MENÜ

Nissan LEAF teszt - 1.oldal

Az elfogadható elektron

Nissan új modellje az első mindennapi használatú elektromos autónak mondható, amit Közép Európában is értékesítenek. Az új modell feltöltését és design-t illetően a hétköznapi városi autókkal is képes lehet felvenni a versenyt.

Érdekes külső

Az érdekes külseje a légellenállás alacsony tartásának köszönhető, a formáját pedig úgy alakították ki, hogy a levegő szépen átáramoljon a tükrök mellet is. A nagy fényszórói a biztos megvilágítást biztosítják, és a levegő elvezetésére is szolgálnak, a hosszú orra pedig az áramvonalasságát hozza ki, ami egyben a töltő csatlakozóját is rejti.

 

A kocsi tetőívelése szépen lehajlik a B-oszloptól, aminek köszönhetően nem mindenkinek megfelelő a fejtér, a hátsó üléssorban. A tetőív már kezd kicsit kupés ívet venni. A kiszélesedett kerékív pedig az erőt akarja mutatni, amiből 109 lóerő jutott a kis elektromos kocsinak.  A méreteiben nem a legkisebb, de a stílusa érdekes az Európai autóvilágban. A kocsi hátsója igen érdekes S-formát formáz meg, ami nem megszokott az eddig látott autók után. A kocsi természet kímélése a feltüntetett jelvényeken is látszik, amik nem a megszokottak Nissan modelljein, hogy az emblémák halvány kék színt kaptak, és Zero emission felirat díszeleg az oldalán és a hátulján. A LEAF takarékosságához még az eco gumiabroncsok is hozzá járulnak, de ami érdekes, hogy ezen az elektromos autón a hátsó ütközőt úgy alakították ki mintha egy kis diffúzor is lenne beépítve, felette a ködlámpával. A csomagtér ajtó sem marad ki a jóból a méretes kilinccsel, amiben helyet kapott a tolató kamera is, és biztos hogy nem okoz majd senkinek gondot, hogy alig fér hozzá a nyitógombhoz.

 

A tető légterelő sem maradhatott le a kocsiról, amiben helyet kapott a fék lámpa is, nem a legkisebb amivel eddig találkoztam sport kivitelű autókon.

Elfogadható belső

A LEAF elektromos autó elég kényelmes ülésekben fogadja a tulajdonosait, ami még az ülésekben tart, ha valakinek száguldozni kívánna kedve vele szerpentines kanyargós utakon. Az utasterében is megjelennek a nem megszokott műszerek, amik a fontos adatokat mutatják, mint pl. a fordulatszámot, vagy mennyire tölt vissza (fékezésnél, motorfékes lassításnál), és mekkora távra elegendő az elektromos elektromos áram tartaléka, valamint milyen állapotú az akkumulátor. A sebességet pedig egy megemelt szinten jeleníti meg a kocsi, ami nagyon is szem előtt van. Az autóban felhasznált anyagok minősége nem a legjobb, de a kategóriája legjobbja jelenleg.

 

Az utastér kemény műanyagai nem tetszettek, de ahol nap, mint nap megfogjuk vagy karcolódhat (fogantyút becsukásnál,) ott a Nissan kellemes puha anyagot használt fel, ami nagyon tetszett benne. Az ülései kényelmesek, a kezelő szervek pedig nagyon jó helyre kerültek a kocsiban. A LEAF a legfontosabb tárolórekeszeket is tartalmazza, amik nem okozhatnak csalódást, és még a szemüveg tartó is helyet kapott.

                     

Az elöl ülők láb- és fejtere kiemelkedően nagy, a hátsó üléssorban viszont a lábtérrel nem volt gond, de a fejtér lehetne 1-2 cm-rel magasabb is. A 186 cm-es magasságomhoz kicsit kicsi, de a mindennapi használatra nagyon megfelelő, mint a gyerekek iskolába viteléhez, vagy bevásárláshoz. A csomagtér mérete sem a legkisebb 370 literével alaphelyzetben, de ha nem lenne elég ledönthetjük és így 720 literes csomagteret kapunk. A rakodásban viszont nem lehet gond, az ajtónyílás igaz nem a legtágasabb, de mindent belehet pakolni, ami egy bevásárlásnál vagy a gyerekek iskolába vitelénél szóba jöhet.

Megújoló technika, elfogadható áron

A kocsi megahajtásáról, nem egy szokványos belső égésű motor gondoskodott,  hanem egy új fejlesztésű elektromos motor, aminek köszönhetően a kocsi CO2-kibocsátása nulla. Az autó oldalán és hátulján levő felirat erre utal.

 

A meghajtásáról gondoskodó elektromos motor elfogadható 109 lóerőt biztosít a kocsinak, amihez képest kiemelkedő gyorsulást és menetteljesítményt biztosít. A 109 lóerő mellett, az autó 254 Nm nyomatékot biztosít, már 0 fordulat számnál is. Az új erőforráshoz viszont egy kapcsolóra volt még szükség, amivel kiválaszthatjuk, hogy előre vagy hátra szeretnénk menni. A kocsi előre meneti fokozata a D két módot tartalmaz, ha egyszer húzzuk a D-re akkor normál üzemmód, de ha a még egyszer, akkor már eco módot kapcsol be.

következő oldal >>

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

Hit Counter
Hit Counter

Asztali nézet