MENÜ
     

 

 

 

 

 

 

006

 

2015 Toyota Auris 1.6 D-4D és HSD TouringSport (TS) összevont teszt

Dízel vagy Hybrid?

Toyota felfrissítette sikeres Auris modell családját - a kombi és 5 ajtós változattal egyszerre. A megújulással a hybrid változatok is ugyanazokat a felszerelés szinteket, és extrákat kapták meg, mint a hagyományos meghajtású modellek. Az újítás még tartalmazza a BMW 1.6 literes dízelmotorját, ami a D-4D jelzést kapja meg, és már a Verso is használja. A felfrissült 1.4 D-4D dízelmotor mellett a nagy újdonság a teljesen új 1.2 literes turbófeltöltős benzinmotor. Az összehasonlító teszthez a INICIAL AUTÓHÁZ KFT. biztosította, a HSD és 1.6 D-4D kombi modelleket. 

 
   

Stílusos megjelenés

A megújult Auris sokkal sportosabb és kidolgozottabb megjelenést kapott a tervezőktől, akik kisebb módosításokat hajtottak végre az elején és hátsóján. Az új megjelenés köszönhető az új átrajzolt első ütközőnek, a különálló hűtőrácsnak, valamint a betétek helyett egybefolyó rácsot kapott, valamint zongora lakk kiegészítőt a ködfényszórók körül (a zongoralakk betétet magasabb felszerelésnél krómra cserélik). Az orra az új design elemekkel hosszabbnak tűnik, mint a frissítés előtti modellé, mintha megtámadná az utat.

 
   

Az eleje még kapott króm kiegészítő csíkokat, amik szétágaznak a fényszórókat körülölelve, valamint a jelvényt is körbe veszik. Az orrán még feltűnő a fényszórók finomabb vonalvezetése, és már projektoros fényszórókat kapott, amik mellett full LED fényszórók is elérhetők hozzá. A szétterülő orra sokkal szélesebbnek mutatja az Auris-t, mint amit az adatok mutatnak. A megújulásban az oldal vonalvezetése és a visszapillantók maradtak eredeti formájukban, de a tesztautók felszerelésében már az elektromos behajtás funkció is benne volt. Az újdonságok még tartalmazzák a cápa uszony antennát, amit először a BMW modelljein láthattunk. A hátsója viszont szintén megkapta a LED technikás világítást, az újra tervezett hátsó lámpákat, és még az ütközője is megújult. A hátsó ütközőbe már vízszintesen helyezték el a hátsó fényvisszaverőket, amiket fekete betétek vesznek körül, és egy bemélyedéssel kötik össze a két oldalt.

 
   

A frissítés előtti változatot teszteltem 5 ajtós változatban, és HSD hajtáslánccal, de a hátsó ütköző diffúzorszerű betétjét a megújult Auris-on jelentősen finomították, és stílusos hátsó ütközőt kapott, ami a bemélyedésnek köszönhetően egy hátsó légterelőt alkot. A csomagtér ajtó is sokkal finomabb törésvonalat kapott a hátsó ablak alatt, ami szerintem szebb megjelenést ad a megújult modellnek, az új modern hátsó LED lámpákkal. A HSD hybrid változaton elhelyezték a hybrid jelvényeket is, ami megkülönbözteti a hagyományos változattal szemben, mint a kék alapú Toyota jelvények, valamint az oldalán és a farán elhelyezett hybrid felirat.

 
     

A kombi változatok megjelenését még fokozták a sötétített hátsó ablakokkal is a B-oszloptól hátra fele, ami szinte mindegyik gyártó kínálatában elérhető. A megújulás összességében véleményem szerint az Auris előnyére válik a sportosságával, és finomított formavilágával.

 

 

 

 

Tágas, minőségi utastér

Az új Auris tágas kényelmes utasteret biztosít, ami kiemelkedő kényelmet ad hosszú utazásokhoz is. A kényelmet fokozták a Toyota tervezői az ülések újra tervezett párnázásával és az új kárpittal is. A megújult modell nagyon tágas elöl és hátul, de az ívelő tetőnek köszönhetően, a hátsó fejtér 180-190 cm magasság felett már kicsi. A lábtér, az első ülések teljesen hátratolásával szintén nagyon kicsi, de a 186 cm-es magasságomhoz igazított első ülés mögött a lábtér elég nagy. A megújult modell új technikai megoldásokat is kapott, mellette magas szintű extrák is az alap felszerelés része, de az alap modellből némelyik kimarad. A tesztelt modellben az első két ülés még magasságban is állítható volt, ami sokkal jobb beállítási lehetőséget ad a vezetőnek és utasának. Az alap modellel együtt mindegyik megkapja a Nappa bőr kormánykereket, aminek anyaga nem fényesedik ki hosszabb használat után sem.

