2017 BMW 5 Sedan

BMW bemutatta az új 7. generációs 5-ös szériát, aminek kezdő árait már nyilvánosságra hozták még a februári megjelenés előtt. A legközelebbi riválisa az új generációnak is a Mercedes-Benz E-osztály, ami szintén még nagyon friss modell a prémium sedan-ok között. Az új 5-ös generáció kezdődik az alap 520d-vel (13 649 000 Ft), ami 190 lóerőt (140 kW/187 bhp) és 400 Nm nyomatékot biztosít, amivel várhatóan a legnépszerűbb változat lesz a kínálatban, mint a jelenlegi F10-es szériában. Az 520d változat a 0-100 km/órás sprintet 7.7 másodperc (7.5 s – automata váltóval) alatt tudja teljesíteni, ami mellett a csúcssebessége 238 km/óra (AT: 235 km/h) lesz.

 
 

 

2017 BMW 540i M Sport

 
  Az ismert adatok alapján a mindennapi használatra bőven elég az 520d is, aminek fogyasztása 4,2 – 4,5 l/100 km (68.8 mpg) és 108-118 g/km-es CO2-kibocsátási értéket teljesít, de az xDrive (520d xDrive - 15 189 000 Ft) összkerék-meghajtással szerelt változatok már többet fogyaszt és a CO2-kibocsátása csak 119 g/km-re emelkedik. Az új 520d-ből még takarékos Efficient Dynamics Edition változat is készül, ami kifejezetten a takarékosságra lett kihegyezve, így az alap 520d kézi váltója helyett, már alapból 8-fokozatú automata váltóval szerelik a 190 lóerős dízelt. A dízelmotor mellett az 530i lesz a másik alapmotor a benzines kínálatban, ami 15 209 000 Ft-val (40 120 font) kezdődik majd, amivel elég 6.2 másodperc, hogy elérjük a 100 km/órás tempót álló helyzetből és ehhez még jön a 132 g/km-es CO2-kibocsátás.  
 

  

2017 BMW 520d Efficient Dynamic Edition, 530e Plug-In Hybrid, és M550i

 
 

 

Reklám

 
  Az 530i-t követi az 540i xDrive 18 221 000 Ft-val (46 645 font, hátsókerék hajtással 17 380 000 Ft), amivel már csak 4.8 másodperc a 0-100-as sprint, és 164 g/km a kibocsátási értéke. A kínálat jelenleg még tartalmazza az 530d-t 265 lóerőt (261 bhp) és 620 Nm nyomatékot termelő a 3.0 literes sor 6-os motorral, amivel a gyorsulása 5.7 másodperc (4,5 – 4,9 l/100 km), de xDrive hajtással már csak 5.4 másodperc (5,0 – 5,4 l/100 km), ami nem rossz egy dízel motoros változattól. A hajtáslánc kínálatból a hybrid is választható lesz az 530e plug-in hybrid jelöléssel, ami először lesz választható az 5-ös BMW-hez. A hybrid hajtása egy 2.0 literes 4-hengeres benzinmotort kap és elektromos motort, amik 253 lóerőt (249 bhp) és 420 Nm nyomatékot biztosítanak az 530e-nek, amivel a fogyasztása 2.0 l/100 km-re (141.2 mpg) csökken átlagban, és a kibocsátási értéke 46 g/km CO2-re.  
 

  

Az új 5-ös széria műszerfala, ülései, és a 3 részben dönthető hátsó üléssor

 
  Az első változatokat majd később követi a csúcsbenzines az M550i xDrive, ami egy 4.4 literes V8-as motort 462 lóerős (455 bhp) teljesítménnyel, amivel már a jelenlegi M5-nél is gyorsabb lett 0.3 másodperccel, a 4.0 másodperces 0-100 km/órás sprintjével. Az új 5-ös BMW újabb riválisokat is kap olyan modellek szerepében, mint a Jaguar XF és Mercedes E-osztály. Az új generáció sok innovációs megoldást kapott, amit az új 7-es generációtól kap, mint az új fényesebben világító LED fényszórókat, vagy a védjegynek számító vese hűtőrács modernebb kiadását a fényszórók érintésével. Az új generációt az ügyfelek 21 színben választhatják, plusz 17”-20”-as méretek közötti felni választékkal jön. Az új karosszéria alatt azonos platform található, mint az új G11/G12-es 7-es BMW-knél, amiből csak a Carbon Fiber Core maradt ki, de így is 70 kg spóroltak meg a súlyán, és megmaradt az 50:50 súlyelosztás a két tengely között.  
 

  

2017 BMW 5 Sedan, a kormány mögött új TFT kijelzővel, az elektormos ülés állító gombok, és a hátsó kényelmet szolgáló középkonzol

 
 

 

Reklám

 
  Az új generáció új alvázat kapott, amivel növekedett a külső és belső mérete is, ami 7 mm-es tengelytáv növekedést, a 36 mm-vel nagyobb hosszát, a 6 mm-es szélesség növekedést és a 2 mm-vel nagyobb magasságot jelenti, de ezek mellett a Sedan csomagtere 10 literrel lett nagyobb a jelenlegi kifutó modellhez képest, ami után 530 literes csomagtérrel gazdálkodhatunk. A megújult modell az előző generációhoz hasonlóan megkapja a 7-es BMW új megoldásait, és a modern támogató rendszereit, mint a BMW’s Integral Active Steering kormányzást, amivel a hátsókerekek is fordulnak, így növeli a kanyarsebességet és a fordulékonyságát városban, mint a legendás BMW 8-as nagy kupéban a 90-es évekből. A vezető támogató rendszerek között még megjelenik az új opciós aktív tempomat, az aktív kormányzással és sávtartó asszisztens rendszerekkel. Az autó akár a kormányzást, a gáz- és fékpedált is kezelheti szükség esetén, vagy a cammogó módban dugóban.  
 

Az új BMW 540i M Sport akcióban az új BMW Film-ben, amit szokáshoz hűen a BMW USA készített, ami sokkal jobb reklám az új BMW-nek, mint amivel európában fogják reklámozni

 
 

Még a műszerfalat is az új 7-es generáció ihlette meg, amit nem rég teszteltem is a kiváló minőséggel, és ez az 5-ös szériéban is visszatér a 10.25 hüvelykes érintőképernyővel, aminek jellemzői az Apple CarPlay vezetéknélküli csatlakozás. Az iDrive infotainment rendszer megszokott kezelő szerveket kapja meg az új generációban is, amit kezelhetünk a BMW forgó-nyomó választógombbal, vagy az érintőképernyőn választhatjuk ki a kívánt menüt, de a gesztus vezérlés is elérhető lesz hozzá, amit először a BMW 7-es kapott meg. A számos említett kiegészítő mellett még a távirányítós parkolás irányítással is elérhető lesz hozzá az okos kulccsal, de Wifi hotspot-val is ellátják, ami 10 eszköz csatlakozását teszi lehetővé, plusz az induktív telefontöltés is megtalálható lesz felszerelés és opciók árlistáján. Az új BMW 5-ös generáció megjelenésével, tovább viszi a megszokott sikert az új generáció, ami az elődhöz hasonlóan a 7-es luxus sedan-ban megjelent modern, high-tech kiegészítőket is megkapja, így egy 5-ös sedan is tudja azt nyújtani a vezetőnek és utasainak, mint egy 730d rövid tengelytávval, ami még értékvesztésben is jelentősen jobb, igaz képek alapján a luxus sedan fém gombjait az 5-ös nem viszi tovább.

- Kartos Patrik -

2016-10-31, 22:45:08

 
     

 

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

AmazingCounters.com
AmazingCounters.com