.9 s
Csúcssebesség 200 km/h
Fogyasztás (város/országút/átlag) 7,7 l/ 5,4 l/ 6,2 l/100 km
CO2-kibocsátás 145 g/km
Üzemanyag benzin
Üzemanyagtartály térfogata 64  liter
Hossz. x szél. x mag. 4 385 x 2 019 x 1 608 mm
Tengelytáv 2 603 mm
Csomagtér térfogata 460 - 1 365 liter
Saját tömeg 1 480 kg
Össztömeg 2 005 kg
Keréktárcsa mérete 8.5 J x 19"
Gumiabroncs mérete 255/40 R19
Megengedett max. fékezetlen vontatható tömeg 740 kg
Audi Q3 induló ára (1.4 TFSI 150) 7 904 710 Ft/ 28 600 €
Audi Q3 1.4 TFSI S-tronic tesztautó indulóára 8 603 210 Ft / 30 100 €
Audi Q3 1.4 TFSI S-tronic Off-Road tesztautó ára - extrákkal együtt 9 940 000 Ft

 

<< előző oldal

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter 

 

 

Free Hit Counter
Free Hit Counter

Asztali nézet