MENÜ
     

 

 

 

 

2015 Citroen DS3 1.6 e-HDI 90 teszt - 1.oldal

Vagány francia

Citroën néhány évvel ezelőtt piacra dobta az első új generációs DS modellt, ami sportos megjelenésével, magas minőségével, sportos menetteljesítményeivel sikeres lett, amit nemrég fel is frissítettek. A DS család a DS4 és DS5 modellek csatlakozásával bővült ki. A tesztelt modell viszont már egy felfrissült változat, ami már új technikai megoldásokat is tartalmazott. 

 
 

A stílusos hothatch

A Citroën DS részlege nagyon kitett magáért a DS3 megtervezésekor, aminek vonásait vitték át a DS4 és DS5 megtervezésekor is. A DS modellcsalád egyedisége, a DS frame hűtőrács és a méretes fényszórók, valamint a testesebb sportos megjelenés. Új LED technikás fényszórókat is kapott, ami tartalmazza már az egyedi irányjelzőket, amin az alsó rész felvillan és felfut a fényszórók sarkáig, amik szintén egyedivé teszik a DS3-ast. Az orrán még mindig megmaradt a kopoltyúszerű nappali fény, valamint az egyedi DS jelet is viseli.

 
 
A testes karosszéria, valamint a kidomborodó kerék járatok elöl - hátul a nagy teljesítményre utalnak, ami a Racing sport változathoz nagyon illik, a tesztelt modell viszont egy dízel  DS3  Hothatch volt, aminél takarékosság a legfontosabb. Az érdekes ablakvonalai is egyedivé teszik a cápauszonnyal. A DS3 hátsó része is egyedi lett az új térhatású hátsó lámpákkal, amik szintén különlegesek az autópiacon és a frissített változatokon jelent meg először. A méretes hátsó része a DS-nek az egyedi lámpák mellett megkapta a hátsó légterelőt a szinte teljes szélességű harmadik féklámpával, valamint az ütközőbe megkapta a diffúzorszerű betétet és a jobb oldalra kivezetett dupla kipufogó véget. A sport hothatch megjelenés ellenére egész jó lett a DS3.   
   

A külső design-ját nézve a Citroën ezzel a modellel igazán sikeres lett, ami a fiatalabb ügyfeleket vette célba és nagy sikert aratott a sportos megjelenésével. A széles és rövid karosszéria a sportosságában előnyt jelent, de utastér méretében nem igazán. 

Két személynek tökéletes

A DS3 utastere elöl, tökéletes tágas helyet kínál az elöl ülőknek, ami a hátsó üléssorról nem mondható el. A második üléssor gyerekeknek még megfelelő lehet, de ez a modell a 3 ajtós karosszéria végett nem a legmegfelelőbb, hogy iskolába vigyük a gyerekeket, a macerás kimászás végett a hátsó üléssorról. Az első üléssorban viszont kényelmes sportos, javított oldaltartású első ülésekben foglalhat helyet a vezető és az anyós ülésen utazó. A vezető vaskosabb sport bőrkormányt kapott a tesztautóban, ami jó fogást és tökéletes irányítást tesz lehetővé. A kormánykerék mögött három kör mérőegységet kapott, amik közül a középső sebességmérő kombinálva van az analóg víz hőfok mérőjével.

 
   

A jobb oldalt fordulatszámmérő kapott helyet, de baloldalt egy digitális kijelző mutatja az üzemanyag szintet és a fontos információkat is itt jeleníti meg, mint a megtett km-ek számát is. A műszerfala szépen kidolgozott és zongoralakk betétet kapott, ami korábban luxus és prémium autókban volt megtalálható. A középkonzol stílusos egyedi szellőző nyílásokat kapott, ami a C szériás Citroën modelleknél nem volt szokás. A középkonzol megkapta a méretes kijelzőt a hagyományos rádió helyett, plusz a gombok elrendezése sem megszokott a C-modell kínálathoz képest, a három kör-formába integrált gombokkal és a kijelzővel (automata klímához), amik alatt megtalálható a rádió és a kiegészítő gombok. Az anyag felhasználása érezhetően a minőséget adja vissza, ami egy német prémium modellel is felveszi a versenyt minőségében. A vezető fémbetétes váltósapkát kapott, a kézi sebességváltóhoz. 

következő oldal >>

 
   

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

  

 

 

Web Counter
Web Counter

Asztali nézet