MENÜ

 

120 éves a Škoda

Škoda már a 120. születésnapját ünnepli ez évben, és ennek hatására különleges történelmi modellekkel készülnek a Techno Classica-ra, amit Essen-ben rendeznek meg. A márka jelenlegi 15 elbűvölő drágaköve a népszerű veterán autó esemény jelen lesz. Az első kerékpárral kezdődött a Škoda története és a kiválasztott motorkerékpár márka után a név a cég alapítóival Laurin & Klement lett. A legendás Škoda márka a luxus limuzinokig és az elegáns kabriókig, valamint a sport hangolású 130 RS 1975-ben jelentős modellek voltak a Škoda történelmében. Škoda az egyike a világ legrégebbi autógyártóinak. A Techno Classica április 15 – 19 között lesz megrendezve, 2015-ben.

 

1976 Skoda 130 RS typ 735

A Škoda kezdetekhez nyúlnak vissza 1895 decemberig, amikor a mobilitás úttörői Václav Laurin & Václav Klement gyártani kezdte a SLAVIA kerékpárokat Mladá Boleslavban. A kirakatban a Slavia kerékpár volt készítve L&K-val, amit a Škoda elvisz a Techno Classica-ra. Négy évvel később 1899-ben, az L&K elindította a motorkerékpárok gyártását. Az eseményen Essen-ben lesz látható a márka első termékei közül három, amik tartalmazzák az L&K Typ B (1900), az L&K Typ L 80 (1903), és az L&K Typ CCR (1905) modelleket. Az L&K motorkerékpárok kiemelkedtek a haladó technológiákkal az idejükben. A példával az L&K CCR a 2.0 literes 4,5 lóerős V motorral a maximális sebessége 85 km/óra volt. Az L&K autó gyártása 1905-ben kezdődött meg. Az első négykerekű L&K jármű a legendás Voiturette Typ A volt. A következő mérföldkő beállítás az L&K modellel az L&K Type S-vel 1911-ben.

 

1921 L&K typ So-200

A két hengeres, 7 lóerős, vízhűtéses, 1 100 cm3-es motorral szerelt jármű, szintén megjelenik a Concours d’Elégance-n, mint része ez évvel a Schloss Bensberg Classics-nak. A Laurin & Klement Typ So/200 1921-ben készült és büszkélkedik a hatásos formákkal, valamint a vonzó türkiz karosszériával. 1925-ben az L&K egyesült a Škoda-val, a Pilsen székhelyű gépezet csoportba. A jel a 90. évfordulós egyesüléssel elkészült, amit az L&K Škoda Typ 110 Phaeton viselt 1928-ban, és bemutatják a Techno Classica-n. A csúcsmodell a Mladá Boleslavi autógyártásban az idővel, és a része az első vonalnak (L&K Skoda Typ 110) a márka történelmében mindkét márkával, a L&K-vel és a Škoda-val.  A világháború között a Škoda épített hírnevet, mint a gyártó nagynevű felső osztályú limuzinjai. 1934-ben később elindították az első Škoda Superb-t, a Škoda 640 Superb ami egy 5.5 méter hosszú limuzin, és a meghajtásáról egy 6 hengeres 55 lóerős motor gondoskodik. A 6 hengeres motorja 2 492 cm3 méretű és az új modell nevét ihlette a Latin superbus szó (büszke – kedves, remek, nagyszerű, stb.).

 

Skoda Rapid OHV, Skoda Popular Sport Coupé "Little Entente", és Skoda Popular Monte Carlo

Azóta a Superb egy szinonima a kiváló minőségű autókra, ami készült Mladá Boleslav-ban. A két színű járművet bemutatják Essen-ben, ami egy a kevés autóval, típussal, ami fennmaradt a mai napig. A márka gyártott összesen 201 db Škoda 640 Superb-t. A Škoda visszanyúl 1930-ig, a Škoda Popular Sport Coupé „Malá dohoda”, ami egy sportkocsi ritkaság. A vállalat csak 3 járművet gyártott ezzel típussal 1937-ben. A név „Malá dohoda” utal a különleges alkalomra, ami az autón használt. 1937-ben a jármű nyert a rally-n, ami ment keresztül Csehszlovákián, Jugoszlávián, és Románián. Az országok, amik voltak fél egyezmény ismert, mint a Little Entente („Malá dohoda” Csehországban). 1946 májusában röviddel azután, hogy befejezték a második világháborút, elindult a Škoda Popular utódja, a Škoda 1101 Tudor, és a Techno Classica látogatói megnézhetik előre látva a Škoda 1102 Tudor convertible-t (1950), ami felhívja a figyelmet a veterán autó eseményeken egész Európában. A másik autó garantáltan elbűvöli az esemény látogatóit az 1959 és 1964 között gyártott modell, amiből kb. 15 000 db készült és a veterán autó rajongók egyik kedvence. A Škoda büszke a 120 éves történelmére az autóipari kiválóságával, valamint a 114 éves motorsport erőfeszítéseire és a Techno Classica-n, Essenben lesz látható az egyedülálló autó, ami megjelent a motorsportban 40 évvel ezelőtt Škoda 130 RS néven. A márka jel 40. születésnapján ezzel a modellel, a négy 130 RS-t készítettek, összesen két rally autó és két pálya versenyautó. 

- Rick -

2015. 04. 15., 17:03:20

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

Free Hit Counter
Free Hit Counter

Asztali nézet