MENÜ
   
 

Mazda3 Sedan 2.0 SkyActiv-G120 teszt - 2.oldal

Erős és takarékos

A tesztelt modell a 2.0 literes 120 lovas benzinmotort kapta meg, ami csendes és elég erőt biztosít a kis sedan-nak annak ellenére, hogy kb. 5,6 literes fogyasztást produkál. A SkyActiv motorok érezhetően a fogyasztás alacsony tartására készültek, ami nagyon jó azoknak az ügyfeleknek, akik sportos és takarékos modellt akarnak vásárolni. Az alacsony fogyasztás manapság az autóvásárlók többségénél egy fontos szempont, így nem kizárt, hogy növekedni fog az eladás a 3-as modellnél. A motor elég nyomatékos az orrában, de 90-es tempóról való gyorsulásnál ajánlott a 4. fokozatot használni, amikor olyan tartományban jár a motor, hogy a teljesítményét és a nyomatékát is kilehet használni, így gyorsabban véghez vihető az előzés is.

 
 

Az új kombinált digitális-analóg mérőegységek

 
  A 120 lóerő és a 210 Nm nyomaték elegendő a sportos menetdinamikához, ami élvezetessé teszi a vezetést az új generációs Axela-ban (Mazda3). Az erős 2.0 literes mellett, mindegyik modell sport keményebb hangolású futóművet kap, ami nagy sebességű kanyarvételt is lehetővé teszi probléma nélkül, ehhez még tartoznak az új könnyebb ülések, amik a helyükön tartják az utasokat, valamint még könnyebb felniket is kapott, mint az elődje. A megállásról négy tárcsafék gondoskodik, ami az i-ELOOP rendszernek köszönhetően a fék energiát visszanyeri és kihasználja, ami szintén a fogyasztást csökkentő fő rendszerek része.  
 

 

Reklám

 
  A 8.9 másodperces gyorsulásával pedig a mindennapok mellett a sportos élményt is megadja a vezetőnek, és mellette 195 km/órás csúcssebessége van, ami nem a legmagasabb, de a kanyargós szerpentines utakon nem sokat számít a csúcssebessége, inkább a kigyorsítás a nyerő. A 130-as autópálya tempónál is nagyon csendes 6. fokozatban, és a csendessége a jó hangszigetelésnek köszönhetően megszűnik, de ha oda lépünk neki megjön a ménes hangja a motorháztető alól, ahol még lehet az 1.5 SkyActiv-G 100 lóerős benzinmotor, és a 2.2 SkyActiv-D dízelmotor is, az ügyfelek választásától függően.  
 

 

A Mazda3 head-up display, ami feláras

 
  A három motor változat közül várhatóan a 2.0 literes benzines lesz a legnépszerűbb árával, menetdinamikájával, és fogyasztásával. A gyári 5,1 l/100 km-es fogyasztási érték is megközelíthető, de csak ha óvatosan bánunk a gázpedállal. Az 1.5 literes benzinmotor 20 lóerővel gyengébb, és 60 Nm-vel alacsonyabb nyomatékot biztosít azonos fordulatszámon, de a fogyasztásban nincs eltérés a gyári értékek szerint. A 2.0 literes változat sportos vezetésnél kb. 5,6 literes fogyasztást produkál, ami ekkora teljesítménynél és hengerűrtartalomnál kiemelkedően alacsony. A dízel változat viszont gyári adatok szerint csak 3,9 l/100 km-t fogyaszt átlagba, és közel egy másodpercet ver a 2.0 literes benzines gyorsulására, valamint még a csúcssebessége is a legnagyobb, de 19 990 €-s ára van.  
 

Mazda3 Sedan és 5-ajtós változatok

 
 

A közel 20 000 €-s kezdőárért, már a második legmagasabb felszerelés szinttel kapjuk meg a 2.0 SkyActiv-G 120 lóerős benzinmotorral szerelt változatot, ami a dízel esetében a Challenge második alapszintű felszerelést adja az ügyfélnek. A Mazda3 Sedan csak három motorral választható jelenleg, ami várhatóan bővülni fog, de a német prémium kategóriás riválisokkal is felveheti majd a versenyt, mint pl. az Audi A3 Sedan-val, ami méretben is hasonló és a menetteljesítményei is azonosak. Az új Mazda3 Sport 5-ajtós változat induló ára 4 769 900 Ft (SK: 14 590 €), amiért egy alap Emotion G100-as változatot kapunk 6-fokozatú kézi váltóval. A Sedan alap változata a Challenge G100 6-fokozatú kézi váltóval, amit 5 369 900 Ft-ér (SK: 16 590 €) kapunk meg, és a Sedan változat az Emotion alap felszereléssel nem választható.

- Kartos Patrik -

2016-01-12, 20:37:48

 
 

<<előző oldal

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Hit Counter
Hit Counter

Asztali nézet