MENÜ
   
 

HU  

 
 

2025 Seat Ateca 1.5 TSI Style DSG 150hp teszt - Seat - VW - Skoda - Tesztek

Egy stílusos Spanyol, VW alapokon

A VW csoport Spanyol márkája a Seat, képviseli a sportos márkát a cégcsoporton belül, a CUPRA márkával együtt. A Seat Ateca olyan modellek rokona a kínálatban, mint a Škoda Karoq, ami inkább egy kényelmes utazó autó a kormányzás, futómű hangolás tekintetében. Az Ateca-n érzhetően keményebb a futómű alap változat esetében is, ami rossz útminőségnél érezhető. ...de a kínai piacon Jetta VS5 néven is értékesítik az Ateca modellt, ami teljesen átrajzolt orr dizájnt kap, és a hátsó részét minimálisan módosították. A Jetta VS5 belterét illetően inkább egy Dacia szint, mint Seat. ...viszont a VW csoporton belül csak az Ateca-ból készült 300 lóerős, 2.0 TSI motorral szerelt sportváltozat, a CUPRA márkanév alatt - a VW csoporton belüli testvér modellekből nem készült gyárilag hasonló változat.

 
     
 

...de térjünk vissza a tesztelt modellre

...ami még 2020-ban kapott egy modellfrissítést, amivel igényesebb, minőségibb megjelenése lett az Ateca modellnek, amivel jobban beleillett a CUPRA márka kínálatában, ami a Leon mellett a másik modell, ami méginkább Seat-hoz köthető formavilággal rendelkezik.

A megújulással az orrán a finomabb, visszafogodtabb vonások térnek vissza, ami erős, éles kristály szerű vonalvezetést finomítva, amivel a 2017-ben megjelent az Ateca. A hosszú orrán, a motorháztető letisztult felületét megtörik az éles vonások, amik elvesznek a fehér fényezésben. Az orrán a legfeltűnőbb változás a nagyobb 6-szög hűtőrács, és a króm keret ami elegánsabb megjelenést ad az Ateca modellnek, de a LED fényszóró is visszafogodtabb dizájnt kapott, a Seat modellekre jellemző LED fényekkel, amik nappali fény mellett, irányjelzőként is funkciónálnak, ennek köszönheten éjjeli forgalomban is könnyedén felismerhető a Seat modell, ami több modellre is jellemző, mint a hátsó LED lámpa, ami szintén Seat-okra jellemző LED világítást kap. 

 
     
  A megjelenését tekintve inkább CROSS, városi terepjárú stílust kapott a tesztelt modell, a fényezetlen elemekkel, és a matt ezüs betétekkel az ütköző alsó részén. Az ütköző éles vonásai keretezik a légnyílásokat, amikben elég magasan kapnak helyet a ködfényszórók, amik kanyarfényként is funkcinálnak, nagyon jól beláthatóvá téve az útszélét kanyarodáskor, amik sokat segítenek éjjeli vezetés során, vagy rosszlátási viszonyok között. A fényszórók egyébként nagyon jó, kiemelkedő megvilágítást nyújtanak éjjeli vezetés során, és már a tesztelt modell magasan felszerelt modell volt, ami a felni és a kárpitok szerint STYLE kivitel, ami alatt már csak a Jubileum kivitel található, a kifutó modellnél, ezen kívül csak az FR változat kérhető, ami sportosabb részleteket kap.  
     
  Az oldalán az éles vonások megmaradtak, ami a Skoda modellhez hasonlóan végig fut, a hátsó LED lámpákig, és a nagy üvegfelületek, amik igazán világossá teszik a belteret. A kerékjáratokat a tesztelt modell esetében 17-es felnik töltik ki, de a legalapabb modell változatokhoz 16“-os felni szett járt, és a legnagyobb elérhető felni méret a 19-es, amik széles választékot kínálat az ügyfeleknek, méret mellett, ezüst, fekete vagy kovácsolt dizájnnal választhatók.  
     
  A hátsó része is megkapta az éles vonásokat, és az írott betűtípussal a típusnevet, a csomagtér fedélem, ami egészen mélyre van lehúzva, aminek köszönhetően a csomagtérbe való rakodás könnyedén megy, mint egy Leon, Golf vagy Fabia modell esetében. A hátsó ütközö nagy része fényezetlen, és matt szürke betét, amik a megjelenését tovább fokozzák, mellette előnyös könnyű terepen, földúton való használat eseten, ami nem karocolódik olyan könnyen mint a fényezett elemek.    
     
     
Asztali nézet