2016 LADA Kalina 2192 / 2016 Лада Калина 2192 teszt02 

A mérőórákat még narancssárgával is díszítették, de még a mutatókat is, amik a sportos külsőhöz illenek. A Kalina egyedülálló hamutartót is kapott, ami egy fém csikk elnyomó betétet is kapott, amit más gyártónál még nem láttam. A hátsó üléssor már nem túlnagy az 5-ajtós kivitelnél, a kombi és Cross változatoknál is csak a hátsó fejtér és a csomagtér nagyobb.

 
 

  

2016 Lada Kalina Kombi hátsó lábtere előre tolt, és hátrahúzott első ülésekkel, + a Cross üléskárpit

 
  Amennyiben az elöl utazóknak úgy kényelmes a vezetés és utazás, hogy teljesen hátra tolják az ülést, hátul ilyenkor csak gyerekeknek van lábterük, de 186 cm-es magasságnál már a fejtér kicsi, amit a kombi és Cross változatok javítanak, és ez kombi esetén +5 cm helyet jelent, a 186 cm-es magassággommal a fej felett. A hátsó üléssor szinte sík egy vonalban van, így 3 felnőttnek is megfelelne, a lábtérnek és a fejtérnek köszönhetően magasságtól függően. Akik a hátsó üléssort és a csomagteret is gyakran használják, azoknak a kombi és a sportosabb Cross változat a nyerő választás. A Lada még a kapaszkodókkal sem spórólt, amit elhelyeztek mind a négy ajtónál fixen rögzítve még a régi verdákhoz hasonlóan, és jó nagy méretben, amibe még vastag télikesztyűben is simán tudunk kapaszkodni. Az első generációhoz képest a felszerelése is javult, ami már alapfelszerelésbe tartalmazza a 2 légzsákot, és a hátsó fejtámlákat is.  
 

 

Az 5-ajtós változat alapcsomagtere, ami ledöntött ülésekkel is versenyképes a kategória társakkal

 
  A csomagtere nem rossz a méretéhez, ami 240-550 literes, de a kombi 355-670 literes a LADA Orosz oldalán talált adatok szerint (csomagtér nyitható utastérből, kulccsal, és távirányítóval). A MOT autós újság még 2005-ben tesztelte sedan változatban az első generációt, de abban még a hátsó fejtámlák nem voltak az alapfelszerelésben. A Kalina szinte csak széria felszerelést tartalmaz és csak egy opciós feláras költség jöhet szóba, ami a metál fényezések 99 000 Ft-os plusz költségért. Akinek pedig nem elég az alapfelszerelés, azok eggyel magasabb felszerelés szinteket választhatnak. A kényelmet fokozták az alapfelszerelésnél járó elektromos első ablakemelőkkel a STANDARD és NORMA felszereléseknél, ami csak a LUX-nál tartalmazza az elektromos hátsó ablakemelőket is, de a klímát és az erősebb motort a NORMA felszereléstől kapjuk meg, ami 300 000 Ft plusz költséget jelent a NORMA 1.6 literes változat 2 549 000 Ft-os kezdő árával, ami nem sok a klímárét és az erősebb motorért, de a klíma mellé ehhez a felszereléshez még megkapjuk az első ülésfűtéseket, amik az Oroszhidegben is jól jönnek egy Lada-ban.  
 

   

A Mazda-szerű ezüst gyűrűs kapcsolók, a hamutálca - fém csikk elnyomóval, és a masszív nagy kapaszkodó, amit még vastag téli kesztyűbe is megtudunk fogni

 
  A fűthető szélvédő, az elektromos hátsó ablakok, az automata fényszórók, az esőérzékelő, a ködfényszórók, az elektromosan állítható, és fűthető külső visszapillantók, valamint az ultrahangos parkolássegítő rendszer pedig csak a LUX felszerelést választók kényelmét fokozzák, ami 150 000 Ft plusz kiadás a NORMA felszerelés felett, ami ilyen extrákhoz képest szinte semmi összeg. Az utastér minőségét már csak a Sport és NFR változatok fokozzák a bőr kormánykerékkel, váltósapkával, és a sportosabb ülésekkel, a javított menetteljesítmények mellett. Akinek a jelenlegi kínálatból kéne sportos KALINA azoknak a Cross változat tökéletes választás lehet, amivel ha kimegyünk horgászni a földes úton, akkor sem kell féltenünk, hogy fennakad az alja, vagy az ágak meghúzzák a fényezést, ami köszönhető az 5.6 cm-es hasmagasság emelésnek, és a fényezetlen karosszéria részleteknek is, valamint a csomatér ajtó alatt fedett helyen vagyunk.  
 

