![]() |
||
|
1971 Renult 12 Gordini Renault az R8 Gordini-t leváltotta az R12 Gordini-re, aminek alapját az R12-es Renault adta, és Európa egyes részein Dacia-ként forgalmaztak. Amikor a Renault R8 Gordini gyártását befejezték a Renault leváltotta a 12-es modellre, amit az 1969-es Paris Motor Show-n mutattak be. Az 1970-es indításakor két karosszéria változattal kínálták, ami a sedan és kombi változatok voltak. Az eredeti Gordini-hez képest az új modell teljesen megváltozott, mivel az R8-as hátra szerelt elrendezést kapott elsőkerék-meghajtással. |
|
Renault 8 Gordini & R12 Gordini |
||
A meghajtásáról egy erős 4-hengeres 1 565 cm3-es, 125 lóerős motor gondoskodott, és a 125 lóerőt 6 250-es fordulaton tudta leadni. A hajtáslánc kapott még két torkú karburátort, valamint kombinálták a vákuumos szervó egységgel a tárcsafékes fékeket. Az új modell megtartotta az R8 Gordini sportos és elegáns Francia kék megjelenését. A csúcssebessége 180 km/óra, és az 1 km-es sprint szakaszt álló helyzetből 32.8 másodperc alatt teljesítette. Az új sport modell az autózás szerelmeseinek készült, ahogy az új Renault modell kínálatában az R.S. modellek. A Gordini 12 az erejét az első tengelyre viszi át, ami mellett pörgős gyorsulással, és megállással rendelkezik. | ||
Renault 12 Gordini |
||
Az 1970-es Castellet versenypályán július 18-19 között a Renault 12 Gordini megmutatta sport oldalát. A feltételezett történelmi esemény alkotott csillapító töltetet. 1971-ben a Renault Elf National Cup helyettesítette a Gordini Cup-ot. A vezetők újratanulták a sodródás művészetét az elsőkerék-meghajtású modellel. Az új modell tiszteletre méltó eladásokkal indult, ami az 1971-es 2 225db-os eladást jelentette, de 1974-ben leállították a gyártását, és csak 5 188 db (1970-1974) készült a Renault 12 Gordini-ből. A Renault 8 Gordini után nehéz váltás volt. - Kartos Patrik - 2015-08-18, 13:57:13 |
||
|