MENÜ
   

 

 

 

 

 

Audi A4 2.0 TDI 150 Multitronic

Audi A8 kicsiben

Audi felfrissült A4-esét volt szerencsém tesztelni, egy 150 lóerős dízelmotor és a Multitronic automata váltó kíséretében. A jövő év folyamán megérkező új generációs A4-eshez lesz viszonyítható alapom, a Porsche Győr Audi-nak köszönhetően. Az A4-es őse a 80-as széria, ami generáció jelölése alapján A4-es, de a 2000-es évek elején kapott először A4-es jelzést, ahogy a 100-as modell frissítés utáni változata az A6-os lett.

 
 

Sportos elegáns limuzin

Az A4-es modell lépcsőshátú változata ma már inkább egy elegáns sedan megjelenést ad, a sportos helyett. Az új modell kínálat viszont pótolja az A3 sport sedan-val, amit korábban már teszteltem is. Az A4 a felfrissülése után sokkal sportosabb orr kiképzést kapott, valamint megkapta a stílusosabb új LED technikás fényszórókat, amik felárasak, de feldobják a megjelenését. A tesztelt modell még a jelenlegi single frame hűtőrácsot hordja, amit az új generációnál már várhatóan az új TT-nél is használt szögletesebb, keret nélküli hűtőrácsot kapja meg. A hosszú orra mellett még a sportosságára utal az éles pengeszerű kialakítás az ütköző alsó részén, ami várható a jelenlegi Audi modellektől, mivel a sportos megjelenés és vezetési élmény is a fő szempont egy Audi tervezésénél.

 
 
A hosszú orra magabiztosságot ad a vezetőnek, annak köszönhetően, hogy a vezető látja a szép hosszú motorháztetőt is. A tesztelt modell még a kerekebb formájú külső visszapillantókat használta, amik az új Audi design-nyelvnek köszönhetően szintén szögletesebbek és élesebb vonal vezetésűek lehetnek. Az oldalainak vonalvezetése inkább az A8-as luxus sedan-ra emlékeztet, ami jelentősen drágább és ez a modell megfizethetőbb a fiatalabb korosztálynak is. A külső megjelenését még fokozták a hátsó részén, a csomagtér fedél szélének beépített légterelőszerű megformázásával, valamint az ütköző szélén elhelyezett dupla kipufogó véggel, amik egy fekete betétben kaptak helyet. Az első fényszórói mellett hátsó LED lámpák is elérhetők hozzá, de alapfelszereléshez csak hagyományos hátsó lámpákat kapunk. Az A4-es megjelenése nagyon  az A8-ast idézi, kiemelten az oldalvonásaival és a hátsó részével.   
 

Az orra inkább egy sport kocsiéra emlékeztet az összehúzott fényszórókkal és az éles törés vonalakkal, mint az A5 Coupe. Akinek az alap változat nem elég sportos, azok választhatják az S-line sportcsomagot, valamint akik megengedhetik maguknak és nem számít a fogyasztás, azok az ügyfelek választhatják az S4 változatot. A csúcs RS4 változat pedig csak Avant (kombi) változatban készül. Az új generáció viszont sokkal sportosabb vonásokat kap, a korábban látott képek alapján, amik a fiatal korosztályt meg is fogja. Az új generációs modell, ahogy az új Q7-es sokkal sportosabb megjelenést kapott, ami az A4-es esetében újabb ügyfeleket jelenthet a sedan változat mellett, a sportkombi, a sport S és RS változatokkal, valamint a terep kivitelekkel.  

Prémium, tágas utastér

A tesztelt modell látható, hogy még az új design nyelv bevezetése előtti korszakból származik, mivel még a régi mérőegység elrendezést kapta meg, amit még a szállító filmekből ismert második generációs Audi A8-as is használt. A mérő órák mellett a középkonzol képernyője is még a rögzített műszerfalba épített változat volt, amit már az új generációs modellek nem kapnak meg, helyette egy rejtett kijelzőt kapnak, ami csak gyújtás rátétele/indítás után bújik elő a műszerfalból.

