|
|
|
|
Skoda Yeti 2.0 TDI MT5 Yeti Smile - 2.oldal
Erőteljes, nyomatékos
Škoda Yeti tesztelt modell egy 2.0 TDI 110 lóerős dízelmotort kapott 5 fokozatú kézi váltóval, amit tökéletesen biztosítja a hétköznapi használathoz szükséges erőt, a kiemelkedő kigyorsítása és az alacsony fogyasztása mellett. A méretes SUV-t 1 420 kg-os saját tömege ellenére és két személlyel nagyon könnyen mozgatja és nyomatékos indulást biztosít. A nyomatékos megindulása köszönhető a 250 Nm-es nyomatéknak is, amit már 1 500-as fordulattól biztosít. A dízel Yeti 1 400 – 1 500 fordulatszám közötti tartományban kezdi jól érezni magát, ami tökéletes a kigyorsításokhoz, valamint előzésekhez is nagyon jól jön a nyomaték, amit itt kezd el leadni. A teszt során városi, országúti és autópálya tempóban is teszteltem, amiken nagyon csendes volt az 5 fokozatú kézi váltója ellenére, amit a kisebb 1.6 CR TDI dízel Škoda-k is használnak.
|
|
|
|
A vezetése elég sportos a magas SUV karosszériája ellenére is. A kanyar stabilitása is nagyon jó hirtelen manőverezéseknél is. A futómű beállítása tökéletes kényelmet ad a vezetőnek és utasainak is, valamint a csomagtérben pihenő házi kedvenceknek is. A városi közlekedés sem probléma vele, de nagyobb városban, mint Pozsony vagy Budapest, ahol rengetegen járnak városban autóval, ott már nehezebb parkoló helyet találni ahol kényelmesen el is fér a 4.2 méter hosszú Cseh SUV.
Az országúti és autópálya közlekedés pedig kiemelten nagyon kényelmes benne. A városi tempónál a 3. fokozat a tökéletes választás, de országúton és autópályán már az 5. fokozatot lehet használni, ami alacsony fordulatnak köszönhetően nem fogyaszt sokat még 130 km/órás átlag sebességgel sem. A 110 lóerős teljesítménye ellenére sportos vezetési élményt nyújt, még a méretes teste ellenére is. A maximális teljesítményét és nyomatékát első kerekeken keresztül juttatja az útra, de elérhető kisebb plusz költs mellett 4x4-es változatban, ami rosszabb útviszonyok között nagyon jól jöhet.
|
|
Skoda Yeti & Skoda Yeti Outdoor
|
|
A tesztelt modell egy városi kivitel volt ezért kisebb terepszöggel rendelkezik, ami elöl 17,1° és hátul 30°, de az Outdoor változat az átrajzolt ütközőknek köszönhetően 19°-os első terepszöggel és 32°-os hátsó terepszöggel rendelkezik, ami kisebb előny terep használatnál. A tesztelt modell egy nagyon fapadosnak elkészített modell, ami mellett az alapfelszerelésű Active már szebb belsőt kapott, és zárt tároló rekeszeket. Akinek a lehető legalacsonyabb áron kell egy új Yeti azoknak jó választás lesz ezzel a speciális Yeti Smile felszerelésű szinttel is.
|
|
Skoda Yeti Laurin&Klement & Skoda Yeti MonteCarlo
|
|
Az ügyfeleknek széles választékot kínál a Yeti, amiből egy igazán különleges változatot is össze lehet dobni. A Škoda már Laurin&Klement és Monte Carlo, Mount Blanc speciális felszerelés szintekkel is elérhető, amik közül az első kettő szinten mindegyik Škoda modellhez választható. A Laurin&Klement felszerelés mindig a legmagasabb kényelmet luxust adja a Škoda modelljeiben, amit a legendás Václav Laurin és Václav Klement tiszteletére hoztak létre, akik L&K márkája a háborúknak köszönhetően beolvadt a Skoda vállalatba. A Monte Carlo felszerelés viszont már a sport megjelenésre összpontosít, ami a Fabia Monte Carlo-val sikerült, a Fabia rally csapatoknak sikeres eredményei után. A felszerelés szint annyira sikeres lett, hogy már a Yeti és CitiGo modellekhez is elérhető.
- Kartos Patrik -
2015-01-24
|
|