2016 Toyota Avensis 2.0 D MT6 Activ Trend Sedan & Combi teszt - 2. oldal  
 

A hátul utazók sem panaszkodhatnak, ahol teljesen hátra tolt vezető üléssel is elfértem, és még a fejtérből is maradt pár cm, a TS kombi változatnál kicsit több kb. 4-5 cm hely maradt a fejem felett, ami alig észrevehető a 186 cm-es magasságom ellenére is. A hátsó üléssor a sík padlónak köszönhetően akár 3 felnőttnek is bőven elég helyet kínál, így 3 gyerekes családoknak is tökéletes választás lehet, még Sedan változatban is. Az ISOFIX gyerekülés rögzítési pontok viszont még mindig csak a két szélső ülésen találhatók meg.

 
 

  

 első - hátsó üléssor, teljesen hátratolt első üléssel (hátsó üléssor képnél)

 
 

A hátsó üléssor még kapott középen kihajtható könyöktámaszt, ami két pohártartót rejt, így mint egy elegáns luxus Sedan-ban, akár két felnőtt is kényelmesen utazhat, még ha egy nagyobb termetű személy ül az első üléseken, de még így elférni hátul. A tág határok között állítható első ülések normál beállításoknál viszont óriási helyet kínál, így még magam mögött utazva akár számítógépen is dolgozhatnák, mint egy üzletember és ez sem jelentene gondot, még a kombi kivitelben sem. Az audio rendszerhez kapcsolható a mobil is, ami átveszi a hívásokat, kihangosítással, és az üzeneteket is kiírja, felmondja nekünk”. Az új generációval így nem vesztett semmit a varázsából. A középső ülés közepét teljesen kihajthatjuk így még síléc szállítására is alkalmas az új modell. A csomagtér méretét tekintve óriási a hely akár 4-5 bőrönd is befér, ami 5-utasnak bőven elég helyet kínál, de ha alaphelyzetben nem elég a csomagtér akár le is dönthetjük a hátsó üléssort, így igaz nem sík csomagteret kapunk, de egy Sedan-hoz képest így is óriási a hely.

 
 

  

Az új Avensis Sedan és TS csomagtere (mindkettő ledönthető hátsó üléssorral)

 
 

Akinek a csomagtér számít azoknak viszont nagyon jó választás lesz az új Avensis TS kombi változat, ami már alaphelyzetben is óriási csomagtérrel rendelkezik, mely 543 literes a kalaptartóig mérve, de ezt még bővíthetjük a kalaptartó el csúsztatásával is, és még a hátsó üléssor ledöntésével, ami után 1600 liternél is nagyobb csomagteret kapunk, ami kombi esetében már sík padlót jelent. A praktikussága terén kiváló az új modell, ami egy komoly nagy elegáns sedan és családi kombi modell, amikhez a 143 lóerős dízelmotor bőven elég a mindennapi használathoz, autópályázáshoz, és kirándulásokhoz.

 
 

 

 Reklám

 
 

Épp elég a mindennapi használathoz

A tesztautók orrában a jelenleg választható legerősebb dízelmotor volt, ami szintén a BMW-től származik, az 1.6-os motor mellett. A 2.0 D-4D dízelmotor 143 lóerőt tud biztosítani a nagy kombinak, és az elegáns Sedan-nak, 4 000-es percenkénti fordulatszámon. A 143 lóerő mellé, 320 Nm nyomaték is jár, amit 1 750 és 2 250 fordulat tartományok között biztosít a motor, ami elég erőt és nyomatékot biztosít a több, mint 1700 kg sajáttömegű nagy Sedan-nak, és Touring Sports változatának.

