2016 LADA Kalina 2192 / 2016 Лада Калина 2192 teszt01  
     
  A Lada sztori nemrég folytatódott, ami magával hozta a 4x4 (NIVA), a KALINA, és GRANTA modelleket elsőre. A már 50. évfordulóját ünneplő gyár, már az új modern design-val tervezett, VESTA és X-RAY modelleket is megkezdte értékesíteni nagy sikerrel. Az új modellekből hamarosan a limitált ünnepi változatok is megjönnek. Addig is teszteltem a B-kategóriás Kalina 5-ajtós változatát, és összehasonlítottam térben, a kombi és Cross változatokkal.  
 

  

2016 Lada Kalina 5-door, Kombi, & Cross

 
 

Az átalakuló design

A külső megjelenés elég fiatalos és sportos lett a Kalina-nak, ami már a második generáció, de inkább facelift-nek mondható a változás a külső megjelenésében, amióta Oroszországban forgalmazzák. A külső design olyan átalakuló formavilág a régi és az új modern design között, amire már az élesebb vonalak is utalnak. A sötétített fényszórók, és a markáns éles vonalak sokkal fiatalosabb és sportosabb megjelenést adnak, a modern LADA jelvénnyel az orrán.

 
 

  

Lada Kalina 2192 részletei

 
  Az ütköző méretes rácsot kapott, ami hozzá illik az összehúzott fekete szem fényszórókhoz, de az ütköző fekete betéteket is kapott, a ködfényszórókkal felszereléstől függően, de a LUX felszerelésnél egy ezüst betéttel is feldobták az orrát, ahogy a Cross változatoknál az ütköző alsó része még kap egy ezüst betétet, mintha a motor védő lemez akarna lenne látszatra. A Cross-os, terepes megjelenést fokozzák, a vastag fényezetlen védő elemekkel, és a CROSS feliratos oldalvédő listával. Az oldalnézete egy hagyományos kisautót idéz, mint egy régi Opel Corsa C, mivel amikor 2004-ben megkezdték a gyártását az 5-ajtós, sedan, és kombi kiviteleknek, akkor még csak a 3. generációs Opel Corsa volt a piacon, így a hazájában nagy rivális volt a megfizethető árával. A tesztelt modellt a második generációnak mondják, de külsőleg csak egy frissítést kapott, aminek hatására a gömbölyű vonásait megtartották, még a farán is.  
 

  

A Kalina Cross és Kombi részletei, + a Mercedes-szerű hátsó lámpa

 
  Az 5-ajtós egész szép az első generáció formavilágához hűen nagyon sportos megjelenése lett, de ma már a modern design-ú modellek mellett elveszik. A kombi változat már oldalról is feltűnik a puttonyának köszönhetően, ami inkább egy egyterű formát ad a B-oszloptól hátrafele, mint az első generációs VW Sharan – Seat Alhambra – Ford Galaxy trió hátsó része, ami elég egyenes hátsót ad, így még jobban kihasználhatjuk a teret, és mellette jelentős mértékben nagyobb csomagteret kapunk a méretéhez képest. A kombi és a Cross modellek azért egy kis Mercedes stílust is kaptak, ami a hátsó lámpákat illeti a két fehér betét csíkkal, az index és tolató lámpa szerepében, amik a maga nemükben szebbek, mint az 5-ajtós tetőig nyúló hátsó lámpái, amik megvilágításban előnyösebbek. A kombi és Cross még kapott ezüst vaskos tetősíneket is, amik a sportos megjelenéshez passzolnak.  
 

 

Reklám

 

 

 

 Sport változatok:

 

2016 Lada Kalina Sport

 
 

A Lada KALINA-ból sport változatokat is készítenek, LADA KALINA Sport és KALINA NFR néven. Az előző a visszafogottabb, de csak 120 lóerős motort kap, az NFR (Need for Racing) már 140 lóerős motort használ, de mindkettő a szokásos 1.6 literes 16 szelepes benzinmotorral jön. A két modell sokkal sportosabb megjelenést kap az élesebb törésvonalakkal az első ütközőn, amik fokozzák a megjelenését. A Sport megkapta még a légterelőszerű első kialakítást, a méhsejt rácsokat, a hátsó diffúzorszerű fekete betétet, a tető légterelőt, a sport küszöböket, és a méretes sport felniket, amiket peres gumikkal szerelnek, a sportosabb menetteljesítményekhez. A Sport viszont csak sportos megjelenést kapott, kicsit több erővel.

