![]() |
||
Mazda 2 TE 1.5 MZR A/T teszt Fürge városi mini A Mazda 2-es frissített verzióját már vezettem 1.3 MZR benzinmotorral, az a modell is nagyon jó vezetési élményt nyújtott főleg a kanyargós, szerpentines utakon. Az 1.5 literes motorral meg kifejezetten kiemelkedik a hétköznapi városi minik közül, a vezetési élményével, menetteljesítményével, és ebben már érezhető a 102 lóerő, gyorsításnál is elég keményen. |
||
Finomabb vonalvezetést kapott a frissített változat |
||
Mosolygó városi A design-jában ugyanolyan sportos, mint a többi verzió. Ezért a GTA csúcsverzió, amihez kézi váltóval kapható ez az 1.5 MZR benzinmotor. Ehhez a modellhez is extraként kérhetünk: hátsó légterelőt, oldalsó szoknyákat, stb.-t. Kis mosolygós városi, női kocsinak tervezték a Mazda tervezői. De a sötétített fényszóróknak köszönhető inkább a sportos városi kisautók kategóriáját viszi. Így sokkal több vevőt szerezve magának. |
||
Mazda2 1.5 MZR |
||
A lekerekített formák feldobták a kocsit a frissítés előtti verzióhoz képest. Az emelkedő ablakvonal már a gyártása kezdetétől egyedi vonás a kocsin. Ami a kocsi hátsóján elég kis méretű hátsó ablakkal fejeződik be, és a keskeny hosszúkás lámpákkal. A hátsó ütközőbe integrált háromszög ködlámpák egyedi megjelenést adnak a kocsinak, a fekete műanyag betéttel, amiben szellőző nyílások, bevágások vannak. Elől tágas, hátul szűkös A kocsi utasterében ennél a felszerelésnél már bőr kormánykerék, váltógomb, kézifékkar, és sportosabb ülések várják a vezetőt, amik kanyarokban is jobban tartanak. A vezetési élmény még jobb az erősebb motorral, és a jobb oldaltartású ülésekkel. Az utasok elöl tágas utastérben foglalnak helyet, még a fejteret is nagyobbra méretezték, úgy oldották meg, hogy a első üléssor felett süllyesztették tetőkárpitot, de a hátsó utasoknak nem a legkényelmesebb 170 cm felett, inkább két gyereknek megfelelő. |
||
Elfogadható utastér és csomagtér méret
|
||
A középkonzolra helyezett váltókar végett, élesebb kanyar vételkor a térdünk neki ütközhet a középkonzolnak. A tároló rekeszek és a pipere tükrök jelzik, hogy női kocsinak tervezték, a kis mini tároló rekeszekkel. A csomagtere sem méretes, de a városi bevásárláshoz nem szükséges nagyobb. Ha nem lenne elég akkor ledönthetjük a hátsó üléssort is. Első osztályú vezetési élmény kategóriájában Vezetési élmény ugyanolyan jó, mint az alap motoros változatban, csak itt jobb gyorsulást kapunk, a 102 lóerős 1.5 MZR benzinmotortól, amihez magasabb csúcssebesség is jár. Csak az kár, hogy ennél a felszerelésnél csak automata váltót adnak ehhez a motorhoz, és csak 4 fokozatút. A GTA felszerelésen kívül ehhez a felszereléshez választhatjuk az 1.5-ös motort, de csak a GTA-hoz adnak kézi sebességváltót. A kocsi automata váltója elég hatékonyan dolgozik automata D állásban is. |
||
A stílusos kis hátsója, fekete ütköző betétet is kapott |
||
A Mazda2 nagy gázra visszavált a jó gyorsulás érdekében, ami így is rosszabb közel 1.0 másodperccel, mint a kézi váltós verzióé. Az automata váltón még találunk L-fokozatot, ami a lassú konvoj közlekedésnél használható ki, valamint még választhatjuk az S-sport állást, amivel a legjobb lehet a kicsi kocsi. A futóműve megegyezik az alapmodellével, mert csak a GTA-hoz adnak sport futóművet, de ez megfelel hétköznapi használatra is. A hazai utakra pont megfelelő, és hirtelen kanyarvételnél is szépen tart a futómű, és nem dől meg túlságosan. Nekem személy szerint az automata nem nagyon tetszet, én inkább a kézi váltós kocsikat szeretem. Ha sport vezetési élményt szeretne akkor, csak kézi váltóval érdemes meg venni. Azonban ha csak városi nyugodt használatra szeretné akkor nyugodtan ajánlom az automatát. - Kartos Patrik - |
