|
 |

!Technikai adatok!
|
|
2015 Renault Twingo 1.0 SCe MT5 - 2.oldal
Sportos vezetés 70 lóerőből
A Renault Twingo vezetése a gyenge 70 lóerő ellenére is nagyon jó, élvezetes sportos volt. A kis alap motor bőven elég hozzá igaz 4 személyes és megpakolva nem teszteltem még, de szerintem elegendő hozzá. A kormányzása elég sportos a mini kategóriás modellhez, a kormány fogása nagyon jó, ami egy bőr 3 karú sportkormány. A váltókar megemelésével kézre eső pozícióba tették a váltókart, amik összességében tökéletes vezetési élményt tudnak adni. A vezetése nagyon jó még hosszabb utakon sem kényelmetlen az utazás vele, a futómű beállításai is ehhez nagyon tökéletesek.
|
|
 |
|
A motor erejével nincs probléma és tovább fokozza a vezetési élményt, hogy már hátra a csomagtér alá került a motor és a meghajtása a hátsókerekekre. A városi közlekedés kiemelkedően könnyű vele, és nem is fogyaszt sokat. Az országúti közlekedés még belefér vele, de az autópálya nem a kedvence a kis autónak, mivel a csúcssebessége is csak 151 km/óra, és már 5. fokozatban is elég magas fordulaton járhat 130 km/h-nál a Twingo. Az új generáció igaz magasabb lett, de hossza még határon belül van így könnyű parkolni is vele, valamint a manőverezhetősége is kiemelkedő. A kis testnek alacsony saját tömege van, amihez tökéletes lassítás is társul. Akinek az 1.0 literes 70 lóerős teljesítménye kevés lenne, azok még választhatják a 900 cm3 turbófeltöltős kis 90 lóerős motorral is, ami várhatóan még jobb sportosabb menetteljesítményt ad a Twingo-nak. A tesztautó gyorsulásához 14,5 másodperc szükséges, de nem érződik rajta és a fogyasztása csak 4,5 l/100 km, valamint a kibocsátási értéke 106 g/km. Az előbbi várhatóan több lesz a vezetéstől függően is. |
|
 |
|
Az erősebb változat viszont nagyobb teljesítménye ellenére 0,2 l/100 km-rel takarékosabb és a kibocsátása csak 99 g/km. Amint lesz lehetőségem ki is próbálom melyik motorváltozat a takarékosabb és a jobb választás. A kis francia még mindig tökéletesen helyt áll a cél területein, ahol nagy sikert arattak az előző generációk, de mivel új elrendezésű meghajtást kapott ezért kérdéses, hogy mennyire lesz hatékony ez a meghajtás elrendezés hosszútávon.
|
|
Az új modell három felszerelés szinttel elérhető, amik között megtalálható a belépő szint a Life, amit követ a Zen és az Intens. Az utóbb felszerelés szint a legmagasabb és csak ehhez a felszereléshez választható a 0.9 TCe turbófeltöltéses kis benzinmotor. Az alap modell 2 590 000 Ft-val (SK:7 990 €) kezdődik, a 0.9 TCe motor viszont csak 3,5 mil. Ft-tól (10 990 €) lesz elérhető, amiért sportosabb vezetési élményt ad a kis Twingo. Az ügyfelek választhatnak a karosszéria színek mellett, külső egyedi megjelenéséhez 4 különböző dekor csíkot választhatunk. Az utasterét is egyedibbé lehet tenni, a választható díszítésekkel, mint a tesztautó fekete műszerfal betétje is, valamint ajtókárpitok és üléskárpitokat is lehető legegyénibbre lehet összeállítani. A tesztautó egy Zen felszerelésű változat volt, aminek kezdőára 2 850 000 Ft (8 590 €), de a tesztautó tartalmazta a feláras bőr kormánykereket, a 16”-os felniket és a további extra kiegészítőket is.
- Kartos Patrik -
2015. 05. 16., 19:30:32
|