MENÜ
   

 

 

 

 

 

Škoda Octavia RS 2.0 TSI MT6 Combi - teszt

Száguldó indián

Škoda már 1 éve a harmadik generációs Octavia-t értékesíti, amiből a frissen piacra dobott RS Octavia Combi-t dízel változatban teszteltem is. Az új tesztelt RS Octavia viszont már a 2.0 literes TSI benzinmotorral szerelt változat, ami a második leggyorsabb Škoda a ferdehátú után. A tesztelt modell az igazi utóda az ős 1. generációs Octavia RS-nek, ami még a kisebb 1.8 Turbo benzinmotort használt 180 lóerős teljesítménnyel. A második generáció viszont már egy 200 lóerős 2.0 TSI motort kapott, ami 20 lóerővel volt erősebb az elődnél, és ahogy az új változat is 20 lóerővel erősebb a második generációnál. Az új Octavia viszont kiérdemelte a leggyorsabb Škoda nevet, ami mindkét változat esetében a leggyorsabbnak számít, de a ferdehátú változat pár tized másodperccel gyorsabb.

 
 

Vadító külső

A Škoda tavaly dobta piacra a legfrissebb Octavia RS generációt, mindjárt két karosszériával, motorral és sebességváltóval. Az alap design kisebb módosításokat kapott, ami szintén láttatja, hogy a Škoda új kristály design nyelv ihlette meg, az éles törés vonalakat, amik a fekete dízel tesztautón nem igazán tűnnek ki. A fehér TSI Octavia RS-en viszont tisztán láthatóak az egyedi stílusban tervezett sportosabb orr és far rész, valamint az egyedi felni design stílus is. A méretes Xtreme 19”-es felnik viszont jelenleg nem érhetők el Szlovákiában, ami a többi felnihez hasonlóan érdekes formavilággal rendelkezik – ami nem mindenkinek tetszik.

 
    
Az orrán látható extra törés vonalak a fényszórók alatt még sportosabb megjelenést adnak a családi sport modellnek. Az eltérés az alap Octavia-hoz képest a méretesebb rácsok az ütközőben, az új ködfényszórók és a méhsejt rácsozás. Az új első ütköző tervezői pengeszerű légterelőt alakítottak ki, ami egész jól mutat rajta. A hátsórészét is áttervezték picit, ami után ütközőbe integrált négyszögletes kipufogó végeket kapott a hátsó ütköző két oldalára kivezetve, ami mögött rejtőzik a valódi kipufogó. Az Octavia RS hátsó ütközője szintén kapott egy kis plusz kristályszerű törés vonalat a diffúzor betét felett, valamint a sportosságára utal még az erőteljes méretes hátsó légterelő is. Az Octavia Sport változatai még megkapják az RS jelvényeket a hűtőrácson és a csomagtér ajtón, valamint az utastérben is.  

 

 

 

A fehér kombi megjelenése káprázatos lett, ami tökéletes komolyabb eseményeken való megjelenéshez, a hétköznapi családi autónak és a pályanapokon való élményautózásra, amit még fokoznak a módok is. A tesztelt modell még az RS Challenge kiegészítőt is megkapta, ami az alap fehér kombit még feldobja fekete kiegészítőkkel, mint a fekete hűtőrács keret vagy a fekete visszapillantó házak. A megjelenése nem szokványos főleg a méretes 19”-es Xtreme felnikkel, amik alatt virítanak a méretes tárcsafékek, a piros féknyergekkel, ami hátsókerekeknél nem a legfeltűnőbb a kisebb mérete miatt.

Sportkocsihoz méltó utastér

Az utasterében érezhető, hogy nem egy hétköznapi Octavia-ban foglaltunk helyet főleg az első üléseknél éreztetik az Octavia RS modellek. A tesztelt modell bőr sport üléseket kapott RS felirattal és piros szegéllyel a fejtámlák alatt, ami szintén utal a sportosságára, ami még jobb oldaltartást biztosít, mint az alap Octavia-hoz elérhető sport ülések.

 
 
A vezető ülésből viszont feltűnő lehet a vezetőnek, hogy a megszokott kör kormánykerék helyett az Audi sport modelleknél is használt egyenesített alsó részű kormánykerék köszön vissza, ami a dízel változatban még nem volt benne, ami szintén viseli az RS jelet. Az új RS a 28000 €-s árához képest még mindig a kulcsos megoldást használja indításhoz, ami nekem még mindig jobban teszik, mint a gombos indítás, de az ügyfelek kérésére belekerülhet. A magasabb árú modell, amit ad ahhoz képest még olcsónak számit, mivel alapfelszerelésnél már tartalmazza a vezető támogató rendszereket, a légzsákokat és a 4 zónás automata klímát is.  
    

Az első üléseknél lehetőség van a magasság állítására, valamint a gerinctámasz beállítására is. A nagy sebességű kanyarodásnál és a hirtelen manőverezéseknél is helyén tartja az elölülőket a két sport ülés, ami a hátsó üléseknél már nem az oldaltartás javítására készült, hanem egy kényelmes 3 személynek helyet adó ülésnek. 

következő oldal >>

 
 

 

 

                                       HTML Hit Counter                                       

HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

 

Hit Counter
Hit Counter

Asztali nézet