MENÜ
   

 

 

 

 

2015 VW Phaeton 3.0 V6 TDI teszt 

A luxus népautó

A VW 2002-ben beszállt a luxusautók piacába is. A luxus modelljüket a második generációs A8-assal közösen fejlesztették, és 2002-ben kezdte pályafutását az új modell. A Phaeton megjelenése óta két modellfrissítésen esett át és csökkentek a választható erőforrások is. A tesztelt modell már a legújabb változat, amit Magyarországon két motorral forgalmaznak és talán a legolcsóbb a luxus kategóriában kezdőárával. 

 
 

Sportos orr, új technológiákkal

A felfrissült Phaeton luxus limuzin a legnagyobb VW sedan, ami sokkal sportosabb lett az első megjelenéséhez képest, ami nagy fejlődést mutat a luxus népautó megjelenésében. A Phaeton Kínai piacon népszerűbb, de Európában nem igazán, ami a jelenlegi választékon meg is látszik. A második felfrissítéssel már a legújabb rendszereket, technikákat kapta meg és a jelenlegi autó piachoz illő design-t. A nagy sedan a népautó márkanévhez hasonlóan a riválisokkal szemben olcsóbb, de a minőségi szintet itt is tartják. A luxus modell 2002-es bemutatóra közösen készült az Audi A8-val.

 
    

A hazai piacon is látható, hogy a drágább A8-as sikeresebb és a használtautó piacon is nagyobb  a kínálat. A VW luxus sedan sajátos stílusát feljavították a legutóbbi modellfrissítéssel, ami igazán sportos megjelenést ad a méretes nagy sedan-nak. A méretes súlyos modell sötétebb fényszórókat és króm kiegészítő elemeket kapott az orrán, amit szépen mértékkel használtak rajta. Az oldal vonalvezetése teljesen elnyúlik, de az ajtók vonalvezetése a hátsó ajtónál, a Golf-hoz hasonlóan hirtelen megtörik, ami egyik érdekessége a luxus sedan-nak. A méretes ajtói elég nagy helyet adnak, hogy könnyedén belehessen ülni hátra és előre, az ügyfelektől függően mindegyik helyen kényelmesen belehessen szállni. A hátsó része nem nagyon változott meg, de a megújult modell az eredeti dupla kör hátsó világítás kialakítása helyett teljesen LED hátsó lámpákat kapott, valamint meghagyták a méretes hátsó jelvényt. Összességében a megjelenése sokkal elegánsabb és jobban megfogja az új fiatalabb ügyfeleket az új sportosabb stílusvilágával, a nagy luxusautó felszerelésével és méreteivel is. 

Prémium minőség az utastérben

A luxus népautó utasterében minőségi anyagokat is felhasználtak, mint pl. a valódi fa betétek. A második felfrissülés ellenére még mindig a régi mérő órákat használja, amiket még az első generációs VW Touareg prémium SUV is. A kormánykerék méretes, ahogy az Phaeton külső és belső méretei is. A luxus sedan a vezetőnek sportos vezetési élményt biztosít, de várhatóan olyan ügyfelek is választják majd, akik sofőrrel fogják használni, mint vállalati jármű. Az utastér bőr ülései minőségben is a luxust adják, ahogy a választható hátsó két vagy három személyes üléssorral. Az előbbi drágább, ami egy sofőrrel használt luxus limuzint ad az  ügyfélnek négy üléssel, amelyik változatban már alapfelszerelés része, hogy az utas oldali első ülést a hátul ülő is állíthatja, valamint a középső ülés helyett egy könyöktámaszt kapnak rengeted gombbal a hátul ülők, valamint beépített kis hűtővel. 

 
    
A vezetőülés jó oldaltartást és kényelmet biztosít, valamint a teljesen elektromosan állítható és két beállítás menthető is. A vezető indításkor a beállított méretéhez igazodik a kormánykerék, addig a könnyebb beszállás érdekében a maximális magasságban helyezkedik el. A memóriás vezető ülésen állítható a lábtámasz, az ülés helyzete, a háttámla, a fejtámla beállításai, valamint lehet 1-es és 2-es gombra elmenteni, így ha két személy használja az autót egy gombnyomással a megfelelő beállításra igazítja át a vezető ülést. A minőséget éreztet és tovább fokozza a luxust a VW utasterében elhelyezett analóg óra a két szellőző nyílás között a középkonzolon, amik leállított motornál rejtve vannak a fa betét mögött és csak az óra látszik, de indítás után előbukkannak.  
    
A frissítés után új rádiót kapott a VW, ami talán egyszerűbbé teszi a beállítások elérhetőségét, az érintőképernyős méretes kijelzőn. A luxus sedan kulcsnélküli nyitással és indítással is fel volt szerelve, amivel szintén a kényelmet fokozzák. A Phaeton fehér szellőztetett bőr üléseket kapott elöl és hátul, valamint a tesztelt modell még 4 zónás klímával is fel volt szerelve, illetve állítható felfüggesztést is kapott, ami a sportos megjelenéshez illő keményebb futóművet, az utazáshoz nagyon szükséges lágy futómű beállítást is lehetővé teszi. Az automata Tiptronic váltó váltósapkája szintén elég méretes a jelenlegi Audi Tiptronic váltósapkákhoz képest, ami a régi modellekben még jelen volt. A vezetésnél hozzákell szokni, hogy a feláras automata váltó kormány váltó fülei ne zavarják a vezetőt a bajuszkapcsolók használata mellett, mivel a Phaeton esetében elég távolra kerültek a váltófülek a kormánytól az új generációs kormányváltókhoz képest, de ez a megjelenésekor még megfelelő volt.  
   
A Tiptronic váltón még a váltókaron is lehetőség van kézi váltásra. A hátsó üléssorban igazi tágas királyi hely fogadja az utasokat, akiknek lehetőség van a hátsó ülések állítására, valamint a 4 zónás klíma lehetővé teszi a hátsó üléssorban az ideális hőfok beállítását, a szellőző nyílások beállítását , az ülésfűtés bekapcsolását is, valamint középen elhelyezett képernyő mutatja a beállított adatokat. A 4MOTION összkerék-meghajtásának köszönhetően csak a két szélső ülésen kényelmes a hosszabb utazás a hátsó üléssorban. Az DYNAUDIO hangrendszer pedig biztosítja a tökéletes hangzást a kedvenc számunkhoz, ami 614 000 Ft-os felár az alap audio rendszeren felül. A luxus sedan-ban a hátul utazó szintén zárhatja vagy nyithatja az ajtókat, mivel külön központi zár kapcsolót helyeztek el a hátsó ajtókon, valamint a napfény rolókat, amik túl erős napfény esetén elsötétíthetik az utastér hátsó részét.   
 

Az utastere az 5 személyes változatnak kiváló kényelmet biztosít a hátul utazóknak, ami inkább hétköznapi kivitel a luxus sedan-ból. Az alacsony kereslet miatt viszont csak két motorváltozattal és ülés elrendezéssel lesz elérhető. Az ügyfelek csomagjainak pedig szép nagy tágas csomagtér áll rendelkezésre, ami 500 literes és gombnyomásra nyílik vagy záródik, ami már kihagyhatatlan a luxus modellekből. A csomagtér ajtó nagy mérete miatt jó erős hidraulika gondoskodik a csomagtér ajtó megtartásáról. 

 következő oldal >>

 
   

        

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

 

 

Free Counters
Free Counters

Asztali nézet