MENÜ
   

 

 

 

2016 McLaren 675 LT

A McLaren 675LT debütált a 2015-ös Genfi autókiállításon, a könnyebb, erősebb, gyorsabb modellt. A gyártó megerősítette, hogy az új modellből 500 db készül majd. A 675 LT az első McLaren a közel két évtizedben, ami az LT „LongTail” névhez hű marad, a szellemhez az ikonikus előddel az aerodinamikailag optimalizált, a drámai fokozott stílus jegyekkel, aminek eredménye a 40%-val nagyobb leszorító erő, mint a 650S-nél, ami mellette áll a McLaren Super Series-ben. A Longtail híres név a történelemben a McLaren-nél, ami az első leggyorsabb verzió az ikonikus McLaren F1-ből. A McLaren F1 GTR ’Longtail’ az utolsó nagy siker az F1-vel, és ez a megfelelő név az új McLaren sportkocsinak a Super Series-ben. A 675LT a legtisztább sportkocsi, ami a McLaren standokon megjelenik, a tiszta vezetési élménnyel.

 
 
A fő hangsúly a 675LT tiszta maximális teljesítménye, és izgalma biztosítja. Az új modell súlyát csökkentették 100 kg-val a szénszálas elemnek köszönhetően, ami már a védjegye a McLaren-nek. Az új modell még megkapja az újonnan fejlesztett felfüggesztést a McLaren P1-től. Az erős újonnan fejlesztett M838TL, 3.8 literes, twin-turbós, V8-as motor 675 lóerős (666bhp) csúcsteljesítményét 7100-as fordulaton adja le, és a maximális 700 Nm-es (516 lb-ft) nyomatékát 5 500 – 6 500 fordulat között biztosítja. Az extrém súly megtakarítás mérték látható a 675LT-n, mivel a száraz súlya csak 1 230 kg (2 712 lb), ami 549 lóerő/1tonna súlyarányt jelent. A gyorsulása 0-100 km/órára (0-62 mph) 2.9 másodperc. A gyorsulása folytatódik könyörtelen ütemben 200 km/órára (124 mph), ami 7.9 másodpercet vesz igénybe, és a csúcssebessége 330 km/óra (205 mph). A kiemelkedő teljesítménye mellett a 675LT - 11,7 l/100 km-es (24.2 mpg) átlagfogyasztás ad, és a CO2-kibocsátás marad 275 g/km.  
   
Az új szénszálas karosszéria minimalizálja a súlyát, és optimalizálja az aerodinamikai teljesítményét, a hozzáadott újonnan tervezett első légterelővel, a Formula-1 stílusú orr befejező elemekkel, és a nagyobb Longtail Airbrake-vel. A karosszéria változás hozzájárul a jelentős növekedéshez a leszorító erő szintekben, ami 40% fölé emelkedett már extrém aerodinamikai hatékonysággal a 650S-nél. A 675LT felszerelt az állítható beállításokkal, valamint a kezelhetősége és a hajtáslánc az Active Dynamics Panel forgókapcsolóján keresztül állítható. A rendszer kínál Normal, Sport, és Track beállítások módokat a 675LT-n. A kezelhetősége optimalizált a merevebb és könnyebb felfüggesztés beállításon keresztül.  
    

Az alapfelszereléshez tartozik az Ultra Lightweight (ultra könnyű) 10 küllős kovácsolt felnik, a legkönnyebb design-val a McLaren kínálatában, ami megtakarít súlyt. Bár szemmel láthatóan gyorsabb a 675LT a 650S-nél. Az utastér Alcantara kárpitot kapott és jellemzői között található a 4 hangszórós Meridian hi-fi-t, a DAB digitális rádiót (Sirius szatellit rádió – Észak-Amerikában), és a műholdas navigációs rendszert, mint alap. A szénszálas váltó fülek a kormánykerék mögé kerültek, mint a korábbi McLaren modellekben. A könnyű szánszálas kagyló ülések Alcantara kárpitot kaptak, és a dombornyomott bőr. A súlyát 15 kg-val csökkentették, és javult a kapcsolat az autó és vezető között. A 675LT elérhető, mint a kupé és csak korlátozott 500 db-ot értékesítenek belőle világszerte. Az ára 259 500 font (kb. 373 866 €/ 115,5 mil. Ft), mindegyik most eladott, és az első szállítások ütemezett kezdete júliusban lesz.

- Kartos Patrik -

2015-07-19, 14:24:43

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter 

 

 

Free Hit Counter
Free Hit Counter

Asztali nézet