 

Reklám

 
 

Szívó motor, ami elég a Kalina-hoz

A Kalina egy egyszerű B-kategóriás modell a LADA kínálatában, a Granta és Niva modellek mellett, amik még a múlt formavilágát mutatják, míg megnem jönnek a modern LADA-k, az új VESTA és X-RAY modellek formájában. A kis LADA orrában a jól ismert LADA 1.6 16v benzinmotor található, ami körül szinte mindent látni, amit a modern autóknál már nem, mint az ABS pumpát, a motor mögötti kipufogó leömlőt, az ablaktörlő motort, és más hasonló részleteket, amik egy kezdő szerelőnek is jó alap a tanuláshoz, szétszerelés nélkül is. A 96 lóerős szívó motor elég erőt ad, a kicsivel több, mint 1 tonna saját tömegű 5-ajtós kivitelnek, ami mellett a kombi változat alig 30 kg plusz súllyal rendelkezik, a puttonya ellenére is. A könnyű súlya viszont még a közel 100 lóerővel is fickósnak érződik, amit csak a magasan fogó kuplunggal tud rontani a sportosságában, de ez egy LADA egy olcsó megfizethető egyéniség, a piacon páratlanként.

 
 

  

2016 Lada Kalina - a hagyományos szívó motor, és a mérőórák, a digitális kijelzővel kiegészítve - 

 
  A LADA beállításai és egyszerűsége még a hazai rossz minőségű utaknak is ellenáll, és könnyedén veszi az úthibákat. A Mazda-s feszes futóművet felejtsük el a LADA nem a kiemelkedő sportosságáért lesz megnyerő, hanem az egyszerűségéért és a kiváló ellenállóságáért, aminek köszönhetően a kátyúk és a fekvőrendőrök sem okoznak problémát, ami már alapmodellnél is elég magas, de a Cross még rátesz egy lapáttal, a nagyobb hasmagassággal, ami 5.6 cm-es növelést kapott. A menetteljesítményei elfogadhatóak ennyi pénzért, egy hagyományos szívó motoros kocsihoz. A kigyorsítása is érezhető, annak ellenére, hogy kb. 13 másodperces a 100-as sprintje, km/órás gyorsulásban. A kikerülő manőverezésnél azért érezhető a futómű lágysága, aminek köszönhető a jó hiba elnyelése, és sokat javít az utazási komforton, de a magas hasmagassággal párosítva romlik a kikerülő manőverezésnél a stabilitása.  
 

   

A motortér és a látványosságok

 
  Az ülései nem rosszak a hosszabb utazásokhoz sem, de itt meg kell szokni, ha hirtelen kikerülő manővert hajtunk végre, nem sok minden fog oldalról megtartania az újabb, drágább modellekhez képest. Az oltári gyorsuláshoz, hasonlóan erős fék is társul, ami a KALINA-hoz elég, a hagyományos hátsó dobokkal, és az első tárcsafékekkel, amik elég jól dolgoznak, de a fék tesztek után lehet biztosra mondani, a fékek teljesítményét, amit az Auto Bild minden tesztautón elvégez. Azonban a használattól függetlenül az ügyfelek javíthatnak rajta, tuning alkatrészkereskedések és műhelyek kínálatának köszönhetően, amikkel már javíthatjuk a fékeket, a motor teljesítményt, és egyedivé tehetjük a mini Lada-t, mivel jelenleg a KALINA a legkisebb kapható LADA, még Oroszországban is. A fogyasztása viszont 7.0 liter (újságírok által mért érték, és a kerekedők is ezt mondják, így várhatóan ezt lehet tartani).  
 

