![]() |
||
|
Teszt: Ford B-Max 1,4 16v 90 Trend Sportos mini egyterű Az új Ford B-Max, a Ford második modellje a mini egyterűek kategóriájában. A B-Max elődje, azaz mondhatnánk az 1. generációs B-max nem más, mint a Ford Fusion (Európai modell). Az előd alapját a Fiesta adta, amit kicsit átrajzoltak formailag, és nagyobb lett ezzel együtt. A B-max elődjét 10 éven keresztül gyártották (2002-2012). A Fusion (EU) is az Opel Meriva ellenfele volt, de akkor elég nagy eltérés volt a két kocsi formavilága között. Az új B-Max, és Opel Meriva páros már formailag egy szinten vannak csak a Ford technikai megoldásokban szerintem sokkal jobb. |
|
![]() |
||
Sport külső egy egyterűnek Az új B-Max a Ford új stílusát is megkapta, amit már az új modellek viselni fognak, és ezeket az új modelleket az Opel Astra és Insignia tervezője tervezte, aki már egy jó ideje a Ford-nak dolgozik. Az új mini egyterű a kategóriája egyik legsportosabb design-jával ellátott modellje, amivel sokkal több vásárlót fognak meg, az eddig is megbízható technikai alappal. A kocsi elején a mai design-nak megfelelő formákat találunk, mint az A-oszlop felé nyújtott első fényszórók, nagy méretes hatszögű hűtőrács (már Ford jellegzetesség is), és a spoiler-szerű első ütköző kialakítás. Az oldalán észrevehetjük a kiszélesített sárvédő íveket, amik azt hangsúlyozzák, hogy erős motor hajtja, és ez a hátra fele ívelő oldal ablak vonal is nagyot dob az egyterűn. |
||
![]() |
||
Hátsóján is a sportosságra emlékeztető elemeket használtak, mint a csomagtér ajtón a hátsó légterelőre emlékeztető domborulata, és a tető légterelő, meg a hátsó ütköző fekete betétje is nagyon jól passzol a kocsi stílusához. A kocsi nagy újdonsága, amit először a Ford alkalmaz sorozatgyártású modelljén, az hogy nincs B-oszlop (Operl Meriva, Mazda RX-8, stb. - de tolóajtóval még nem készült ez a megoldás), ami megkönnyíti a beszállást. A B-oszlop ott van az autóban, de a Ford megoldotta úgy, hogy az egyik része a tolóajtóban van, a másik pedig az első ajtóban, ami látható is az ajtókon, mivel a megszokottnál sokkal vastagabb a zár felőli része az ajtóknak. Az ajtók becsukásával pedig átfedik egymást és ugyanolyan, vagy még merevebb B-oszlopot kapunk, ami ütközésnél nagyon jól védi az utasokat, és nem deformálódik a 60 km/órás ütközési teszteknél a kocsi karosszériája. | ||
![]() |
||
Az ajtók sem a szokásos helyen zárnak a B-oszlop hiánya miatt, ezt a mérnökök úgy oldották meg, hogy az ajtók két pontban zárnak az egyik a küszöbnél van az ajtók aljánál, és a másik pedig a tetőíven az ajtók tetejénél.
Az utastérben visszatérnek az új dizájnos formák, mindjárt ahogy a sofőr beül a kényelmes jó oldaltartású ülésekbe, a műszerfal mérő egységeit körülölelő forma már nem a megszokott kör, hanem inkább így egészében mérges összehúzott szemre emlékeztet, ami a sofőrre néz, de nagyon jól néz ki. Sok vásárlónak nagyon fog tetszeni ez a megoldás. A kormány is kitűnő minőségi anyagokból készült, a tesztautó bőrkormánya (Trend felszereléstől széria tartozék) nagyon jó fogású, és nem az a kemény anyagból készült, mint a gyártók többségének modelljeiben, hanem szép puha és nagyon jó vezetni vele hosszútávon is (de nem biztos, hogy olyan tartós lesz ez a kormány is, mint a keményebb kormány karimák). |
||
![]() ![]() |
||
A műszerfala is beleillik a kocsi sportos stílusába, a középkonzol kicsit kanyarodó szellőző nyílásaival, és ezt az egyhangú szürke műszerfalát feldobták egy kis ezüsttel, amin a rádió kezelőszerveit is megtaláljuk (ebben a modellben kormányról is vezérelhető volt a rádió), alatta pedig a klíma, fűtés, stb. gombjait találjuk. A kezelőszervek elosztási módján könnyedén eligazodunk, és a bajusz kapcsolók kézre esnek. A középkonzolra még egy plusz információs kijelzőt elhelyeztek a középkonzol tetején, ami a legfontosabb információkat írja ki, mint pl. hogy melyik ajtó nincs rendesen becsukva (angol nyelven). A sebességváltó kart megfelelő helyre, magasságba tették könnyen elérjük, és könnyen pontosan tudunk vele sebességet váltani. A hátsó utasoknak is van elég helyük, és a beszállás nem okoz gondot, meg a gyerekülés beszerelése sem. A 186 cm-es magasságommal is kényelmesen elférek a hátsó üléssorban, és még így is a fej felett kb. 2-3 cm hely marad. A kocsi ülései hosszú távú utakra megfelelőek, lábtérből sincs hiánya a hátul utazóknak, és még pohártartót is kapnak a hátul utazók. A csomagtere nagyon jól kihasználható, és mérete is szép nagy. | ||
