2017 Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porsche Párizsban mutatta be az új Panamera 4 E-Hybrid modelljét, ami összkerék-meghajtást kap, és tisztán elektromosan 50 km-t tud megtenni. A meghajtásáról 462 lóerős (340 kW) rendszerteljesítmény, és 700 Nm nyomaték gondoskodik, amivel komoly gyorsulást biztosít az új modellnek, mint a hagyományos hajtáslánccal szerelt változatok. Az új Plug-In hybrid a NEDC ciklusban mért fogyasztása 2.5 l/ 100 km, ami mellett a CO2-kibocsátása csak 56 g/km. A Porsche-nál a hybrid szó takarja a takarékosságot és a teljesítmény kombinációját, ami a mért fogyasztásukon is látszik, hogy a közel 500 lóerős Panamera, csak 2.5 l/100 km-t fogyaszt, mint egy kisautó, ami meg sem közelíti a Porsche-k gyorsulását és vezetési élményét.

 
 

2017 Porsche Panamera kínálat

 
  A hajtásláncot már keményen tesztelték, mire a Panamera-ba bekerült, de előtte még a 918 Spyder szupersportkocsiba került be, amivel sikeres eredményeket értek el a 24 órás Le Mans-i kitartó autóversenyen 2015-ben és 2016-ban. Az új Panamera hybrid mindig tisztán elektromosan indul, de ebben a módban is akár 50 km-t is megtud tenni, ami 140 km/órás csúcssebesség korlátozásig használható. A maximális csúcssebessége pedig 278 km/óra, amikor már hybrid módban használjuk, ilyenkor segít a rendszer nyomatéka a 700 Nm-vel, amivel a 100 km/órás sebességet 4.6 másodperc alatt éri el, álló helyzetből. A nyomatékát összkerék-meghajtás viszi át az útra, ami mellett a kényelmet és a dinamizmust javították a 3-kamrás légrugós rendszerrel. Az új Panamera 4 E-Hybrid megkapta a 918 Spyder-ben fejlesztett hybrid rendszert, amivel a Panemera kategóriája legjobbja jelenleg.  
 

2017 Porsche Panamera4 E-Hybrid

 
  A 918 Spyder a hybrid hajtással a világ leggyorsabb széria gyártású autója lett, a híres Nürburgring Nordschleife versenypályán, ami 887 lóerős (652 kW) rendszer teljesítménnyel készült, valamint a mért körideje 6:57 perc. A Panamera hybrid rendszere megkapta a 2.9 literes V6 BiTurbo motort, ami 243 kW (330.48 lóerő) teljesítményt, és 450 Nm nyomatékot biztosít, amit a 136 lóerős (100 kW) és 400 Nm nyomatékú elektromos motor kiegészít, ami már gázpedál érintésére azonnal elérhető. Az új 2.9 literes BiTurbo, és az elektromos motor harmonikusan dolgozik össze, így a legjobb menetteljesítményt tudja nyújtani, amit összkerék-meghajtáson és a 8-fokozatú PDK duplakuplungos váltón keresztül juttat az útra. Az elektromos motorokat folyadékhűtéses Li-Ion akkumulátorokkal egészítették ki, amikből nyerik az extra erőt és a fékek újra töltik, így tovább tarthat az elektromos közlekedés.  
 

 

Reklám

 
 

2017 Porsche Panamera4 E-Hybrid

 
 

Az akkumulátor méretét nem növelték, de a teljesítménye 9.4-ről 14.1 kWh-ra emelkedett így nem vesz el több helyet a csomagtérből, mivel a csomagtér padló alatt kapott helyet. Az új akkumulátorok teljes töltése 5.8 órát vesz igénybe 230 V-os, 10A-s konnektorról való töltéskor, de az opciós 7.2 kW-os fedélzeti töltővel 230V és 32A-s csatlakozótól már csak csak 3.6 órát vesz igénybe teljes töltéssel. A töltést még okostelefon és Apple Watch-on keresztül is figyelhetjük, ami köszönhető a Porsche Communication Managent-nek (PCM), de a Porsche Car Connect-en keresztül is ellenőrizhető. Az új modell változat utastere újonnan tervezett kijelzőket, és vezérlőket koncepciót kapott, az alap Porsche Advanced Cockpit-val, ami hozzáteszi az érintés érzékeny elemeket, és az egyénileg konfigurálható kijelzőket. A két 7 hüvelykes képernyő mindkét oldalon analóg fordulatszámmérővel, az interaktív pilótafülkéhez, ami erőmérőt is tartalmaz a hybrid rendszerhez.

 
 

Az hybrid Panamera belső

 
  A kijelző hasonló, mint a Porsche 918 Spyder-ben, mint erőmérő és fogyasztásmérő adatokat is megtud jeleníteni. A nagyobb 12.3 hüvelykes érintőképernyő a központi PCM rendszer vezérlője is, amin keresztül a vezető eléri a hybrid információkat a műszerfalon, valamint az overboost asszisztenst is megkapja a hybrid asszisztens mellett. Az új modell is elérhető lesz Sport Chrono Package-vel, ami hozzáteszi a kormánykerék integrációkat az alap Hybrid felszereléshez. A PCM-en keresztül különféle módokat is kapcsolhatunk az új modellen, mint a Sport és Sport Plus módok, az alapmód választás mellett, amik között választhatunk Hybrid Auto módot is, ami a leghatékonyabban használja ki a rendszer teljesítményét, de E-Power és E-Charge mód is választható. Az E-Power módban tudjuk tisztán elektromosan használni, az új Hybrid Auto mód kombinálja a hajtásláncot a legjobb kihasználáshoz, automatikusan.  
 

Az új 2017 Porsche Panamera 4 E-Hybrid bemutató videó

 
 

Az E-Hold mód viszont a lehető legtovább megpróbálja megőrizni az aksik töltöttségét, és ahogy lehet elektromosan használhatjuk, így még jobban kíméli a környezetet a Zero-kibocsátással. Az E-Charge viszont a V6-os benzinmotoron keresztül tölti az akkumulátorokat, amivel menet közben újra tölti az Li-Ion aksikat. A Sport módban a jobb gyorsaság és agresszívebb menetteljesítmények mellett még mindig tölti az aksikat, de a SPORT PLUS-ban már a teljes erejét kihasználja a Panamera, amivel akár pályanapokon is csapathatunk, és ilyenkor a 278 km/órás csúcssebességet is eléri a Panamera. Az új Porsche Panamera 4 E-Hybrid alapára 107 553 € lesz, ami egy sportkocsiért nem is sok, hogy mellett akár 50 km-t meg tud tenni tisztán elektromosan. A Plug-In hybrid mellett még a Panamera Turbo (404 kW/ 550 lóerő), a Panamera 4S (324 kW/ 440 lóerő), és a Panamera 4S Diesel-t (310 kW/ 422 lóerő) választhatják az ügyfelek jelenleg, amit kiegészít még a hybrid változat.

 

- Kartos Patrik -

2016-09-19, 11:33:13

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

001???