Modell történet: Az első generációt 1996-ban dobták piacra a Japánok, ami a 121-es Mazda-t váltotta le. Az Európai piacon Demio néven forgalmazták. A választható motorok a következők: 1.3 B3-ME 96‘ – 98‘, 1.5 B5 – ME 96‘ – 98‘, 1.3 B3E 82 lóerő 99‘-01‘ és az 1.5 B5E 99 lóerő 00‘-01‘. |
![]() |
Az első generációt követte az Európai piacon, már 2-es nevet viselő 2. generáció, amit Japánban még mindig Demio-nak neveznek, és 2002-2007 között gyártottak. A Demio nevet viselő verziók 1.3 ZJ-VE 90 lóerős és 1.5 ZY-VE 111 lóerős benzinmotorokkal szerelték. A 2-es nevet viselő változatok pedig 1.25 MZI 70 lóerős, 1.4 MZI 80 lóerős, 1.6 MZI 100 lóerős benzinmotorokkal szerelték, és egy 1.4 MZ-CDTi 68 lóerős dízelmotorral volt kapható. A második generáció 5-fokozatú kézi-, vagy 4-fokozatú automata sebességváltóval készültek. |
![]() |
A jelenleg is futó 3. generációs Demio/2-es 2007-ben teljesen új formavilággal érkezett az autópiacra. A kocsi alacsony sportos karosszériát kapott, sötétített méretes fényszórókkal. Igaz ez a design az utastér kisebb méretét jelentette, de sokkal több vevőnek tetszenek, mint az elődei. Ebből a modellből 3 karosszéria változat készült 3 ajtós, 5 ajtós, és sedan. Az Európai piacon a sedan-t nem forgalmazták. A választható motorok: 1.3 MZR 75 LE, 1.3 MZR 90 LE, 1.5 MZR 113 LE (102LE) ezekkel a benzinmotorokkal, és 1.4 MZ-CD 68LE és 1.6 MZ-CD 90 LE dízelmotorokkal készültek. A benzin- és dízelmotorokat 3 sebességváltóval szerelték, az ötsebességes kézi váltóval, a 4-fokozatú automatával, és CVT fokozatmentes automata váltóval. |
![]() |
Készült belőle‚ Chiara‘ Special Edition, 13C-V HID Edition (10- ..), és az Európai piacon forgalmazott speciális felszerelések (Black Limited Edition 2011 - .....). Az Észak-Amerikai piacon értékesített speciális kiadású 2-es Mazda Yozora (2010). A harmadik generációt is már kerülgeti a modell váltás, már 5 éve piacon van, várhatóan 1-2 év, és már új 2-es Mazda-t mutatják be, amit már az új filozófia szerint terveznek, és új technikákat is meg kapja. |
- Kartos Patrik -
2013. 12. 28., 11:00:55
Technikai adatok | Mazda2 1.5 MZR A/T TE |
Motor | 1.5 MZR |
Hengerűrtartalom | 1 498 cm3 |
Furat x löket | 78,0 x 78,4 mm |
Hengerek, szelepek száma | 4,4 |
Max. Teljesítmény kW(LE)/ford./min | 75 kW (102 LE)/6 000 |
Max. nyomaték Nm/fordulatszám | 133 Nm/4 000 |
Sebességvváltó | 5 fokozatú kézi, 4 fokozatú automata |
Kormányzás | Fogasléces kormánymű, elektromos kormányrásegítővel (EPAS) |
Fordulókör átmérője | 9,8 m |
Gyorsulás 0-100km/h | 10.7s , 11.9 s |
Csúcssebesség | 186 km/h , 170 km/h |
Fogyasztás (város/országút/átlag)/100km | 7.6/4.8/5.8 l , 8.1/5.3/6.3 l |
CO2-kibocsátás | 135 , 146 g/km |
Üzemanyag | 95-ös oktánszámú benzin |
Üzemanyagtartály | 42,8 l |
Hossz./szél./mag. | 3 920/1 695/1 475 mm |
Tengelytáv | 2 490 mm |
Csomagtér térfogata | 250 - 787 l |
Saját tömeg (+75 kg söför) | 1 045/1 065 kg |
Össztömeg | 1 490/1 495 kg |
Megengedett max. vontatmány | 1 100/X kg |
Max. tetőterhelés | 50 kg |
A Mazda 2 ára: 1.3 MZR 75 LE: CE - 3 429 900 FT/10 390 €, CE Pro - 3 699 900 FT/11 490 €, CE Plus - 3 829 900 Ft/ 11 890 € 1.3 MZR 84 LE: TE - 3 959 900 Ft/ 12 190 €, TE Plus - x/ 13 390 € 1.5 MZR: TE A/T - 4 909 900 Ft/ 12 990€, GTA M/T - 4 489 900 Ft/ 13 990 € |
A tesztautó alapfelszerelése: ABS + EBD + EBA, elöl két légzsák, automata klíma, oldal-, függöny légzsákok elöl-,hátul, központizár, 60/40 arányban dönthető hátsó ülések, digitális óra, szükség pótkerék, elektromos ablakemelő elöl, el. állítható és fűthető külső visszapillantók, immobilizér, biztonságiöv bekapcsolás visszajelző, bőr kormánykerék, bőr sebességváltó- és kézifékkar, 15"-ös acél. felnik, csomagtér világítás, ködfényszóró, AUX csatlakozó, CD/MP3 rádió, ISOFIX, magasságban állítható vezető ülés, négy irányban állítható kormány, és 12V-os csatlakozó |
A tesztautó ára : 13 445 € |
|
|