MENÜ
   
 

2015 VW Polo BlueGT teszt  - 1. oldal

Polo, GT-vel

Amikor a VW megalkotta a mini kisautóját a Polo, akkor még kisautó méretei volt. A jelenlegi generációról már nem mondható el, ami már az első Golf generáció méreteit is meghaladta. A VW új generáció már a facelift korszakot is megérte, ami nemrég felfrissült és erősebb TSI benzinmotorokat kapott, de még mindig elérhető GTI, Cross, és BlueGT változatokban. Az innovaturné alatt sikerült tesztelni a BlueGT változatot, ami egy 5-ajtós változat volt. A BlueGT változat egy visszafogott sport változat a GTI mellett, ami csak 150 lóerős motort kapott.

 
 

2015 VW Polo BlueGT

 
 

Alap Polo sport csomaggal

A VW két GT modell kínál a Polo-ból, amik közül az egyik a kemény sport hothatch, a másik viszont csak egy sportcsomaggal ellátott hétköznapi Polo 150 lóerővel, amik közül az előbbi a GTI. A tervezők apró részleteket módosítottak az alap Polo-hoz képest a külső és belső részletein. Az új Polo BlueGT kicsit sportosabb megjelenést kapott, ami az orrán igazán tűnik ki. Az orra viszont megkapta az új LED nappali fényes fényszórókat, valamint a frissített ütközőt is kapta, egy növelt légterelő kialakítással az alján. A BlueGT változatról nem maradhatott le a GT jelvényt sem, amit a hűtőrácson is elhelyeztek, mint a GTI modellekben, vagy az R-Line modellekben.

 
 

  

VW Polo BlueGT - külső részletek -

 
  Az oldalán feltűnőek lehetnek a nagyobb felnik, amik 17”-es méretű többküllős felnik, és a méretes felnikhez Dunlop SP Sport Maxx 215/40 R17-es abroncsokat szereltek a tesztautóra, amik a sportos teljesítményhez kiváló tapadást biztosítanak. Az oldalnézetből még láthatók a fényes fekete visszapillantó házak is, amiket inkább csak a sport modellek kapnak meg, mint a GolfR, Golf GTI, de már a sport csomagokban is elérhető. A szép hagyományos Polo hátsó, szintén csak nagyon apró, nehezen észrevehető részletekben változott.  
 

  

VW Polo BlueGT - külső részletek -

 
 

A hátsóján meghagyták a modell frissítéssel kapott módosított hátsó lámpákat, a fekete diffúzor-szerű betétet, amik a BlueGT-ben már dupla kipufogóvéget kapnak, valamint a tető légterelőt is megkapta. A sport modell esetében a csomagtér ajtón még elhelyezték a GT és a BlueMotion jelvényeket is, amik láthatóan utalnak a Sport változatra, az apró sportos külső részletek mellett. A BlueGT a hétköznapi Polo megjelenésének köszönhetően, beolvad a városi környezetbe, ahol a meglepő teljesítménye váratlan meglepetést okozhat a többi autósnak.

 
 

 

Reklám

 
 

A megszokott Polo utastér, és anyagok

A megújult Polo utasterét szinte változatlanul hagyták a tervezők, de kiegészítették a magasabb prémium szintű modellekben használt kárpitokkal. A vezető és az első utas erősített oldaltartású üléseket kapott, amik előnyösek a megszokottnál magasabb teljesítményhez. Az ülések kék-fehér-szürke színkombinációs kárpitot kaptak, amik feldobják az utastér megszokott egyhangúságát a modern színkombinációval. A kárpit kombináció 3 szín mellett tartalmazott három anyag típust, amik között megtalálható volt a szövet és a bőr is. A vezető egy új multi-funkciós 3-küllős sport kormánykereket kapott, mint a GolfR tesztautó, amit matt króm betéttel és a GT jelvénnyel egészítettek ki.

 
 

2015 VW Polo BlueGT - a vezető hely -

 
  A vezetőnek megkönnyítik a funkciók használatát, a kézre eső gombokkal, és a multi-funkciós kormánykerékkel. A Polo egy városi kisautó, amiben előnyösebb a tesztautóban is használt DSG váltó, ami váltófüleket is megkapta, így a vezetési élményéből sem vesztett a kézi váltós változat mellett. A többi kiegészítő elem megmaradt az alap Polo-ból, mint az Audi rendszer középkonzol kijelző is. Az első üléssor kézi állítási lehetőséget kapott az ülésekhez, ami elfogadható helyet biztosít elöl, amivel a kategóriájában jó kis autó. A hátsó üléssorban visszatér a színes kárpit, ami két felnőttnek 185 cm felett már nem igazán ad elegendő fejteret, valamint a középen utazót nagyon zavarhatja a kardán alagút belógása, ami rontsa az 5. utas kényelmét. Az ajtó kárpitokon visszatér a bőr anyag használata, a többnyire kemény műanyagból készült borításon, ami matt króm belső kilincset kapott, mint a kormánykerék betéte.  
 

  

"A Polo BlueGT utastere, elég tágas méretéhez képest"

 
  A tesztelt modell kényelmét még fokozták a panoráma üveg tolótetővel, valamint a Climatronic automata klímarendszerrel, és még a Sport Select csomagot is megkapta, ami kb. 15 mm-vel ülteti meg a Polo-t, és ad választást normál és sport funkciók között. A biztonság terén a felszerelését kiegészítették az ACC távolságtartó automatikával, ami tartalmazza a „FrontAssist”et, a városi vészfék funkciót, valamint az ACC 160 km/óráig használható. A tesztautó még a Téli csomagot is tartalmazta, ami nagyon hasznos opció a téli időjárásban, ami tartalmazza a fűthető első üléseket, és a fűthető ablakmosó fúvókákat.  
 

 

Az ülések elöl-hátul, az új egyedülálló színes kárpitban

 
 

A Polo BlueGT a Polo-k praktikusságát tartották meg, és a tesztautó alaphelyzetben 280 literes csomagteret kapott, ami egy kétszintes csomagtér, valamint csökkenti az alap csomagtér méretét, de ha kivesszük, a felső tálcát akkor alap méretűre növelhetjük, így viszont csak apró tárgyak férnek el. Akinek az alap csomagtere nem elég azok ledöntve 952 literesre bővíthetik.

következő oldal >>

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Free Hit Counter
Free Hit Counter

Asztali nézet