2017 Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive Xcellence Wave – Gyors teszt  
     
 

Egy vérbeli spanyol bika

Amikor Seat megjelent az autógyártók között még csak Fiattól vett modellekkel foglalkozott, ami után megjelent első sajáttervezésű modelljük a mini Seat Ibiza és nagy sikert aratott. Ahogy még ma is a VW Csoport részeként is, közös alapokkal dolgozik olyan márkákkal, mint az Audi, Škoda, vagy VW. Ma már viszont igazán vadító Spanyol formavilágot kapott, amit az eddigi legnagyobb modelljük visz tovább újabb sikerekkel az ATECA névvel, és nem ismer akadályt, mint egy Spanyol bika.

Egy vagány Spanyol, SUV lélekkel

Az új Ateca-t már egy rövidebb tesztút során ki is próbáltam, ami a Győri Walter Auto Kft. kereskedésnek köszönhető, ami szintén nagy sikert ért el az 1993-as indulása óta, ahogy a Seat is a történelme során. Magyarország legmodernebb kereskedéseként 2015-ben elkészült a modern győri Seat kereskedésük.

 
 

  

Ateca is a megszokott vadító Seat formavilágot hordozza

 
  A tesztelt új Ateca igazán fiatalos, sportos megjelenést kapott, ami a Spanyol márka vadító formavilágát nem vesztette el az új design világával sem, ami a sokkal szebb élőben mind az előzetes sajtófotókon és bemutatók képein. Az éles törésvonalak az egyedülálló fényszórókkal, amik LED változatukban kiváló világítást és egyedülálló megjelenést adnak a spanyol SUV-nak, amiről még a sötét éjszakában is könnyedén felismerhetjük az új Seat-okat. Az orra megkapta a szép méretes fényszórókat, a pici nózit a Seat jelvénnyel, ami nem megszokott a mostani GIGA márkajelvények mellett, és a méretes hűtőrácsot az ütközőben, amik összességében egy vad spanyol bikát adnak, az ATECA megjelenésében, amiket fokoznak az éles törésvonalak, ami már megszokott a jelenlegi formavilág divatban.  
 

  

2017 Seat Ateca 2.0 TDI 190 DSG Xcellence Wave tesztautó

 
 

 

Reklám

 
  Az új modellen szinte egy vállövi törés vonal fut végig, ami még a hűtőrács alatt is megjelenők, felfut a fényszórók ívén az oldalára ahol kiszélesedik, amivel igazán szép fénytörések jelennek meg az oldalán, amikbe beleillenek a méretes kerékjárati műanyag ívborítással és a méretes felnikkel, amikhez 18”-as virsli szükségpótkereket is kapunk a magasabb felszerelésnél, ami nem a legszebben néz ki, de még mindig jobb, mint a javító készlet, és az ATECA-hoz már alapfelszereléstől pótkerék jár. A tesztelt modell fékeit 18”-as Performance felnik takarták amikkel, nem mutat rosszul, de a választható 18”-as Performance Dual felnikkel is amik sportosabb megjelenést kölcsönöznek neki, a nem mindennapi felnik végett is. A hátsójához érve viszont már egy hétköznapibb megjelenéssel találkozunk, amivel akár Jeep Grand Cherokee is lehetne, és itt már szinte fel sem tűnik a Škoda változatával.  
 

   

Az új Seat Ateca külső részletei

 
  A tesztelt modell fehér fényezést kapott, ami a céges autóknál nagyon népszerű, és a kosz is nagyon jól látszik rajta, így ha sokat járunk terepre vagy vadászni az erdőbe, nem a legjobb szín hozzá. A szalonban kiállított modell viszont Cappuccino bézs fényezéssel sokkal szebben mutatott, ami jobban illik az új ATECA-hoz. A hátsó része a modern szögletes lámpákat megkapta, ami már szinte mindegyik modellen megjelenik, de Seat stílusúra átrajzolva, mint a Leon ST-n. A vállövi vonala csomagtér ajtón még visszafordul a másik oldalára az ATECA-nak, így szó szerint körül öleli a törésvonal az egész SUV-t.  
 

  

A kereskedésben kiállított Ateca színe jobban illik az új SUV-hoz, mint a cégautó fehér szín

 
 

 

Reklám

 
 

Az XPERIENCE felszerelés pár fényezetlen védőelemet is kap, amik előnyösebbek ha terepre használják. Az új modell elég szépen össze van rakva, a stílusa is meg van, és nincs elmaradva a kategória társaitól, így már igazán jó ajánlat egy ATECA a spanyol márka kínálatában, és a 2.0 TDI motorral szerelt változat már igazán jó választás a mindennapokra. A bemutató után a Totalcar, az 1.4 TSI 150 lóerős motorral szerelt változatot mondja a lehetséges legnépszerűbb változatnak a kínálatból, ami a dízelhez képest jelentősen olcsóbb is.