 
 

 

2016 Lada Kalina NFR

 
 

Az NFR pedig az igazi Sport változat az Orosz újságírók tesztjei alapján túlszárnyalja még a Sport változatot is. Az NFR a legerősebb változat, ami külső részleteiben változott a Sport-hoz képest. A külső megjelenése megkapta a motorháztető kopoltyú légnyílásait, az egyedülálló 17”-es felniket, a nagyobb fékeket, az NFR logókat az orrán, és farán, valamint a tető légterelőt és a hátsó diffúzor betét műanyag elemet is megkapja, amikkel igazán sportos lesz a Kalina megjelenése, és hamarabb megfogja a fiatal ügyfeleket is. Az NFR-hez hasonlóan a SPORT változat is kapott megkülönböztető jelölést, a SPORT felirattal, az orrán, farán és ennél még a sárvédők is megkapták.

 
 

 

Reklám

 
 

Olcsóbb, mint egy Dacia

A szép sportos külső mellet az utastere már nem ennyire megnyerő a kategória társakkal szemben. Az utasterében egy egyszerű, szövet kárpitos ülésben foglalhatunk helyet, amit az alapvető gombok, kezelőszervek vesznek körül egy normál kormánykerékkel, ami elfogadható az árát nézve. A vezetéshez és a mindennapi használathoz nem kell ennél több, de a biztonság terén még van mit fejlődnie a LADA-nák, amit a VESTA és az X-RAY új generációs modellek már pótolnak. Az utasterében kapunk egy egyszerű kormányt, baloldalt a hagyományos forgó kapcsolókkal a világításhoz, ami szintén egyszerű kezelést biztosít. A középkonzol is ismerős formákat rejt, ami tartalmazza a Mazda 6 első generációjából ismerős forgó-nyomó gomb kombinációkat, ezüst gyűrűvel, ami lehet tartósabb lesz kopásban is, aztán még ott van az Audi prémium modellek egyszerű rádióira emlékeztető egyszerű rádió, ami már SD kártya olvasót is kapott, de a tesztelt modellben már a komolyabb digitális kijelzős változat volt.

 
 

A Kalina NORMA egyszerű szürke utastere

 
  A középkonzol könnyen kezelhető gombjai, mellett a rádió felett egy méretes kijelzőt elhelyeztek, ami szintén megtalálható más magasabb árú és márkájú modellekben ezzel a fix elhelyezéssel. Az egyszerűsége miatt lehet tartós hosszú távon a Kalina, ami hosszút utazásokon is kényelmes lehet az üléseivel elöl-hátul, valamint elég tág határok között állítható az első két ülés, amit nem minden hátul utazó fog díjazni. Az utastér anyag felhasználása nagymértékben műanyag, ami a megfizethető árhoz szükséges, de nem zavaró a szemnek minőségre. A vezető kemény műanyag váltósapkát kap, az 5-fokozatú váltó karhoz, ami nem a legkellemesebb fogást adja a vezetőnek, és olyan tapintásra, mint egy olcsóbb kormány szett váltókarja konzolokhoz, amik gyakran ezüst színt kapnak, mint a Kalina-ban, ami szerintem alap feketében még is csak szebb, de ennyi még belefér a minőség érzetbe. A kézifékkar pedig mutatja a minőségi acélt, ami csupasz fém karral utal, hogy ez erős anyagból készült, és biztos nem törik el még extrém helyzetben sem (pl. elsőkerekes driftelésnél), amit a mai autókban már letakarnak, így is fokozva a minőségérzetet, de a Lada-ban még egyedülálló hangja is van a kéziféknek, ahogy fogak beakadnak, és ez hozzátartozik a LADA élményhez.  
 

  

Az alap rádiós középkonzol (Audi-szerű), és a NORMA színtől a kis kijelzővel

 
 

A műszeregységek biztosítják a megfelelő adatokat, minden pillanatban, és a Toyota, Škoda digitális kijelzőihez hasonlóan a LADA Kalina is kocka-kocka hátán üzemanyag szintjelzőt kapott, ami könnyebben leolvasható információt ad vezetőnek, az üzemanyag szintről. Az utastere átláthatóságával is kiemelkedő kategória társai közül, a jelentős mértékben vékonyabb A-B oszlopai pedig jobb kilátást adnak a vezetőnek, ami sokkal szellősebbé is teszi az utastér ergonómiáját.

következő oldal >>

 
     



HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Free Counter
Free Counter