 
 

  

Akinek szúrja a szemét a narancssárga betét, azok fehér betéttel is kérhetik a kárpitot, a műszerfal betéttel együtt

 
 

A motor hang felnyitott motorháztetőnél még elég jól halható alapjáraton is, de a motorháztető szigetelésének, és az utastér szigetelésének köszönhetően csak magas fordulatszám tartományban halható erősebben, de még így sem zavaró a fülnek. Az elindulás könnyedén megy, a magas nyomatékának jóvoltából, és a 100 km/órás gyorsulása is 10 másodperc alatt van, ami gyorsabbnak érződik, a nagy nyomatéknak, és a széles fordulatszám tartománynak köszönhetően. A 6-fokozatú kézi váltó tökéletes választás a 2.0 literes dízelmotorhoz, ami alacsony fordulatszámon tudja biztosítani, a városi 50-es tempóhoz 4. fokozatot, az országúti 90 km/órás sebességnél pedig az 5. fokozatot emelkedős, dimbes-dombos utakon is, de sík terepen a 6. fokozatban is elboldogul, és a csúcssebessége 200 km/óra. Az új modell egy igazi utazó autó, elegáns Sedan és óriási kombi változatokban, amiket inkább autópályán fognak hajtani céges kocsiként.

 
 

  

... és az Avensis hátsók

 
 

A kormány könnyed irányítást biztosít még nagyobb sebességnél is, a fordulékonyságának és stabilitásának köszönhetően. Viszont javították és tovább fejlesztették az első MacPhaerson-, és a hátsó kettős keresztlengőkaros felfüggesztést, amik tovább fokozzák az utasok kényelmét. A javuló úthiba elnyelő képessége a Szlovákiában és Magyarországon ismert útminőséghez nem maradhat el. Az új Avensis Sedan és TS a 17”-es felnikkel is szépen elnyeli az úthibákat, ami nagyon jó utazási komfortot biztosít a nagy családi kombinál és Sedan-nál, a kényelmes utazáshoz. A hirtelen manőverezésnél sem érződik a súlya, pedig nem könnyű egy gép, az Audi Q5-nél viszont ijesztően érezteti a SUV, hogy beveszi a kanyart, de már ijesztő az utasoknak a dőlése. A vezető támogató rendszerek, és az alapfelszerelésnél járó összes légzsák szintén sokat segített az 5 csillagos törésteszt elérésében. A fogyasztást illetően dinamikusabb vezetésnél is 5 literes fogyasztást lehet tartani, ami a gyári érték szerint 4.2 liter/ 100 km. Az autó összességében jó ahogy van, amin látható, hogy a tulajdonosok megkérdezése után is alig változott külső megjelenésében, és láthatóan megfelel az ügyfeleknek a kicsit fiatalosabb megjelenésével is, a megtartott tágas utastér és csomagtér mellett, amit tovább fokoztak a tervezők. A 2.0 literes dízelmotorral pedig egy mesés flotta autó lehet.

Szerző: Kartos Patrik

Fotó: Kartos Patrik

2016-08-09, 23:04:21

 

 

 

Az új Toyota Avensis Szlovákiában, és a generációk

A Szlovákiában értékesített Avensis-ek három felszerelés szinttel választhatók, amik tartalmazzák a LIVE, az ACTIVE, és az EXECUTIVE felszerelés szinteket (Magyarországi kínálat még hozzáteszi a LIVE Plus, az Active Trend, és Active Trend+ szinteket), amik közül az utóbbihoz már 18”-as felniket adnak, ami lehet rontja az utazási komfortot, de a peresebb gumik jobb tapadást biztosítanak. A tesztelt modellek konyak barna fényezésű tesztautók voltak, az ACTIVE felszerelésű, 17”-es opciós nagyobb felnikkel, az alap 16”-os felnik mellett. A Sedan változat 22 970 €-val kezdődik, amiért egy alap LIVE felszerelésű 1.6 VALVEMATIC benzinmotoros változatot kapunk, 6-fokozatú kézi váltóval 22 970 €-ért, ami a kombi változatban 700 € plusz költség. A tesztelt modell ACTIVE felszereléssel és 2.0 D-4D dízelmotorral 27 900 €, valamint a 2.0 D-4D dízelmotor az ACTIVE felszereléstől lesz választható.

 
 

   

Az 1., 2., és 3. generációs Avensis-ek facelift változatai

 
 

Az új Avensis nem rosszabb, mint a megszokott előd generációk, a megbízhatósága és a felhasznált anyagok tartóssága terén mennyire jó, ezt csak évek során tudjuk meg, mint mindegyik új autónál. Aki szereti a megbízható, nagy kocsikat, azoknak nagyon jó döntés lehet az új Avensis modell generáció.

- Kartos Patrik -

 

<< előző oldal

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter