MENÜ
   

 

 

 

 

Škoda Octavia RS 2.0 TSI MT6 Combi - teszt

Valamint a vezetőnek a Škoda tervezői fehér skálájú fordulatszámmérőt és sebességmérőt adtak a sport Octavia-nak, aminek már a gyújtás rátételekor végigfutnak a mutatói. A végig futó mutatók az alap Octavia-kból kimaradtak, ami a sport modellt szintén különlegessé teszi. Az utastere pirossal varrott bőr kárpitozást kapott, valamint a piros varrás még feltűnik a bőr kormánykeréken, a kézi váltón és a kézifékkaron is. Az Octavia praktikussága viszont a sport modell esetében sem veszett el.

Sportkocsihoz méltó teljesítmény

Az új Octavia RS teszt alany lényege a motorháztető alatt található, amitől még különlegesebb, mint a dízel változat vagy a normál benzinesek. A motorháztető alatt a Golf GTI-ben is megtalálható 2.0 TSI turbófelöltéses benzinmotor található, amihez most a 6 fokozatú kézi váltót szerelték, ami alapfelszerelésnél jár, de a dízel változatban tesztelt DSG automata váltó felárasan elérhető. A benzinmotorral szerelt változathoz viszont inkább a kézi váltó illik, ami még nagyobb élményt tud nyújtani a vezetőnek, mint a DSG duplakuplungos váltóval szerelt változat, amihez kormányváltó is tartozik. A sport vezető ülés és az új egyenesített aljú 3-karú sportkormány, mind a sportos vezetést fokozzák.

 

 

 

 
A vezetési élményt nagyon is kiválónak tartottam az elsőkerék-meghajtású családi kombitól. A 1984 cm3-es turbófeltöltős benzinmotor 220 lóereje az első kerekeken keresztül jut az útra, ami kiemelkedő sportautós gyorsulást ad a családi kombinak, ami meglepő egy Škoda-tól. A 6.8 másodperces 100-as sprintje kiváló a kategóriájában és ellenfele sincs a piacon. A kiemelkedő teljesítményhez tartozik még a 248 km/órás csúcssebesség, ami a ferdehátú modell esetében 252 km/óra. A ferdehátú csúcssebessége egy új rekord a széria gyártású Škoda-knál, amik közül eddig még egyik sem lépte át a 250 km/órás sebességet. A sebességmérő igaz 280 km/óráig van skálázva, amit várhatóan a chiptuning-olt változatok gond nélkül elérik majd.  
 
A kiemelkedő menetteljesítmények mellett a fogyasztása normál használatnál 7-8 liter/100 km, ami nem is sok egy 220 lóerős turbós benzinmotorral szerelt sport kombitól, de a tesztelt modell felszereléséhez tartozó mód választó is tud segíteni a takarékosságban, vagy a még sportosabb vezetési élményben. A vezetési módok közül választható Eco, Normál, Sport és egyéni beállítás. Az Eco mód még takarékosabb vezetést biztosít és a klíma használata, ami növelné a fogyasztást nem használható ebben a módban, ami kiküszöbölhető az egyéni beállítással. A Normál mód egy hétköznapi Octavia Combi-t ad a vezetőnek, kivétel a 19”-es Extreme felnikkel szerelt változat a nagyon peres abroncsokkal. A méretes felnik normál módban is enyhén éreztetik az úthibákat és a bukkanókat.  
 

A Sport mód viszont csak érzékenyebb gázreakciót ad és a vezető kedvére tesz a benzinmotorral szerelt Octavia, a nagy kategóriás sportkocsikhoz hasonló hangot adó hanggenerátornak köszönhetően, amit az A-oszlopoknál helyeztek el és így a bent ülők egy sportkocsi hangját hallják és nem az alap 4 hengeres TSI motorét, ami szintén szépen szól. A Sport mód nagyon jó a vezető szórakozására, amiben a tulajdonsok nem fognak csalódni. A jelenlegi piacon a legjobb sportcsaládi kombinak mondható ezzel a motorral. A fogyasztás azonban a sportautókhoz hasonlóan, ha odalépünk megemelkedik akár 11,0 l/100 km-re is. A tesztelt fehér Octavia RS TSI Combi azoknak lesz jó választás akiknek a 11,0 literes fogyasztás sem okoz problémát, akiknek viszont a takarékosság számít azoknak jobb választás lehet a dízel változat. Amit a Škoda Octavia RS-ek adnak az árukért, az jóval több, mint más márkák jóval nagyobb összegért, és az RS modelleknél még elsőkerék-meghajtás ellenére is sok orrmotor hátsókerék-meghajtású autót felülmúlnak vezetési élményben is. A városi 50 km/órás tempónál a 4. fokozatban érzi jól magát, de ha nincs emelkedő akkor az 5-et is használni lehet és a motor nem erőlködik, az országúti 90-es sebességnél már 6-ban is jól érzi magát a 220 lóerős és 350 Nm nyomatékú benzinmotor. A Cseh autógyártó sport részlege nagyot alkotott az új generációs Octavia RS-vel, ami még nagyobb rajongást kapott. 

- Kartos Patrik -

2014-11-06, 18:12:07

 

 

Technikai adatok  Skoda Octavia RS 2.0 TSI MT6 Combi RS Challenge
Motor  Turbófeltöltős benzinmotor
Hengerűrtartalom 1 984 cm3 
Hengerek száma
Max. teljesítmény  kW (LE)/ ford.sz. 162 kW (220 LE)/ 4 500 - 6 200 
Max. nyomaték Nm/ford.sz. 350 Nm/ 1 500 - 4 400 
Sebességváltó Kézi kapcsolású, hatfokozatú
Fordulókör átmérő 11,13 méter 
Gyorsulás 0-100 km/óra 6,9 s 
Csúcssebesség 244 km/h 
Fogyasztás (város/országút/átlag) 7,7 l/ 5,3 l/ 6,2 l/100km 
CO2-kibocsátás 142 g/km 
Üzemanyag benzin 
Üzemanyagtartály térfogata 50 liter 
Hossz. x szél. x mag. 4 685 x 2 017 x 1 452 mm 
Tengelytáv 2 676 mm 
Csomagtér térfogata 610 - 1 740 liter 
Saját tömeg 1 447 kg 
Össztömeg
1 938 kg 
Keréktárcsa mérete 7,5J x 19"
Gumiabroncs mérete 225/35 R19 88Y
Gumiabroncs típusa Pirelli P Zero
Megengedett max. fékezetlen vontatható tömeg 1 600 kg 
Skoda Octavia RS induló ára (2.0 TSI 220, MT6) 26 540 € / 8 309 190 Ft
Skoda Octavia RS 2.0 TSI MT6 Combi tesztautó induló ára 27 390 € / 
Skoda Octavia RS 2.0 TSI MT6 Combi RS Challenege tesztautó ára - extrákkal együtt 28 165 € 

 << előző oldal

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter 

 

 

Hit Counter
Hit Counter

Asztali nézet