2015 Mazda MX-5 Roadster
Mazda bemutatta a teljesen új MX-5 Roadster-ét a Genfi autókiállításon. A negyedik generációs Roadster idén érkezik meg várhatóan a kereskedésekbe. Az első generáció gyártása óta már több, mint 1 000 000 db MX-5-öt eladtak, amivel rekordot döntött a roadster-ek történelmében. Az új modell generáció 100 kg-val könnyebb lett, a jelenlegi kifutó 3. generációnál. A felszerelése tartalmazni fogja az i-ACTIVSENSE fejlett aktív biztonság technológiát, valamint az MZD Connect rendszert, ami internet hozzáférést biztosít okostelefonhoz.
Az ultra sportos új KODO design, kihozza a sportosságát az új MX-5-nek, amit vezetési élményben ad a vezetőnek. Az új modell várható érkezése Európában ősszel lesz. A tervezők maximalizálták a roadster élmény autóval szerzett tapasztalatokat és fokozták az új 4. generációs MX-5-ben. Az agilis design-ja és a jellemző karosszéria felületei igazi sport roadster megjelenést adnak az új MX-5-nek. Az új megjelenése a Mazda új KODO design filozófiájának köszönhető, ami igazán sportos megjelenést ad az új generációs Mazda-knak. Az utasterét is optimalizálták új forma nyelvhez, ami új hangszórókat is kapott a tiszta hangzásért, ami lehet a kedvenc zenénk vagy akár a telefon kihangosító része is.
Az új technikai újdonságok közül megkapja a következő generációs MZD Connect-et, ami biztonságos internet kapcsolatot biztosít okostelefonhoz és a kommunikációs szolgáltatásokhoz, amikor utazunk. Az utastere ergonomikusan elrendezett pedálokat, vezérlő gombokat, mérőeszközöket kapott optimalizált pozíciókba, ami kényelmesebb testtartást biztosít a vezetőnek. A Mazda két erőforrást kínál a meghajtásához. Az ügyfelek választhatnak a SKYACTIV-G 1.5 literes 131 lóerős benzinmotor és a SKYACTIV-G 160 lóerős motor között. A két benzinmotorhoz speciálisan hangolt SKYACTIV-MT 6-fokozatú kézi váltót szerelnek. Az új generációs modell is hű marad az előző generációkhoz és a Jinba Ittai élményt tovább viszi. A súly elosztása az orr középmotor és a hátsókerék-meghajtás elrendezésnek köszönhetően 50:50 arány, az első és hátsó tengely között. A SKYACTIV technológia még a karosszéria merevségét is javította az előző generációkhoz képest. A biztonságát még javítja az i-ACTIVSENSE aktív biztonság technológia, ami csökkenti a balesetek kockázatát. Az utasok védelmét még fokozták az SRS oldal légzsákokkal is, valamint a fej védelem funkcióval is.
2015 Mazda MX-5 | ||
SKYACTIV-G 1.5 | SKYACTIV-G 2.0 | |
Motor | Soros, négyhengeres, 16 szelepes DOHC benzinmotor | |
Üzemanyag típus | 95 RON benzin | |
Max. teljesítmény kW (LE)/ ford.sz. | 96 kW (131 LE)/ 7 000 | 118 kW (160 LE)/ 6 000 |
Max. nyomaték Nm/ford.sz. | 150 Nm/ 4 800 | 200 Nm/ 4 600 |
Hajtáslánc | RWD | |
Sebességváltó | 6 MT | |
Saját tömeg (75 kg-os vezetővel) | 1 050 kg | 1 075 / 1 090 kg (i-ELOOP-val és i-stop-val) |
Karosszéria típus | Nyitott tetős sportkocsi | |
Ülések száma | 2 | |
Hossz. x szél. x mag. | 3 915 x 1 735 x 1 235 mm | 3 915 x 1 735 x 1 240 mm |
Tengelytáv | 2 310 mm | |
Első felfüggesztés | kettős keresztlengőkaros | |
Hátsó felfüggesztés | Multi-link | |
Kormányzás | Elektromos kormányrásegítő | |
Fékek (elöl/hátul) | Hűtött tárcsafék/ tárcsafék | |
Gumiabroncs mérete | 195/50 R16 | 205/45 R17 |
- Rick -
2015. 03. 15., 22:16:31