MENÜ
   

 

 

 

AUDI Q5 2.0TDI 177 S-tronic Quattro - teszt - 2. oldal

Audi hasonló megoldást alkalmazott, mint a VW a B6-os Passat-nál, hogy a kulcsnak van egy megfelelő nyílás, és a kulcsot helyezzük bele, indításnál megnyomjuk, mint a nyomógombot. A start/stop kulcs nélküli indításnál, leállítani is ugyanígy kell. A kormány fogásán is érezhető a minőség, a bőr multi funkciós kormánykeréken, de váltófüleket nem helyeztek el rajta, az S-tronic 7 fokozatú váltóhoz. Azonban az automata váltót, kézi váltással is használhatjuk, de az autó beállításainál úgy is kell beállítani, hogy sportállásba kézi váltással is lehessen használni.

 
 

Az utastér elöl elég tágas testesebb vezetőknek, és a hátsó üléssor sem kicsi, ahol a lábtér kiemelkedően nagy és a fejtérből kb. még 5 cm maradt, a 186 cm-es magasságomhoz képest, ami kiemelkedő a kupésan hajló tetőívhez képest. A csomagtere sem kicsi, amit nem gondoltam volna, hogy 540 literes csomagtérrel rendelkezik a formavilága végett. A csomagterét maximálisan ki lehet használni, és mellette még elég alacsonyra húzták, a csomagtér peremét, ami a vásárláskor jól fog jönni. A csomagterét még növelni is lehet a Q5-nek 1 560 literig, amit a második üléssor ledöntésével kapunk és sík. 

Dinamikus, virgonc SUV

A tesztelt Audi Q5 a legerősebb 2.0 literes TDI dízelmotorral volt felszerelve, amelynek teljesítménye 177 lóerő és nyomatéka 380 Nm. A kocsi ezzel a motorral nagyon dinamikusan ment, amit még lehetett fokozni a kocsi beállításaival, és a hozzá tartozó S-tronic váltó S állásával. A kocsi hagyományos D-állással egy takarékos, nyomatékos mid-size crossover, amit az S állás kicsit megvadít, és néhány apróságon még saját magunk is állíthatunk rajta, pl. a vezetés támogató rendszerek beavatkozásai mikor legyenek. 

 
 
A Q5 felszerelése olyan segítő rendszereket is tartalmazott, mint a sávtartó automatika (feláras), aminek változtathatjuk, a beavatkozását - hogy akkor avatkozzon be mielőtt át mennénk a választó vonalon vagy utána. A vezetőnek ezzel a rendszerrel, azzal is segít az autó, hogy vissza kormányozza a helyes sávba magát. A másik nagyon jó dolog a kocsiban az a távolságtartó tempomat, ami nélkül nehéz betartani a sebesség korlátokat, annyira csendesen jár a kocsi betartott sebesség határoknál, hogy a vezető egy pillanatot nem figyel oda, és már 90 helyett 100-zal megy. A távolságtartó tempomat (feláras extra) ilyenkor nagy segítség lehet, ami segíti a vezetőt ha előtte megy egy autó, amihez mérve tartja a távolságot, ha gyorsabban mennek előttünk gyorsít a kocsi, ha lassabban lassít, de ha megállnak előttünk és ha a rendszer nagyobb sebességnek találja az előző járműhöz való közeledést figyelmezteti a vezetőt is.  
 

A kocsi váltója szépen és gyorsan dolgozik, valamint S állásban lehetőségünk van saját magunk váltani. A Q5 futóműve szépen dolgozik, és még hirtelen kikerülésnél is stabilan áll a négy kerekén, az út egyenetlenségeit is szépen elnyeli - nagyobb gödröket csak lassabb tempóval, szépen biztosítja a megfelelő kényelmet. A kocsi nem terepre való, de kisebb erdei utakon is elboldogul a legendás Quattro összkerék meghajtás segítségével. A városi használata nagyon jó a kocsinak, könnyen boldogul a városi forgalomban. A parkoláshoz azonban jól jön a felülnézetből ábrázolt parkoló szenzor adatok, mivel a vastag oszlopok végett néha, van amit nem látunk, pl. egy tábla van a kitakart részben.  A kocsi vezetési élménye nagyon a sportos sedan-okra hajaz, amitől igazi élmény vezetni a Q5-öst és ritkaság amikor nem zavar, hogy egy kocsi dízel. A Q5 dízelt még én is szívesen vezetem, annyira jó vezetési élményt nyújt, a kényelem és csendes járás mellett. 

- Kartos Patrik -

2013. 12. 28., 11:00:55

 
   

 

Technikai adatok  Audi Q5 2.0 TDI 177 S-tronic Quattro 
 Motor   Turbófeltöltéses dízelmotor, Common-rail befecskendező rendszerrel
Hengerűrtartalom  1 968 cm3
Furat x löket  81,0 x 95,5 mm 
Hengerek száma 
Max. teljesítmény kW (LE)/ ford.sz.  130 kW (177 LE)/ 4 200 
Max. nyomaték Nm/ ford.sz.  380 Nm/ 1 750 - 2 500 
Sebességváltó  7 fokozatú S-tronic 
Felfüggesztés elöl/hátul  Öt lengőkaros első futómű/ Trapézlengőkaros hátsó futómű, független kerékfelfüggesztéssel
Fordulókör átmérő   kb. 11,6 méter
Gyorsulás 0-100 km/óra  9,0 másodperc 
Csúcssebesség  200 km/óra 
Fogyasztás (város/országút/átlag)  6,8 l/ 5,6 l/ 6,0 l/100km 
CO2-kibocsátás   159 g/km 
Üzemanyag  dízel 
Üzemanyagtartály térfogata  75 liter 
Hossz. x szél. x mag.  4 629 x  2 089 (küldő visszapillantókkal) x 1 655 mm
Tengelytáv  2 807 mm 
Csomagtér térfogata  540 - 1 560 liter 
Saját tömeg  1 895 kg 
Össztömeg  2 430 kg 
Megengedett max. fékezett/ fékezetlen vontatható tömeg  2 400 - 2 000 / 750 kg 
Audi Q5 induló ára (2.0 TDI 150 LE FL)  9 955 910 Ft / 36 200 €
 Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic 177 LE FL tesztautó induló ára 12 062 840 Ft / 43 540 €
 Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic 177LE FL tesztautó listaára - extrákkal együtt 15 263 240 Ft / kb. 55 768€

<< előző oldal

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

 

Free Web Counter
Free Web Counter

Asztali nézet