MENÜ


Az új Toyota 1.2T motor

Toyota is beszáll a kis turbófeltöltős benzinmotorral kínált modellek közé. A teljesen új 1.2T közvetlen befecskendezéses turbófeltöltős benzinmotor készül a globális bemutatóra az új Toyota Auris motorházteteje alatt. Az új motor tartozik a kínálatba, a 14 új motorral, amit a Toyota indít globálisan 2014 április és 2015 vége között. A Toyota tavaly bejelentette, hogy tervezik bevezetni az új nagyon takarékos motorokat. Az új négyhengeres 1.2T motor a második a családban, ami jön Európába és hordozza a Toyota jelvényt, a következő háromhengeres 1.0 literes motortól, amit bevezettek az új Aygo-val és a Yaris-val 2014-ben.

 

Az 1.0 literes motorhoz hasonlóan, az 1.2T is használja a fejlett technológiákat, amik engednek változást az Otto-tól az Atkinson ciklusig, amikor fut kis terheléssel. Az 1.2 T hozzáteszi a közvetlen befecskendező rendszert és a vízhűtéses turbót és a hő cserélést. A Toyota a VVT-i intelligens változó szelepvezérlő rendszer jellegű 1.0 literes motor feljavított, a VVT-iW (Variable Valve Timing – intelligent Wide) rendszerrel, ami lehetővé teszi a még rugalmasabb szelep vezérlést. A technológiák kombinálásával az eredménye, a kiemelkedő teljesítmény és a takarékosság. Az 1 197 cm3-es motor szállít 114 lóerőt (85 kW), és az állandó nyomatéka 185 Nm 1 500 – 4 000 fordulatszám tartományban. Az új motor egy kis lökés az új Toyota Auris hatchback-nek, aminek 0-100 km/órás gyorsulása az új turbós benzinmotorral 10.1 másodperc lesz.

 

A rugalmassági gyorsulása 80 – 120 km/óra 5. fokozatban 13.7 másodpercig tart, és a csúcssebessége 200 km/óra. Az új motor a turbófeltöltő ellenére is takarékosra lett tervezve, ami az Auris 5-ajtós változatánál 60.1 mpg-s fogyasztást és 109 g/km-es kibocsátási értéket jelent. A kulcs elérése az üzemanyag fogyasztással a kompromisszum nélküli teljesítménnyel. Az 1.2T magas 10:1-es kompresszió aránnyal készült, ami köszönhető az új technológiáknak, amik javítják a vezérlését. A motor tervezett szívó csatornái fejlesztenek intenzívebb áramlást, és a dugattyúk alakja is optimalizálva lett, ami javítja a hengerben a turbulenciát. A magasabb égési sebesség segít megakadályozni a kopogást. A fejlett hőkezelés a nagyszerű módja a fogyasztás javításának, de szintén egy másik módja a kockázat csökkentésnek a kiesésnek. Az 1.2T motor tervezett olyan úton, amit a hőfok minden egyes részével optimalizáltak.

 

A kis fordulatú turbófeltöltő, a VVT-iW szelep vezérléssel és a D-4T közvetlen befecskendező rendszerrel dolgozik, együtt biztosítja a remek nyomaték szállítást alacsony fordulatszámtól. A korlátozott mennyiségű szívó rendszer biztosítja a közvetlen választ a gázpedál lenyomására. Az új kis turbós motor kapott egy újonnan fejlesztett befecskendező rendszert is. A VVT-i rendszer működik a szívó és kipufogó oldalon és lehetővé teszi a nyomaték maximalizálását a motor teljes fordulattartományában. A hozzáadott VVT-iW rendszer lehetővé teszi a szívó szelepek késleltetett zárását. Az Atkinson ciklus használt a motor extrém alacsony terhelési feltételeiben, amikor a szívó szelep nyitva marad az idő töredékéig. Az eredmény hatékony kompresszió ütem. Az új indulás vezérlése fejlesztett gyorsabb és simább motor újraindítást. Amikor a rendszer a motort lekapcsolja, a vezérlő „Stop” pozícióba áll, a dugattyúkat pedig hagyja félúton a kompresszió ütemben. Az újraindításkor alkalmaz rétegelt befecskendezést. 

- Rick -

2015. 03. 24., 15:06:48

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

Free Counter
Free Counter

Asztali nézet