 

Reklám

 
  A tesztelt modellben már az erősebbik motor volt a 96 lóerős, de alapmodellekben csak 86 lóerős változatot szerelik, ami a gyári adatok szerint 0.2 l/ 100 km-vel fogyaszt többet, az erősebbhez képest. A 7.0 literes átlaggal számolva a KALINA-vál kb. 715 km-t tudunk meg tenni, amennyibe teli töltjük az 50 literes üzemanyagtartályt. A gyorshajtás viszont nehézkes vele, a ma már lassúnak számító gyorsulásának is köszönhetően, és a 168.5 km/órás csúcssebességnek, ami az 5. fokozatú váltó áttételének ellenére azért hallatja a hangját. A kombi változat szinte ugyanaz mentteljesítményben, de a Cross, amit nem vezettem közúton ott is csak a közel 6 cm-es magasság fokozhatja a karosszéria dőlést nagyobb sebességű kanyarvételnél, esetleg kikerülő manővernél. Az 5-ajtós változat még a FABIA-nál is rövidebb a 3 893 mm-es hosszával, ami könnyed parkolást biztosít a nagy városokban is, de még a kombi és CROSS változat is csak 4 084 mm hosszú.  
 

 

Reklám

 
 

A Sport változatok adatok szerint:

A Sport és NFR 5-ajtós Kalina-nak, a 120 és 140 lóerős motorok jelentős mértékben javították a gyorsulását, ami előbbinél 9.5 másodperc és a 8.5 másodperc az NFR-nél, a 0-100 km/órás sprint, és az átlag fogyasztása 6.6 és 8.5 l/ 100 km a LADA oroszországi adati szerint, amikkel már gyors városi kisautók lesznek a LADA Kalina-k.

  

2016 Lada Kalina Sport & NFR belső

 

Az Orosz újságírók tesztjeiből viszont kiderül az NFR-t dícsérték igazán, a Sport-nál viszont hasonlóan érveltek, mint a Totalcar újságírói csak valamivel finomabban, amiből kiderül a Sport csak sportosabbnak néz ki, de az NFR az igazi sport Kalina.

 
     
  Aki a LADA KALINA mellett dönt, a 98 lóerős változatot tudom ajánlani, ami még is erősebb, dinamikusabb, és a városi közlekedésbe is rugalmasabb az alap 86 lóerős változatnál. A tesztelt KALINA egy NORMA felszerelésű 1.6 16v 96 lóerős változat volt, ami jelenleg 2 549 000 Ft-ért vihető el a Duna Auto Zrt.-től. A Kalina elszerelését és árát nézve a NORMA felszereléstől éri meg, az ügyfeleknek, amibe már nagyrésze az extráknak is benne van, és ehhez képest semmi összeg a felára az alapváltozathoz képest. Az ügyfelek körében a NORMA és LUX felszerelésű Kalina-k a legnépszerűbbek, a színekből pedig a szürkét, fehéret, és barnát választják leggyakrabban.  
 

 

Reklám

 
 

A LADA Kalina Szlovákiában kicsit más kínálatot ad, ami a 4 felszerelés szintet jelenti a Comfort, Ice, City Live, és Luxe felszerelés szintekkel. Az Alap modell 6 390 €-ért lehet a miénk, amit kiegészíthetünk az elérhető szinte minden extra-val, és nem felszereléshez kötött. A metál fényezést 290 €-ért adják, de elérhető hozzá első ködfényszórók, amik az alap két felszerelésnél 90€ pluszt jelent, vagy a tetősín, ami 5-ajtós karosszériához is elérhető, de még a parkoló szenzorok is választhatók Comfort és Ice felszerelésnél 200 € plusz költséggel, de a többi felszereléshez alap tartozék, ahogy a fűtött elsőülések csak a Comfort-hoz 220 €-ós kiadás. A Szlovákiai kereskedés alternatív meghajtást is kínál, plusz 1590 €-s felár ellenében, amivel még költséghatékonyabb az új LADA Kalina. Az alapmodell 6 390 €, de a legdrágább összeállítható modell LPG hajtással, metál fényezéssel, és elérhető minden extrával 12 214 €. A tesztelt modellhez hasonló második alapszintű modell az Ice, ami már 7 990 €-tól elérhető, ami a kombi esetében 800 € plusz költség, és a Cross pedig 1000 € plusz, az alap 5-ajtóshoz mért plusz kiadás. Az árban kb. 500 € eltérés van a Magyarországi alap Kalina-hoz képest, amit az adó is befolyásol. Az árakat összehasonlítva a Kalina picit olcsóbb Szlovákiában a pillanatnyi árfolyamon számolva, viszont a Granta drágább a Szlovákiai kereskedésekben.

- Kartos Parik -

2016-09-01, 17:06:52

 
  << előző oldal  

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Free Counter
Free Counter