 
 
A minőség itt is érződik rajta, ami nagyon kellemes érzést ad a vezetőnek, hogy nem a kemény műanyagokat tapintja az utastérben, hanem a finom puha megmunkált műanyag felületeket, valamint a szövet vagy bőr kárpit felületeket. Az ülései szintén magas minőségűek, amit sorozat gyártású modellel ellehet érni, de itt az angolok Jaguar modelljei is kemény ellenfelek a piacon, és az új XE modelljük még komoly riválisa is lehet. Az utastere 4 személynek tökéletes kényelmet biztosít, elöl-hátul elég tágas hellyel. Az elöl ülők számára több tároló rekeszt helyeztek el, valamint pohártartókat, amik szép finoman működő tartó karmokat kaptak, így biztosítva a poharakat a helyükön. A kesztyűtartó mérete sem akármi, ide aztán lehet rakodni, de a középső könyöktámasz is kapott pár extrát, mint pl. a 12 voltos  csatlakozót vagy az AUX csatlakozót.   
    
A vezető könnyen kezelhető központi rendszert kap MMI-t, amit pár gomb és forgókapcsoló segítségével vezérelhető, valamint a multifunkciós kormánykeréknek köszönhetően a kormányról lesem kell vennünk a kezünket, csak a kormánykerék két karján található nyomó és forgó gombokkal választhatjuk ki kedvenc rádió állomásunkat, a hangerőt szabályozhatjuk, a navigációs rendszer információit kérhetjük le, amiket a sebességmérő és fordulatszámérő közötti kis színes kijelzőn jelenít meg, így nem kell elnéznünk középkonzolra. A vezető az A4-esben a VW Passat B6-ban is megtalálható kulcsos indítást használja.   
 
Az új generációs modellek már várhatóan a nyomógombos megoldást fogják használni a kulcs nyomás helyett, de ez még kérdéses. A tesztelt modell négykarú bőr multifunkciós kormánykereket kapott, ami inkább elegáns, mint sportos, de a háromkarú sport kormány is kérhető hozzá, valamint ez a modell Multitronic automata váltót kapott, ami könnyen felismerhető a nem éppen szép váltó sapkáról. A váltás vele nem a legszebb élmény, de nem rossz egy elegáns sedan-hoz. A tesztelt modell már a téli csomagot is tartalmazta, a több fokozaton állítható ülésfűtéssel vagy a szélvédő és hátsó ablak fűtésekkel, de még megkapta a Start/Stop automatikus motor leállítás funkciót is, amit ki lehet kapcsolni. A motor leállás kikapcsolása nagyon jó ötlet, de kisebb városokban felesleges funkció, annyi időre meg sem kell állni a szemaforoknál (közlekedési lámpák), mint pl. Pesten. Az első üléssor még állítható magasságú üléseket is ad a vezetőnek és utas oldalon ülőnek, ami még tökéletesebb beállítást ad a vezetőnek, a kormány beállítási lehetőségeivel együtt a még jobb személyre szabhatóság jegyében.   
     

A hátsó üléssorban a lábtér tökéletes tágas méretű a 186 cm-es magasságommal még a fejtérből kb. 1-2 cm marad, a középen ülőnek pedig megkell szenvednie a hosszabb utazásokon, ezért inkább ez csak szükség ülés. A fejtér kicsi a középső hátsó ülésen plusz lábtér is elég kicsi, mivel a kardán alagút nagyon kiemelkedik középen a Quattro hajtáslánc helyének köszönhetően. A csomagtér mérete viszont egy igazi nagy sedan-éval versenyez, amit díjazok a sedan modelleknél. A kedvenc számunk tökéletes hangzásáról pedig a 8 hangszórós Audio rendszer gondoskodik, amit még lehet fokozni a Bang & Olufsen audio rendszerrel, ami 14 hangszórót tartalmaz és térhangzást biztosít, valamint még szebb hallgatni kedvenc számainkat a kedvenc énekesünktők, együttesünktől. A hátsó üléssor kényelmét még fokozták az árnyékoló rolókkal, a két oldalsó ajtón és a hátsó ablakon. 

következő oldal >>

 
   

  

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

 

 

Hit Counter
Hit Counter

Asztali nézet