MENÜ

  

2015 Mazda MX-5 Roadster

Mazda bemutatta a teljesen új MX-5 Roadster-ét a Genfi autókiállításon. A negyedik generációs Roadster idén érkezik meg várhatóan a kereskedésekbe. Az első generáció gyártása óta már több, mint 1 000 000 db MX-5-öt eladtak, amivel rekordot döntött a roadster-ek történelmében. Az új modell generáció 100 kg-val könnyebb lett, a jelenlegi kifutó 3. generációnál. A felszerelése tartalmazni fogja az i-ACTIVSENSE fejlett aktív biztonság technológiát, valamint az MZD Connect rendszert, ami internet hozzáférést biztosít okostelefonhoz.

 

Az ultra sportos új KODO design, kihozza a sportosságát az új MX-5-nek, amit vezetési élményben ad a vezetőnek. Az új modell várható érkezése Európában ősszel lesz. A tervezők maximalizálták a roadster élmény autóval szerzett tapasztalatokat és fokozták az új 4. generációs MX-5-ben. Az agilis design-ja és a jellemző karosszéria felületei igazi sport roadster megjelenést adnak az új MX-5-nek. Az új megjelenése a Mazda új KODO design filozófiájának köszönhető, ami igazán sportos megjelenést ad az új generációs Mazda-knak. Az utasterét is optimalizálták új forma nyelvhez, ami új hangszórókat is kapott a tiszta hangzásért, ami lehet a kedvenc zenénk vagy akár a telefon kihangosító része is.

 

Az új technikai újdonságok közül megkapja a következő generációs MZD Connect-et, ami biztonságos internet kapcsolatot biztosít okostelefonhoz és a kommunikációs szolgáltatásokhoz, amikor utazunk. Az utastere ergonomikusan elrendezett pedálokat, vezérlő gombokat, mérőeszközöket kapott optimalizált pozíciókba, ami kényelmesebb testtartást biztosít a vezetőnek. A Mazda két erőforrást kínál a meghajtásához. Az ügyfelek választhatnak a SKYACTIV-G 1.5 literes 131 lóerős benzinmotor és a SKYACTIV-G 160 lóerős motor között. A két benzinmotorhoz speciálisan hangolt SKYACTIV-MT 6-fokozatú kézi váltót szerelnek. Az új generációs modell is hű marad az előző generációkhoz és a Jinba Ittai élményt tovább viszi. A súly elosztása az orr középmotor és a hátsókerék-meghajtás elrendezésnek köszönhetően 50:50 arány, az első és hátsó tengely között. A SKYACTIV technológia még a karosszéria merevségét is javította az előző generációkhoz képest. A biztonságát még javítja az i-ACTIVSENSE aktív biztonság technológia, ami csökkenti a balesetek kockázatát. Az utasok védelmét még fokozták az SRS oldal légzsákokkal is, valamint a fej védelem funkcióval is. 

2015 Mazda MX-5
  SKYACTIV-G 1.5 SKYACTIV-G 2.0
Motor Soros, négyhengeres, 16 szelepes DOHC benzinmotor
Üzemanyag típus 95 RON benzin
Max. teljesítmény  kW (LE)/ ford.sz.  96 kW (131 LE)/ 7 000 118 kW (160 LE)/ 6 000
Max. nyomaték Nm/ford.sz. 150 Nm/ 4 800 200 Nm/ 4 600
Hajtáslánc RWD
Sebességváltó 6 MT
Saját tömeg (75 kg-os vezetővel) 1 050 kg 1 075 / 1 090 kg (i-ELOOP-val és i-stop-val)
Karosszéria típus Nyitott tetős sportkocsi
Ülések száma 2
Hossz. x szél. x mag.                       3 915 x 1 735 x 1 235 mm           3 915 x 1 735 x 1 240 mm
Tengelytáv 2 310 mm
Első felfüggesztés kettős keresztlengőkaros
Hátsó felfüggesztés Multi-link
Kormányzás Elektromos kormányrásegítő
Fékek (elöl/hátul) Hűtött tárcsafék/ tárcsafék
Gumiabroncs mérete 195/50 R16 205/45 R17

 

- Rick -

2015. 03. 15., 22:16:31

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

Web Counter
Web Counter

Asztali nézet