MENÜ

 

Új Audi TT

Az új következő generációs Audi TT könnyebb, hatékonyabb, és jobb kezelhetősége lesz. A pletykák szerint először koncepció alakban fog megjelenni, valamelyik neves autókiállításon. Az ára viszont emelkedni fog, amire számíthatott mindenki -  a jelenlegi modell 31 700 €/ 9 648 570 Ft-tól indul az új modell kb. 32 500 €/ 9,8 millió Ft-tól kezdődik majd, és hamarosan több információ is lesz róla. A TT generációban, már a harmadik lesz a sorban, amivel már komolyabb vetélytársat szán a Porsche Boxster-nek, az Audi.

Audi tervei, hogy elsősorban a kocsi saját tömegét csökkentsék, e-mellett dinamikusabb, takarékosabb, és erősebb legyen, mint a jelenlegi 2. generáció. Az új modellt már a teljesen új fejlesztésű MQB platformra építik, amit már az új Skoda Fabia is, megfog kapni, ahogy a VW csoport többi új modellje is. Ez a platform nagy szilárdságú melegen megformázott acélból készül, aminek köszönhetően merevebb, és könnyebb alapot biztosít az új modelleknek. Az új TT karosszériájának nagy része alumíniumból készül, amivel 60 kg-ot akarnak lefaragni a saját tömegéből, a jelenlegi TT-hez képest. Az Audi nemrég bemutatott egy speciális modellt a TT ultra quattro koncepció modellje, a Worthersse show-n, Ausztriában. A kocsi alapját a jelenlegi TT adta, de hihetetlen 1 111kg volt a saját tömege, ami  széleskörű könnyű anyagok felhasználásával jött létre, mint pl. a szénszál, az alumínium, a magnézium és a titán.

Az új MQB platformnak a másik előnye, hogy a kerekek előbb helyezkedhetnek el, a motor viszont maradhat a megszokott  helyén, a nagyobb tengelytáv lehetővé teszi a kocsi jobb kezelhetőségét, és súlyelosztását. Az új modellen látható karosszéria elemeket, az e-tron és e-tron spyder koncepciótól kapta meg. A karcsúbb fényszórók, és a csiszolt háromdimenziós hűtőrács, az élesebb karosszéria vonalakkal, az eddigi legagresszívebb TT-t adja. Az új TT Coupe szintén 2+2 ülés rendszert kapott, de elérhető lesz ismét Cabrio verzióban is. Az utastérben ismét érezhető lesz a minőség, a bőr kárpitról, az aluminum betétekről, és a műszerfalon elhelyezett 8"-os érintőképernyőről, bár ez kicsit kisebb, mint az iPad  ( aminek 9,7"-os a kijelzője ). A meghajtásához négyhengeres motorok lesznek elérhetők, amikből a legtöbbet értékesítették a TT generációkból. A kocsi elérhető lesz 1.8 és 2.0 TFSI benzinmotorokkal 180 - 220 lóerővel.

Az új generációnál sem fog elmaradni a takarékos, és erős dízelmotor választék. A 2.0 TDI 170 lóerős dízelmotor átlagfogyasztása, 4.7 l/ 100km. Az új modell új technikai megoldásokat is megkapja, mint a hengerlekapcsolás rendszert, amit már a 140 lóerős 1.4 TFSI motor is tartalmazza az A1 Sportback modellnél, ahogy a nagyobb 1.8 és 2.0 motorok is megkapják. A legerősebb modellek sem maradnak el az új generációval, a TT-S teljesen új 2.0 TFSI motort kap, aminek már 279 lóerő a teljesítménye, és 380 Nm-es nyomaték leadására képes. A csúcsmodell TT-RS viszont megmarad a 2,5 literes öthengeres motornál, de átdolgozták és kb. 380 lóerő leadására lesz képes. Az új modell várható érkezése 2014 elején lesz, de az első nyilvános bemutatója ahol mindenki először láthatja élőben 2013 végén lehet. 

2013. 06. 22., 01:09:04

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

Free Web Counter
Free Web Counter

Asztali nézet