MENÜ
   

 

 

 

 

 

Kia Pro_Cee‘d GT - teszt - 1.oldal                                                                                                                  

Stílusos, turbós

Kia is beszáll a sport hothatch-ek piacára, az új 2. generációs Cee’d és Pro_Cee’d sport kivitelével. A kocsi 204 lóerős, és a várható legnagyobb ellenfele a Seat Leon SC FR 1.8 TSI (180 LE) lesz, ami teljesítményben gyengébb, de a saját tömege alacsonyabb, a technikai adatai pedig hasonlóak, mint a gyorsulása, csúcssebessége, és fogyasztása isA piac jelenleg talán egyetlen olyan modellje, ami hasonló szintű mint a Pro_Cee’d GT.

 

 

A megvadított Pro_Cee'd GT tesztautó

 

HotHatch külső

A legújabb generációs Kia Pro_Cee’d, már egy ideje kapható Európában, és most Magyarországra is megérkezett a sport GT változata. A kocsi stílusa szinte ugyanaz, mint a hétköznapi verziónál; csak néhány aprósággal feldobták egy kicsit. Amik különlegessé teszik a kocsit, azok a 4 LED-es nappali világítás, jobban lehúzott ütköző, az új hűtőrács, a GT logo, a nagyobb felnik, és az új hátsó ütköző - kettéosztott dupla kipufogóvéggel, amik sport hangolást kaptak.

 

 

2013 Kia Cee'd GT sajtó fotók

 

A hátsó ütköző még egy kis diffúzor szerű beütést is kapott, ami a sportosságot hozza elő, mint az eddig említettek.  A kocsi stílusát megadja a GT sport modell, ami a fiatalabb vevőkörnek kedvez, és az 5 ajtós kivitel Magyarországon is elérhető. A kocsi érdekességei még a fényes fekete visszapillantó ház, a hűtőrács, és nappali futófény, a ködlámpa műanyag betétei, ami nem megszokott, mivel inkább a szénszál, alumínium, vagy a matt fekete színek voltak divatba. A hátra nyúló fényszórói, és ez a furcsa formájú hűtőrács még mindig harcsára emlékeztet. A külsejét illetően nagyon jó munkát végeztek a tervezők, mivel még a Seat Leon picit visszafogottabb tervezése is versenyképes lehet.

 

 

 

 

Sport autó, sportülésekkel

A kocsi utastere már láthatóan jobban megváltozott a külsejénél. A Pro_Ceed GT utasterében kényelmes, nagyon jó oldaltartású Recaro sportülésekben foglalhatnak helyet az elölülők. A váltókar megfelelő helyre került kézre esik, és bitang pontos, nagyon rövid utakkal. Az első Kia tesztem, de a kormánykeréken érezni, hogy nagyobb autóban ülünk a picit nagyobb kormánykerék végett, ami a sportos kocsikban általában mindig kisebb szok lenni, de van aki ezt szereti és a fogása is nagyon jó. A túl sok gomb, ami a kormányra került, azok közül a leggyakrabban várhatóan a GT, és tempomat gombok lesznek használva. 

 

   

2013 Kia Pro_Cee'd GT & Cee'd GT utastér részletek

 
A mérő egységek kialakítása viszont nagyon jó, igaz jobb lenne egy ilyen kocsinál, ha a fordulatszámmérő került volna középre, de így is megteszi. A középső mérőóra helyett egy digitális felülettel látták el a kocsit, aminek háttérszíne a GT mód ki- és bekapcsolásától függően változik. Az autó azonban feltűnően láthatóvá teszi a digitálisan kiírt pillanatnyi tempót, és egyik oldalon digitálisan mutatja a jelenleg rendelkezésre álló nyomatékot, ami az ég világon senkit nem fog érdekelni szerintem, de a digitális kijelző jobb oldalán a pillanatnyi turbó nyomást mutatja a mérőegység, ami nem maradhat el egy turbófeltöltős Hothatch-ből.  A digitális műszer mellett, az analóg üzemanyagszint és fordulatszám mérőt találjuk. Az órák króm szegélyeit azonban lehetne fekete króm, vagy szénszál színnel ellátni. Az én vélemény szerint a króm még mindig, az eleganciát sugallja és ehhez a vad kocsihoz nem illik.  

   

A Pro_Cee'd GT első sport ülései, és a csomagtere alaphelyzetben

 
Az utastérben felhasznált anyagok a minőséget akarják sugallni, ami most is sikerült. A hátsó üléssorról még nem beszéltem, de ahogy a normál verzió, úgy a sport verzió sem arra készült hogy hátul felnőttek üljenek, de szükség esetén elférnek. A csomagtartó, pedig megfelel a felhasznált piacon. Az üléseket viszont ebben a modellben is ledönthetjük, ha a teljes rakterületet akarjuk kihasználni, ami alaphelyzetben 380 liter és egészen 1 225 literig bővíthetjük. A kocsi csomagtere, azonosan jól kihasználható, mint a normál, hétköznapi Pro_cee’d-ben. Az utastere elöl nagyon kényelmes volt, hátul nem próbáltam ki, de ha az 5 ajtóssal, vagy a kombival azonos lábtér mérettel rendelkezik, akkor már csak a fejtér okozhat gondot a 180 cm-nél magasabb utasoknak.

következő oldal >>

 

 

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter 

 

 

Free Counter
Free Counter

Asztali nézet