Skoda Fabia Combi 1.2 TSI AM Sport - teszt
A második üléssor már a hagyományosabb üléseket kapta meg, amik mellett elég tágas lábteret kapunk, és a fejtérből a magasságomhoz képest kb. 3 cm maradt (186 cm). A hátsó üléseken akár 3-an is utazhatunk, de testesebb utasok csak ketten férnek el kényelmesen egymás mellett .
Az utastér üléseiben még a hosszabb utakon is kényelmesek, amikhez még jön a precízen beállított futómű. A tágas utastér mellett akkora csomagtér áll alaphelyzetben rendelkezésünkre, hogy 4 utas csomagjai simán elférnek, gond nélkül. Az alap csomagtér 505 literes, de ha ez nem elég egészen 1 485 literig bővíthetjük. A csomagtér teljes kihasználásakor sík padlót kapunk az ülések ledöntésével, ami a legjobb kihasználást biztosítja a Fabia kombi esetében, de elérhető hozzá csomagtér elválasztó rács is.
A csomagtér elrendezése tartalmazza a két kihajtható fogast, a 12V-os csatlakozót, és a padló alatt, ennél a modellnél a pótkerék volt javító készlet helyett.
Bőven elég a nyomatékos kis 1.2-es
A tesztautó meghajtásáról a gyengébb 1.2 TSI benzinmotor gondoskodott, ami 86 lóerő és 160 Nm nyomaték leadására képes, valamint már 1500-as fordulattól rendelkezésünkre áll a maximális nyomaték, amivel kiemelkedően, lendületesen gyorsul a Fabia Combi. A mentdinamikája sokkal jobb érzetet ad, mint amit az adatok mutatnak, és élvezet vezetni elsőkerék meghajtása ellenére is. A városi 50-es tempónál a 4. fokozat megfelelő, de alacsony 1 400-as fordulaton forog a motor, az országúti 90-es, és autópálya 130-as tempóval már az 5. fokozat az ideális, amiben nagyon csendesen jár a motor.
A tesztelt autóval 130 km/óráig mentem fel, de még így sem szűrődött be más zaj a kerekek súrlódásán kívül. Az kis Fabia Combi még előzésre is képes, ha visszaváltva kihasználjuk a motor nyomatékát és a teljesítményét, akkor megfelelő gyorsasággal előzhetjük meg az előttük haladó járművet. A váltója nagyon pontos és könnyedén jár, ami ehhez a sportos karakterű Skoda-hoz nagyon is illik, mellette a futóműve szépen elnyeli az út egyenetlenségeket. A hazai utakra ez a modell ideális.
A kanyarstabilitása a hétköznapi használatra megfelelő, fékereje szépen adagolható, és szükség esetén megfelelően fog, plusz hirtelen kikerülésnél is nagyon jók. A kuplung nagyon szépen van beállítva összhangban a váltóval. A teszt alapján Fabia Combi ezzel a pörgős 1.2-es turbófeltöltős benzinmotorral megfelelő hétköznapi használatra, és az sem probléma vele, ha teljesen megpakolva akarjuk használni. A csúcssebessége viszont csak 178 km/óra a technikai adatok szerint, mivel itt csak versenypályán és radarral lehetne lemérni, ezért csak a technikai adatokban megadott mért adatokat tudom felhozni. A fürge Cseh kombi egy kiemelkedően jó családi kisautó, a kis turbós benzinmotorral.
A jelenlegi Fabia-k jó választás lehet, amíg nem jönnek az új generációs kombik hasonlóan alacsony indulóárral, új technikai megoldásokkal, és erőforrássokkal.
Kartos Patrik
2014. 05. 15., 10:15:50
Technikai adatok | Skoda Fabia Combi 1.2 TSI AM Sport MT5 |
Motor |
Turbófeltöltéses benzinmotor, nagynyomású közvetlen befecskendezéses rendszerrel
|
Hengerűrtartalom | 1 197 cm3 |
Furat x löket | 71,0 x 75,6 mm |
Hengerek száma | 4 |
Max. teljesítmény kW (LE)/ ford.sz. | 63 kW (86 LE)/ 4 800 |
Max. nyomaték Nm/ford.sz. | 160 Nm/ 1 500 - 3 500 |
Sebességváltó | kézi vezérlésű, hatfokozatú |
Fordulókör átmérő | 10,0 méter |
Gyorsulás 0-100 km/óra | 11,8 s |
Csúcssebesség | 178 km/óra |
Fogyasztás (város/országút/átlag) | 6,6 l/ 4,4 l/ 5,2 l/100 km |
CO2-kibocsátás | 121 g/km |
Üzemanyag | 95-ös, vagy 91-es oktánszámú ólommentesbenzin |
Üzemanyagtartály térfogata | 45 liter |
Hossz. x szél. x mag. | 4 247 x 1 886 (külső visszapillantókkal) x 1 498 mm |
Tengelytáv | 2 465 mm |
Csomagtér térfogata | 505 - 1 485 liter |
Saját tömeg | 1 136 kg |
Össztömeg | 1 591 kg |
Gumiabroncs mérete és típusa | Bridgestone Turanza ER300 195/55 R15 |
Megengedett max. fékezett/fékezetlen vontatható tömeg | 1 000 / 450 kg |
Skoda Fabia Combi induló ára (1.2 TSI 85 Start/ Trendline -SK-) | 3 353 030 Ft ( 9 547 €) |
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 63 kW MT5 AM Sport - tesztautó induló ára | 12 297 € ( Magyarországon nem érhető el ez a felszerelés szint) |
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 63 kW MT5 AM Sport tesztautó ára - extrákkal együtt | 13 490 € ( Magyarországon nem érhető el ez a felszerelés szint) |