MENÜ

Skoda Octavia RS TDI DSG, Combi

Az új Octavia bevadult

                                                                                                                                                                                          Skoda RS modelljei bővültek egy új generációssal, ami a legújabb Octavia RS. Az RS sorozat a 2000-es évek elején indult, amikor is bemutatkozott az Octavia RS 1. generációja, még csak 1.8-as turbófeltöltős benzinmotorral, ezt követte a dízel RS Fabia 1. generációs. A Fabia pár évet kihagyott, de az Octavia 2. generációja jelen volt, már benzin- és dízelmotorral is. 

 

A dízelmotoros verziónak akkora sikere volt, hogy a legújabb modell is elérhető dízelmotorral, amit teszteltem is. A Fabia RS jelenleg 1.4 TSI benzinmotorral, és csak DSG váltóval érhető el.

Sportos külső

Az új RS-t Combi kivitelben és DSG váltóval teszteltem, méghozzá a gyengébb, de drágább dízelmotorral. A kocsi külsejében nagyon tetszett, a  kihangsúlyozott sportosság miatt is, amit az éles vonalak hoznak ki az alap Octavia formavilágából. A kocsi orrán a nagy légbeömlők, és a méhsejt rács is megjelenik, ahogy a Bi-Xenon fényszórók és a hűtőrács fekete pereme is. Az utóbbit a sima Octavia-hoz is lehet kérni, a Sport szettben.

 

A kocsi orrán ezen kívül semmi más különbözés nincs a hagyományos Octavia-val szemben. Az új RS oldalnézetből nem sokban tér el a normál Octavia-tól, mivel csak a felnik különböztetik meg, és a fekete visszapillantó házak. A hátsóját illetően a kocsin látható, hogy komolyabb, mint a megszokott változat, ezt mutatja a trapéz alakú dupla kipufogó végek, a diffúzorszerű kialakítás, ebbe beépítve a két kipufogóvég, két oldalra kivezetve, és a tető légterelő (nem a legfeltűnőbb), valamint az RS logók elöl-hátul.

Tágas, és sportautóhoz méltó utastér

Az utastere is sokkal sportosabb lett, és a kocsi RS feliratos multifunkciós háromkarú kormánykereket, váltó gombot, és üléseket kapott.

 

A kormány sokkal jobb kialakítást kapott, ami a vezetési élmény javításához tartozik, a DSG váltó pedig nagyon jó fogása végett, jó vezetési élményt nyújt a sofőrnek még a pályanapokon is. Az automata váltó esetében a váltófülekkel, vagy akár a váltókarral is váltogathatjuk a fokozatokat. A kezelőszervek megfelelő helyen vannak, a füleket könnyű kezelni, a bajuszkapcsolóét és a váltófüleket, az utóbbi az automata váltós esetében. 

    

Az utastérben felhasznált anyagok ugyanolyan jó minőségűek, mint a sima Octavia-ban, de most feldobták szénszál betétekkel, és a bőrülésekkel, az utóbbi fejtámlája egybe van az üléssel, amik nagyon jó tartást biztosítanak, gyors- éles kanyarvételnél is. A hátsó üléssorban is süllyesztették egy kicsit a két szélső üléseket, de családi autóként még így is nagy a hely benne, és 3 felnőtt elfér ahogy a csomagtér mérete sem változott. 

A képek effektet tartalmaznak, ezért eltérhet az autó valós színétől kissé!

Következő oldal >

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

Hit Counter
Hit Counter

Asztali nézet