|
||
|
Skoda Octavia 1.6 CR TDI Family A családi középkategóriás A frissített Skoda Octavia-t is kipróbáltam még a modellváltás előtt, amit már a kémfotósok lencsevégre kaptak. Ha minden igaz már 2013-ban piacra is dobják az újdonságot, ami valószínűleg kategóriát is vált. |
|
Nagyobb fényszórókat, új lökhárítót és hűtőrácsot kapott a frissítéssel |
||
A tesztautó néhány részletében változott a 2004-ben megjelent Octavia-hoz képest. Az orrán a legfeltűnőbb változást kapta, az újratervezett hűtőráccsal, ami sportos és szélesebb lett. A fényszórók széleit pedig kicsit felhúzták, így már szép nagy szemeket adva az Octavia-nak, és az ütköző is kapott egy kis frissítést, amivel sokkal stílusosabb, fiatalosabb lett az Octavia. A módosítások még tartalmazzák, az új ködfényszórókat is, amiket végre az ütköző széleire helyeztek, mint az RS Octavia-kban. | ||
Elegáns megjelenés |
||
A kocsi oldalról nem változott, csak nagyobb visszapillantókat kapott, és új felniket találunk az extra listán. A hátsóján viszont egy dolog változott, ami nem más, mint a macskaszemek (fényvisszaverő betétek), amik fehér színt kaptak a piros helyet. Ezzel a külsővel még több vevőt vonzott magához az Octavia, de majd kiderül, hogy az új Octavia-ból mit hoztak ki, ami valószínűleg a Skoda új védjegyét is viselni fogja. Az Octavia-nak saját kategóriájában nincs versenytársa, mivel a legközelebbi ellenfelei, amik esélyesek azok a következők: Ford Mondeo, a Mazda 6, az Opel Insignia, és a Renault Laguna a jelenlegi választék szerint. Stílusos tágas utastér Az utastérben a megszokott nagy, tágas, és kényelmes utastér fogad, amihez hatalmas csomagtér tartozik. Az utastere is felfrissült, új design-t kapott a kijelzőkkel, és mérőegységekkel (sebességmérő, fordulatszámmérő, üzemanyagszint, és hűtővíz hőfok), valamint megkapta a Fabia-ban debütált bohóc kinézetű kormánykereket, amiből 3 karúval is elérhető. Az ülései ugyanolyan kényelmesek maradtak, mint a többi Skoda-ban, de ezek az ülések hosszú utazásokra is nagyon alkalmasak. |
||
Kicsit módosított utastér |
||
A tároló rekeszekből most sincs kevés, ami nem hiányozhat egy családi autóból. Találunk tároló rekeszt 1.5 literes üdítőknek az első ajtókban, a műszerfalban, az ajtó felől (amiben elférnek az autó papírjai, esetleg telefon, pénztárca, stb.), és a tetőn szemüvegtartót helyeztek el, valamint a középkonzolon a megszokott tároló rekeszeket találjuk meg, de a középkonzol tetején elhelyezett rekeszt a felére csökkentették. A kocsiban még található könyöktámasz és a kesztyűtartó is. | ||
Tágas utastér és csomagtér |
||
Az első ülések elég nagy tartományban állíthatók, ami szintén mindegyik vásárlónak megfelelő beállítást biztosít. A hátul utazók sem panaszkodhatnak, lábtér és fejtér is bőven van, és még külön szellőzőt is kapnak a hátul utazók, amibe hamutálcát vagy pohártartót építhetnek be. A csomagtere a kategóriája legnagyobbja, még az eggyel nagyobb kategóriában levő 5 ajtósokat is túlszárnyalja. A vetélytársak: a Ford Mondeo hatchback (528 - 1 448 l), a Mazda 6 hatchback (510 - 1 702 l), az Opel Insignia Hatchback (530 - 1 470 l), és a Laguna 450 l-es alaphelyzetben. A csomagtere alaphelyzetben 585 literes, de ha ez nem lenne elég, akkor egészen 1 455 literig bővíthetjük. Akinek ez sem lenne elég, azok választják a kombit (605 - 1 655 l). Kis takarékos A kocsi meghajtásáról, az alap dízelmotor gondoskodott, ami az 1.9 PD TDI 105 lóerős motort váltotta le. A kis 1.6 literes dízelmotor már a common rail-es befecskendezést használja, és a teljesítménye szintén 105 lóerő. |
||
Megújult mérőegységek |
||
A gyorsulása nem kiemelkedő, de azért elfogadható a mindennapi használatban. A váltója pontos, könnyedén jár, de csak 5-fokozatú, mint az 1.9 PD TDI-ben. Igaz csak 5-fokozata van, de a Skoda olyan áttételezést alkalmazott, hogy még így is el lehet érni 4.0 - 4.5 literes fogyasztást . Az tesztautóban csak egy dolog zavart, hogy elég jól érezhető a motor rezgése a váltón, ezenkívül nagyon jó. A városi közlekedésben, azaz 50 km/órás sebességnél a 4. fokozat az ideális, 90-es tempónál már az ötödik, és nagyon csendesen jár, de még 130 km/órás autópálya tempónál is, ahol 2100-2200-as fordulaton pörög a motor. A rugalmassága nem a leggyorsabb, ezért előzéshez ajánlott visszaváltani legalább 4. fokozatba, amikor is ki tudjuk használni a turbó előnyeit. | ||