 
   

A kormányra szerelt vezérlő gombok és a TFT kijelző a középkonzolon biztosítják a könnyű kezelhetőséget. A tesztelt modellek már az új 7”-os képernyőt használják, ami üveg felületet kapott, de alacsonyabb felszerelésekhez csak 4,2”-es méretű TFT kijelzőt adnak. A kijelzőn több fontos információt is megtalálunk, és akár mobil internet szolgáltatáson keresztül netezhetünk rajta. A multimédiás rendszerén érintő gombon keresztül választhatunk a bekapcsolás, a hangerő szabályozás, a beállítás, az autó, a média, a váltás, a navigáció, és a telefon - internet kapcsoló funkciók között, amik alatt több információt is megtudhatunk, akár azt is, hogy egy megadott időn keresztel – pl. hogy mentünk az autóval mikor gyorsítottunk, lassítottunk, és mellette a fogyasztási értéket is rögzíti. Az új multimédiás rendszer már egy zongora lakk fekete keretet kapott, és a zongoralakk betétekkel folytatódik az ajtókon is. A multimédiás rendszer alatt megtalálható a teljesen új automata klíma és fűtés vezérlő, de a hagyományos változat ülésfűtés és 12V-os csatlakozója rejtett helyet kapott, amik alá apróbb tárgyakat rakhatunk.

 
     

Az utastér anyagminősége is sokkal kifinomultabb, mint némelyik modellnél tapasztaltam, amivel már a prémium szintet érték el. A kormány fogása és a kézi sebesség váltókar biztos jó fogást biztosít, és még mindig a hagyományos kézifékkar megoldást használja a modell, ami ritkaság és ez inkább a sportos vezetést célozza meg, az elektromos rögzítő fékkel szemben. A vezető és utasa napellenezőbe épített sminktükröket kapnak és világítást hozzá, amit saját magunk kapcsolhatunk. Az utastér eltér apró részletekben a HSD-nek, olyan részletekkel, mint az ülés fűtés gombja nyitott elhelyezése, ami mögötte megtalálható az e-CVT váltó karja.

 
    

A váltó mellett feltűnő a fordulatszámmérő hiánya, ami helyett egy óra számlapot helyeztek el, amin CHG – ECO – Power felirat látható, így ezen is lehet figyelni a HSD hajtáslánc működését. Az utastere még megkapta a kék szegélyes padló szőnyeget elöl és hátul. A hátsó üléssor is kapott könyöktámaszt a középső ülés támlájába integrálva két pohártartóval, de az első ülés között állítható hosszal került be. Ami egy hétköznapi családi autónak kell, azt mindkét modell tudja, valamint a hybrid rendszer sem vesz el az utastérből. A csomagtér tágas 530 literes (Szlovákiai 2015.06.01. adatok szerint 600 liter) alaphelyzetben, és a kalaptartó két féle képen lehet használni, ahogy a képeken is látszik. Akinek alap mérete nem elég a csomagtérnek azok egy kar meghúzásával ledönthetik a 60:40 arányban dönthető hátsó üléseket, ami jobb és baloldalt található a két rész ledöntését megkönnyítve (1 658 literig bővíthető). Az új Auris kombi tesztautók csak abroncs javító készletet kaptak.

 
     

A hybrid modell még megkapta a TSS Toyota Safety System-t, ami négy elemből áll, amik a következők: Pre Crash – ami egy jármű (kivéve a motorkerékpár, robogó, és kerékpár) felismerő lézeres/optikai rendszer automatikus fékezés 10-30 km/órás tempó között, de 30-80 km/óra között ütközés megelőzés érdekében 30 km/órával csökkenti a sebességet, és 80 km/óra felett csak figyelmezteti a vezetőt az ütközésre. A második elem a táblafelismerő rendszer a bécsi egyezmény szerinti korlátozó és kiegészítő táblákat ismeri el, és ezeket jeleníti meg a 4.2”-as TFT kijelzőn. A harmadik segítő rendszer sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, ami hang és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha irányjelzés nélkül elhagyja a sávot. Az negyedik vezető támogató rendszer egyben az utolsó is, ami az automatikus távfény – ez a rendszer felismeri a szemből érkező vagy utolért járműveket, és automatikusan lekapcsolja a távfényt.

következő oldal >>
 

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Asztali nézet