![]() |
||
A hátsó üléssort akár egy gombnyomással síkra ledönthetjük, ha nagyobb tárgyakat szállítunk vele, de ha valami hosszabb tárgyat szállítunk, akkor még az első utas ülést is ledönthetjük és így 2.35 m hosszú utasteret kapunk, ami jól jöhet a vásárlóknak. Az oldalsó ajtók kinyitásával, pedig 1.5 méter széles nyíláson szállhatnak be az utasok, vagy rakodhatunk be a kocsiba. A csomagtér padlóját még két szinten állíthatjuk, és dőlésszögét is kedvünk szerint beállíthatjuk a legmegfelelőbbre. A padló alatt pedig a szükség pótkereket is megtaláljuk, ami az alap motoros Trend felszerelésű változathoz jár. Városi cirkáló Az új Ford egyterűvel a városi közlekedés nagyon könnyű. A parkolás könnyű vele, és parkolóhelyet sem nehéz vele találni. A kocsi menetteljesítményeiben is jeleskedik, a futóműve nagyon szépen elnyeli még, a legrosszabb utak egyenetlenségeit is. A szigetelése nagyon jó, a motor zajt alig hallani, de az 1.4 16v 130 km/órás tempónál elég zajos, a magas fordulatszám végett. |
||
![]() ![]() |
||
A tesztautóban található motor, és az autó sem az autópályás utazásra lett tervezve. A városi és országúti közlekedésben nagyon jó, a váltó könnyen pontosan jár, ami ritkaság még a mai nap is az új modellekben, valamint még 20-30 km/óránál is könnyedén veszi az 1. fokozatot, ami nagyon ritka. A városi tempónál (50 km/óra) a 4. fokozat az ideális, az 5. fokozatot csak 60 km/óra felett ajánlott betenni, alatta csak a motor erőlködik és a fogyasztás emelkedik. A vezetési élményben igazi sport egyterű, csak az a 90 lóerő lehet néha gond, mint amikor leterheljük, megpakoljuk a kocsit. A dombok okozhatnak gondot neki, meg a gyorsulás terhelés alatt. A kormányzása is sport hangolást kapott. A B-Max százas sprintje 13.8 másodperc, ami elfogadható egy alapmotoros változatnál, és a gyár által mért átlagfogysztása pedig kerek 6.0 liter. A B-Max-ról rosszat nem tudok mondani, és még a 2013-as év autója díjra is nevezték. A B-max az egyik legesélyesebb nyertese a jelenlegi nevezők közül. - Kartos Patrik - 2012 |
||
Összegzés: A kocsi nagyon jó családi autó, a kis családosoknak nagyon megfelelő praktikus kis kocsi. A gyerekeknek könnyű beszállást biztosít, és gyerekülést nagyon könnyen betudjuk szerelni, valamint a B-oszlop sem zavar. Ha szükség van nagy csomagtérre azt biztosít a B-max, az ülések ledöntésével. | |
előnyei: + jó vezetési élmény + precíz pontos váltó + nagyon jó futómű + méretes utastér + nagy beszállási nyílás + nagy csomagtér, méretéhez képest + sportos külső design |
hátrányai: - alapmotor kicsit gyenge - hatodik fokozat hiánya
|
Technikai adatok | Ford B-Max 1.4 16v Duratec 90 Trend |
Motor | Közvetlen befecskendezéses, benzinmotor |
Hengerűrtartalom | 1 388 cm3 |
Furat x löket | 76,0 x 76,5 mm |
Hengerek száma | 4 |
Max. teljesítmény kW (LE)/ ford.sz. | 66 kW (90 LE)/ 5 750 |
Max. nyomaték Nm/ ford.sz. | 128 Nm/ 4 000 |
Sebességváltó | 5 fokozatú, kézi |
Fordulókör átmérő | 10.4 méter |
Gyorsulás 0-100 km/óra | 13.8 másodperc |
Csúcssebesség | 171 km/óra |
Fogyasztás (város/országút/átlag) | 7,9 l/ 4,9 l/ 6,0 l/ 100 km |
CO2-kibocsátás | 139 g/km |
Üzemanyag | benzin |
Üzemanyagtartály térfogata | 48 liter |
Hossz. x szél. x mag. | 4 077 x 2 067 x 1 604 mm |
Csomagtér térfogata | 304 - 1 372 liter |
Saját tömeg | 1 275 kg |
Össztömeg | 1 745 kg |
Megengedett max. fékezett/ fékezetlen vontatható tömeg | 750/ 635 kg |
Ford B-Max induló ára (1.4 16v 90 MT5 Ambition) | 3 990 000 Ft |
Ford B-Max 1.4 16v 90 MT5 Trend - tesztautó kezdőára | 4 360 000 Ft |
Ford B-Max 1.4 16v 90 MT5 Trend extrákkal - tesztautó ára | 4 628 000 Ft |
|
|