MENÜ

 

2015 Ford Focus RS

Ford bemutatta a teljesen új nagy teljesítményű Focus RS-t, amiben debütált a Ford Performance All-Wheel Drive a Dynamic Torque Vectoring Control-val, ami javítja a teljesítményét az RS-nek. A teljesen új RS meghajtásáról az új 2.3 literes EcoBoost turbófeltöltős benzinmotor gondoskodik, a 325 lóerős teljesítményével. A Focus RS legújabb leleplezése az új korszakban a Ford teljesítmény modell kínálatban, ami 2020-ig 12 modellre bővül. A Global Ford Performance mérnökei fejlesztették az új Focus RS-t, ami már a harmadik generáció a kínálatban. A korábbi első generációt 2002-ben és a második generációt 2009-ben mutatták be. Az új modell a 30. RS modell, ami korábban az 1970-es Escort RS1600-val indult el, aminek orrában egy 16 szelepes motor dobogott. A 1985-ben a Ford Sierra RS Cosworth szintén egy jelentős RS modell, ami megkapta a Cosworth turbófeltöltős motort és radikális aerodinamikákat kapott, valamint az 1992-es Escort RS Cosworth is egy jelentős modell volt, ami összkerék-meghajtást kapott. A sportos külső megjelenése fokozott aerodinamikát és hűtést kapott.

 

Az új Focus RS technológiák közül megkapta Ford SYNC kapcsolati rendszert is. A teljesen új Focus RS lesz az első RS-modell, amit világszerte értékesíteni fognak, ami tartalmazza az Egyesült Államokat is. Az új EcoBoost technológiája igazi szívdobogtató élményt ad a vezetőnek, ami mindegyik modellnél szépen teljesített, mint a tesztelt 2014-es Ford Focus 1.0 EcoBoost modell 125 lóerővel. A Gymkhana és World Rallycross sztárja Ken Block volt a szaktanácsadó a teljesen új Focus RS fejlesztésénél, a Ford Performance csapattal. A sajtóbemutatója Cologne-ban volt Németországban, ahol az RS legenda született a Ford 15M RS 1968-ban. Az új RS használja az innovatív új Ford Performance  All-Wheel Drive rendszert a dinamikus nyomaték vektorral, ami új szintet ad a kezelhetőségi adottságának és élvezetesebb a vezetés. A Ford Performance All-Wheel Drive rendszer használja a twin elektronikusan vezérelt kuplung csomagot minden oldalon a hátsó hajtás egységgel. Ez kezeli az első és a hátsó nyomaték elosztást az egyik oldal és a másik oldal között. A nyomaték vektor képessége javítja a kezelhetőségét és a kanyarstabilitását, valamint a kanyar sebességét is.

   

A vezérlő egység folyamatosan változtatja az első-hátsó és mindkét oldal között, a rendszer maximum a nyomaték 70%-át tudja a hátsó tengelyre továbbítani. Az AWD rendszert hangolták kivételes tapadásra, ami meghaladja az 1g oldalgyorsulást, a nagy kanyarsebességet és a gyorsulást a kanyarban. A semleges és állítható korlátozott kezelés és képesség vezérelt túlkormányzással driftelés is lehetséges vele pályán, és kivételes vezetési élményt ad. Az összkerék-meghajtás rendszere mellett elektronikus stabilitás vezérlést is kapott, sportosságához igazítva, valamint a fék alapú nyomaték vektor vezérlő rendszert is megkapta. A felszerelése még tartalmazza a sport felfüggesztést, ami merevebb az ST változat futóművénél is. A gondosan hangolt elektronikus kormányrásegítő rendszer kombinálva van a merevebb első felfüggesztéssel. A Focus ST és Fiesta ST modellek bizonyították, hogy az elektromos kormányrásegítés sport vezetési élményt is tud nyújtani.

   

Ford Fiesta ST                                                 2015 Ford Focus ST

A Ford mérnökei közösen dolgoztak a Michelin gumiabroncs gyártóval az új nagy teljesítményű 235/35 R19-es abroncsok fejlesztésénél, aminek alapját a Pilot Super Sport abroncsok adták és opciósan elérhető lesz a Pilot Sport Cup2 abroncsokkal az új modell, ami fokozza a Focus dinamikáját a pályán is. Az aerodinamikáját óvatosan optimalizálták az első légterelővel, a hátsó légterelővel, valamint az alváz emelése megszűnt elöl és hátul nagy sebességű kezelhetőséggel és stabilitással. A 2.3 literes EcoBoost motorja elég erőt és nyomatékot biztosít, amit kombináltak az összkerék-meghajtással. A 315 lóerős teljesen alumínium 2.3 literes EcoBoost négyhengeres motort a teljesen új Mustang is használja. Az új motor dupla csavaros nagyobb feltöltőt kapott, ami szállít nagyobb légáramlást, a nagyobb intercooler-nek köszönhetően maximalizálták a töltéssűrűségét. A motor lélegzése fokozott a kevésbé korlátozott bevitelnek és a nagy átmérőjű nagy teljesítményű kipufogó rendszernek, ami elektronikusan vezérelt szelepet kapott, ami optimalizálja az egyensúlyt az ellennyomással. A hengerfejet feljavították ötvözött anyaggal, ami jobban ellenáll a magasabb hőmérsékletnek és erősebb a hengerfeje is.

 

Az aprólékos kalibrációs munka biztosítja az erős, pörgős motort és a maximális fordulatszáma 6 800. A hatfokozatú kézi váltó optimalizálva lett a vezetési élmény fokozása végett, ami gyorsabb és pontosabb váltást biztosít a vezetőnek. A nagy hatékonyságú EcoBoost motor, közvetlen befecskendezést és dupla független változó vezérlést kapott, plusz turbófeltöltőt és Auto Start-Stop rendszert, amik a nagy teljesítmény ellenére alacsony fogyasztást biztosítanak a legtüzesebb Focus-nak. Az RS kapott teljesen új orr megjelenést, a trapéz hűtőráccsal és a penge légterelővel, amik biztosítják a lehető legjobb motor hűtést, valamint széles légterelőt és komolyabb fék hűtést is kapott. A dinamikus oldalsó megjelenése és a több küllős 19”-es felnik könnyű kovácsolt felniket is megkapta. Az utastere bőr Recaro sport üléseket kapott, valamint SYNC rendszert is megkapta audio, navigációs rendszer és klíma vezérléssel, plusz lehetővé teszi a mobiltelefon hangvezérlését is, a nagyfelbontású 8 colos színes képernyőn keresztül. A SYNC rendszer még tolatókamerát is rejt magában és a parkoló távolság érzékelőt, valamint a Sony prémium audio rendszert a 10 hangszóróval és subwoofer-vel. Az utastere még kapott lapos fenekű kormánykereket puha bőr borítással, plusz fém sport pedálokat és egyedülálló műszerfalat is kapott, amin elhelyezték a három plusz mérőórát, amik mérik a töltő nyomást, az olaj hőfokát és az olaj nyomást. Az ügyfeleknek négy meglepő színt is választhat, mint a Nitrous Blue (kék), a vibráló exkluzív befejezésben, ezenkívül még lehet választani a Stealth Gray (szürke), Absolute Black (fekete) és Frozen White (fehér) fényezéseket. A bemutatott Focus RS speciális Liquid Blue fényezését a teljesen új Ford GT is megkapta a North American International Auto Show-n. 

2015. 02. 08., 14:47:02

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

Free Hit Counter
Free Hit Counter

Asztali nézet