|
||
|
Volvo V60 D3 Summum AT test - 1. oldal Biztonságos sportkombi a családnak Volvo Ivanics csoportnak köszönhetően a Mobilitás autókiállítás és vásár rendezvény alatt szerencsém volt kisebb tesztre elvinni a megújult Volvo V60 D3-at. A tesztelt modell különlegessége, hogy már csak ez a változat használja az 5 hengeres dízelmotort, amit hamarosan teljesen leváltanak egy új generációs dízelmotorral. |
|
Volvo V60 R-design (Volvo sajtó kép) |
||
Igazi Sportkombi, prémium minőségben A tesztelt modell már a felfrissítés utáni változat, ami sok új technológiai megoldást kapott, és egy hétköznapibb orrt az egyrészes új fényszórókkal. A Volvo tervezői a teljesen új S60 és V60 modelleket magas szintű sportossággal látták el tervezésekor, ami egyedi két részes fényszórókat kapott, ami egy védjegynek számított a Volvo modelleknél, amiket egy időben frissítettek fel. A kétrészes fényszórók helyett már mindegyik Volvo modell egyrészes új technológiás fényszórókat kapott, ami a legmagasabb szintű megvilágítást biztosítja a Volvo vezetőinek és utasainak. Az éles törés vonalaival, ami még a motorháztetőn is megjelenik kiemelkedő sportosságot adva a Volvo V60 megjelenésének, amit még lehet fokozni az R-design csomaggal is, ami kifejezetten a sportosságát hozza ki a V60-asból. |
||
Volvo V60 D3 Summum - tesztautó |
||
Az oldal vonalai is a sportkupékra hajaz a B-oszloptól lefele ívelő tetőív, ami nem okoz problémát a hátul ülőknek, mivel így is elég tágas helyet kínál. A hátsó része szintén egy modern világot mutat be, mint pl. a vonalvezetéshez igazodó hátsó világító LED fények, amik akkor is világítanak, ha csak a csomagtér ajtót nyitjuk ki - így megvilágítva az autót, ami sokat segít az éjszakában. A vezető még kanyarvilágítást, hazakísérő fényt is kap, az utóbb megvilágítja az autó elejét, valamint az első ajtók alatti részt, a tükör alsó részéből és az ajtók alsó részében elhelyezett világítással, ami még jobb láthatóságot ad az elöl ülőknek kiszálláskor éjszaka. A tesztelt modell egy normál külsővel rendelkező változat volt, de az R-design csomag még tartalmazza a hátsó diffúzoros ütközőt a két oldalra kivezetett kipufogóvéggel, amik szintén sokkal sportosabb megjelenést biztosítanak az sport kombinak, valamint a sedan változatnak is. |
||
|
||
Minőségi utastér, megújuló technikákkal A megújult V60 utasterében már TFT kijelző várja a vezetőt a hagyományos fordulatszámmérő és sebességmérő helyett. A V60-as utastere igazán kényelmes és érezteti a minőségét is. A kormány mögötti TFT kijelzőnek köszönhetően használattól függően átrendezheti a mérő órákat a kijelző. A normál módnál halvány színnel van megvilágítva a kijelző és jobb oldalra kerül a fordulatszámmérő, de sport (Performance) módban már középre kerül át a fordulatszámmérő, és a mérő óra közepébe a digitális sebességmérő, valamint baloldalon ilyenkor a gázpedál állása látható, hogy mennyi gázt adunk. |
||
V60 D3 utastere és a beépített gyerekülések |
||
Az új TFT kijelző modernebb grafikával biztosítja vezetőnek a fontos információk megjelenítését és a beállítások változását. A tesztelt modell kényelmes bőr üléseket kapott, valamint már tartalmazza a téli csomagot kormány fűtéssel első ülés fűtéssel, valamint a szélvédő fűtést is. A sport növelt oldaltartású bőr ülések kiemelkedő oldaltartást biztosítanak a vezetőnek nagyobb sebességű kanyarvételkor is, amik memória funkcióval is rendelkeztek. A kormánykerékről könnyen vezérelhető a tempomat, a rádió, valamint a bajusz kapcsolók megfelelő távolságra kerültek a kormánytól így szinte el sem kell engedni a kormánykereket. A Volvo-knál megszokott középkonzol szintén jelen van a V60-ban is, ami a lebegő középkonzol, a plusz tároló rekesszel a középkonzol mögött, valamint a Volvo kulcsnélküli indításához a VW-hez hasonlóan kell a négyszögletes kulcs, de a Volvo esetében nem a kulcs benyomásával indítjuk az erőforrást a motorháztető alatt, hanem a kulcsnyílás feletti gombbal, és a kulcsot csak behelyezzük a nyílásba, ami biztonságosabb megoldás is lehet. | ||
|
||
Az utasterében érezhetők a minőségi anyagok felhasználása, aminek köszönhetően olyan gyártók modelljeivel is felveheti a versenyt, mint pl. a Mercedes, BMW, vagy az Audi. A második üléssorban a kupésan hajló tető miatt a magasabbaknak jobban bekell húzniuk fejüket, hogy ne verjék be, de az utastérben már kényelmesen elférnek. A Volvo kínálatából még elérhető a beépített gyerek ülés is, aminek beépítése után csak az ülés közepét elég felhúzni, ez olyan esetben hasznos, amikor már nem kell teljes gyerekülés csak egy magasító a hátul ülő gyerekeknek. | ||
Tág határok között variálható csomagtér |
||
A beépített gyerek ülés a két szélső ülésen érhető el. A sport kombi modern stílusvilága a csomagtérből sem vesz el, ami még alaphelyzetben is elég tágas 430 literes méretével, de akinek nem lenne elég, azok a második üléssor ledöntésével egészen 1 241 literig növelhetik. |
||
|