MENÜ
   

 

 

 

 

 

Audi A3 Ambition 2.0 TDI 150 MT6 - 1.oldal

Virgonc kis sedan

Az Audi A3-as sorozat első sedan változatát teszteltem a modell fennállása során. Az A3 sorozat már a 3. generációnál tart. A jelenlegi generáció a 3 és 5 ajtós változatok mellett, még kiegészült a teljesen új sedan-al, amivel már 4 karosszéria változatban lesz elérhető a nyitott változatot is beleértve, ami 2014-ben érkezik meg a márkakereskedésekbe. A sedan, és a kabrió sokkal jobban kihangsúlyozott vonalvezetésével elkülönül a 3 és 5 ajtós változatoktól. 

 
 

Sportos design, megújuló technikákkal kiegészítve

Az új A3 sedan, amiből már a sport S3-as változat is elérhető, sokkal stílusosabb megjelenést kapott a megszokott 3 és 5 ajtós változatokkal. A változások feltűnnek a jobban kiemelt vonalvezetéssel, ami megtalálható a kerék íveknél, az oldalsó vonal vezetésnél, és a penge vágás szerű törés vonalakkal a motorháztetőn. A kocsi stílusába még beleszólnak az új tervezésű visszapillantó tükrök, amik még a légellenállást is segítik csökkenteni. A kocsi fara sem maradt ki, ami szépen ívelő beépített légterelő formát kapott, az A6-os Audi hátsó lámpáival, amik stílusosabb formában kapnak helyet a kocsin, plusz még egy diffúzor szerű betétet is kap a hátsó ütközőbe, ami baloldalra kivezetett dupla króm kipufogóvéget is kapott. 

 
 
Az A4-eshez képest a A3-as sedan inkább sportos megjelenéssel rendelkezik, az A4-es meg az elegáns sedan-ok legkisebbjei közé tartozik. Az új generáción már a teljesen új LED technikás fényszórók is megjelentek, amik extra kiegészítőként érhetők el a kocsira, de feldobják az A3 sedan megjelenését. Az új modellhez két változat érhető el, a LED nappali világítással kiegészített Xenon Plus fényszórók, amit a tesztautó felszerelése is tartalmazott, de még elérhető hozzá a Full LED, teljesen új LED technikás fényszórók is.  

 

 

 

 

Az A3 sedan-t téli gumival teszteltem, amik szintén könnyűfém felniken voltak, a hétköznapibb formájú 5 küllős felnikkel, de ha jól tudom, a tesztautóhoz a legkülönlegesebb formájú 18“-as felniket szerelik a nyári gumikkal (téli – winter nevű felnik). A kocsinak ezzel együtt egyedi megjelenést kölcsönöz, ami teljesen eltér a megszokottól.

Sport sedanhoz méltó utastér

A kocsi utastere a sport sedan-okat és kupékat kedvelőknek nagyon fog tetszeni. Az Audi modelljeihez híven ez az autó is függőlegesen álló mutatójú mérőegységekkel rendelkezik (nulla állásnál). A kocsi utasterében elöl kényelmesen elfértem, a  sportülésekben, amik Alcantara bőr borítást kaptak, és a  télen is hasznos ülésfűtéssel is el voltak látva.

 
 

A tesztautó felszerelésénél az ülések kézzel állíthatók voltak, amik lehetővé teszik a hosszanti és magasság állítást. Az autóban felhasznált anyagok, érezhetően minőségi tapintásúak, az ajtó borítások, a puha tetőkárpit, és a fém forgógombok , amik éreztetik a tulajdonossal, hogy egy prémium márka autójában ül. Az érdekes formájú szellőző nyílások az első üléssorban találhatók, de amire készítették, ott szépen helytállnak, és a megfelelő szögben lehet állítani. A kocsi felszerelése még tartalmazza az automata kétzónás klímát, plusz a hátul elhelyezett szellőzőt, és szivargyùjtót a  hamutálcával. 

 
    
A tesztautó még a 3 karú sport kormánykereket is megkapta, ami a kocsi karakteréhez jobban illik, ami egy multifunkciós, bőr kormány – tartalmazza a rádió hangvezérlő görgőt, az információs gombokat, és a fedélzeti számítógép irányító gombját is. A hátsó üléssorban azért más a helyzet. Az utastér szélessége megfelelően tágas két felnőttnek, de akik 180 cm-nél is magasabbak azoknak a fejtér kicsi lehet. A csomagtér sem a legkisebb, 425 literes az elsőkerék meghajtású változatoknál, mint a tesztautó is. A kocsi érdekessége, hogy akár kulcsról is nyithatjuk a csomagteret.  
 

Az Audi A3 Sedan-nak nincs sok ellenfele, ami a BMW-nél, az 1-es sedan lenne, a Mercedes-nél meg a CLA négyajtós kupé, ami az A-osztály sedan változatának felel meg, de az A3 teljesen más kategória, mivel nem a 4 ajtós kupék közé tartozik. 

Erőteljes, dinamikus, sport dízel

A tesztautó meghajtásáról a választható legerősebb dízelmotor gondoskodott elsőkerék meghajtással. A motor egy 2.0 literes CR TDI dízelmotor, 150 lóerő teljesítménnyel, és 320 Nm nyomatékkal. A kocsi ezzel a motorral igazán dinamikus vezetést biztosít, alacsony fogyasztás mellett.

 
    

A maximális nyomatéka már 1 750-es fordulattól rendelkezésre áll, ami érezhető a kocsi nyomatékos megindulásánál. A gyorsulása is elég jó, ami 8.7 másodperc 100 km/órára hatfokozatú kézi váltóval, de ez az adat Quattro meghajtással már csak 8.5 másodperc. 

következő oldal >>

 
   

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter 

 

 

Free Counters
Free Counters

Asztali nézet