A változatlan hátsó |
||
Az útfekvése nagyon jó, a kanyarokat szépen veszi és nem tolja az orrát, vagy legalábbis nem mentem akkora sebességgel kanyarban, hogy el kezdte volna tolni. A futóműve szépen elnyeli az úthibákat is, valamint a kocsi nagyon jó családi autónak, de a városi nagy forgalomban a megfelelő parkoló megtalálásával akadhatnak gondok, a méretes, testes karosszéria végett. Akinek nehéz a tolatás, annak ajánlom a tolatóradart hátsó ütközőbe kérni. A magas hátsója végett előnyös lehet a tolató radar. - Kartos Patrik - 2012 |
||
|
Alapár: 1.2 TSI 105LE Active – *15 269€ / 4 155 670 Ft - de magyarországon csak készleterejéig kaphatók a lépcsátú verzió |
1.2 TSI 105LE Family – *17 719 € / a kombi verzió Family csak 1.6i benzin és 2.0 CR TDI-vel kapható, 4 565 560 Ft-tól |
Tesztautó ára: 1.6 CR TDI Family – 19 369€ + extrák: 1 463 €, a teljes ára: *20 832 € |
Alap felszrelés: 6,0 J x 15" Acél felnik, AVANTGARDE dísztárcsával és 195/65 R15 gumiabroncsokkal, Karosszéria színére fújt ütközők és oldalvédő betétek, ABS + EBV + MSR + ASR + MBV, elől két légzsák, utasoldali kikapcsolható, Oldallégzsák, Első fejtámlák WOKS rendszerrel, három fejtámla hátul, Imobilizer (indításgátló), ISOFIX gyerekülés rögzítési pontok a hátsó üléssorban, de csak a két szélső ülésen, Biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető rendszer, két irányban állítható kormány, festett üveg, oldalsó irányjelzők a visszapillantóba integrálva, magaságban állítható söfőrülés, ledönthető hátsó üléssor, Day Light rendszer ( nappali fény), hangjelzés az égvehagyott világgításra ( motorleállítása után jelez), csomagtér világítás, MFA ( fedélzeti számítógép), manuális klíma, BLUES rádió (CD, MP3) + 4 hangszóróval, elektromos ablakemelők elöl, elektromosan állíthatős és fűtött visszapillantók fényezetlán tükörházban, gumiabroncs javítókészlet |
Alap felszerelés+: PROXIMA 6,5Jx16“ alu.felnik (205/55 R16), VARIETY autóbelső, SWING (2DIN) CD/MP3 rádió + audió csatlakozó, 8 hangszóróval, ESP,ABS,EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, Fűtött első ülések, első ködfényszórók DayLight funkcióval, fejlégzsák, négykarú bőr kormánykerék, kis bőr csomag, Maxi-DOT kijelző ( fedélzeti számítógép), Tempomat, 4x el. ablak emelők ( gyerekzárral), riasztó, szemüvegtartó és szőnyeg |
Extrái: Acél pótkerék (teljesértékű)+emelő+kulcs a kerékhez (TyreFit nélkül) – 52 €, Parkoló szenzor hátulra – 385€ Climatronic – kétzónás automata klíma – 531€ Metálfényezés – 495 € * Az €-ós árak Szlovákiában érvényesek a felszrelés tartozékai magyarországi pacon eltérhetnek. |
Technikai adatok | Skoda Octavia 1.6 CR TDI 105 Family |
Motor |
Turbófeltöltős, dízelmotor, nagynyomású közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel |
Lökettérfogat |
1 598 cm3 |
Hengerek száma |
4 |
Max. teljesítmény/ford./perc: | 77kW(105LE)/4400 |
Max.forgatónyomaték/ ford./perc: | 250 Nm/ 1 500 - 2 500 |
Csúcssebesség |
190 km/óra |
Gyorsulás 0-100km/óra |
11,3 s |
Fogyasztás (város/országúti/átlag) |
5,7 / 3,9 / 4,5 l/100 km |
CO2-kibocsátás | 119 g/km |
Üzemanyagtartály térfogata | 55 liter |
Hossz. x szél. x mag. | 4 569 x 1 769 ( visszapillantók nélkül) x 1 462 |
Tengelytáv | 2 578 mm |
Fordulókör átmérője | 10,85 méter |
Saját tömeg | 1 350 kg |
Hasznos terhelés | 675 kg |
Össztömeg | 1 950 kg |
Megengedett max. fékezett/ fékezetlen vontatható tömeg | 670/ 1 400 kg |
Felfüggesztés elöl/hátul | McPherson, alacsony háromszög-csatlakozókkal és torziós stabilizátorral/ összetett felfüggesztés, hosszanti és átlós lengőkarokkal és torziós stabilizátorral |
Fékek elöl/hátul | belső hűtésű tárcsafékek, egydugattyús úszó nyereggel/ tárcsafékek |
|
|