Spanyol külső, precíz belső

A szép külső kiváló utastér minőséget rejt, a kiváló kidolgozással és összeszereléssel, ami magas minőség érzetet ad, az anyag felhasználásnak és a részleteknek is köszönhetően, amit már a Škoda, VW, és Audi modellekben is tapasztaltam, de még az ATECA utasterében pár helyen meghagyták a kemény műanyagot, ami nem is zavaró az ajtók belső burkolatán, amivel a könyöktámasznál szövet borítást kapott a tesztautóban, ami puha tapintása nem kérdőjelezi meg a minőségét, amit megfizettünk.

 
 

 

Ateca minőségi utastere, ami már a VW szintet is eléri

 
  A műszerfala szépen kidolgozott puhatapintású anyagból készült, ami szintén a minőségi autókra utal, ahogy a gumírozott pohártartók, és a finoman visszahúzódó kapaszkodó fülek, a kesztyűtartó nyílásával együtt. A már megszokott kormánykerékről is vezérelhetjük a mérőórák közötti kijelzőket, a hangerőt, és a telefonhívásokat, amik megkönnyítik a vezető dolgát. A tesztelt modell megkapta az érintőképernyős nagy érintőképernyőt is, ami elég magasra került a középkonzolon, így alig kell levennünk szemünket az útról, a méretes ikonok miatt is, így is növelve a biztonságot a hosszú utazások során. A középkonzol vezérlő gombja a VW Csoport modelljeiben már megszokott elrendezést kaptak, így mindenki ösztönösen tudja mit hol ér el így tökéletes az az egész.  
 

   

A tégas utastér óriás helyet kínál elöl-hátul, és még az alapcsomagtér is elég 5-utas csomagjainak

 
  A tesztelt modell még módválasztót is kapott, aminek érdekessége, hogy ECO módban automata DSG váltónál üresbe rakja a rendszer a váltót, és nem használja a motor féket, de megtalálható rajta a sport mód is, az ECO, a COMFORT, de az 4drive 4x4-es változatoknál off-road és havas utakra külön módokat választhatunk ki, amik sokat segítenek extrém körülmények között is. A szép kidolgozás mellé kiváló első üléseket adnak, amik helyén tartják a vezetőt és az utas oldalon utazót, a nagyon jó oldal és hát támasztást nyújtó ülések, amik mellett tökéletes a hosszútávú utazásokra, aminél több nem is kell egy igazi utazóautóban. Az elöl utazók kényelmét még fokozták tesztautóban ülésfűtéssel, ami télen nagyon jól jön, és a 2 zónás klímával, ami viszont a nyári időszakban javítja a kényelmet.  
 

   

Az utastér részletei - 2017 Seat Ateca -

 
 

 

Reklám

 
  Az első üléssor mellett a hátul utazók is királyi kényelmet kapnak, ami csak teljesen hátra tolt első ülések mögött lehetne szenvedés, de nagyon tág határok között állíthatók az ülések, ha az elöl utazók nagyon elölre húzzák az ülést, akkor viszont nagyon-nagyon lábteret kapunk, ami még az új SuperB lábtér méretét is eléri. A hátsó üléssorban akár 3 felnőtt is elfér, mint egy Škoda Yeti-ben, ami viszont már kifutó modell. Igaz a középső lábtér szűkebb a kardán alagút miatt, de nem zavaró a magasabb padló, így akár 3 felnőtt is utazhat vele, hátul. A méretes tágas utastér, még óriási csomagteret is kapott, ami már alap méretében sem kicsi a 485 literes méretével (4x2-es változatban 510 literes), de ha ez nem lenne elég akkor ledönthetjük a hátsó üléssort, ami után már óriási csomagterünk van, mint egy kisebb furgonban.  
 

   

A tesztelt autó DSG váltója szépen dolgozik normál módban is, és még a hátsó üléssor is kap szellőző nyílásokat, ami már nem újdonság ebben a kategóriában sem, plusz a feláras panoráma üvegtető

 
 

A kulcsnélküli indító rendszeres változatok még megkapják a váltó mellett elhelyezett indítógombot, ami lüktető fénnyel villog, míg el nem indítjuk a motort, mintha egy szív dobogása lenne. Az ilyen apró részletek, és a tároló rekeszek feldobják az Ateca utasterét, ami tökéletessé teszi mindennapi közlekedésre, amit még fokoznak a multimédiás rendszerrel. A tesztelt modell egy nagyon jól felszerelt változatvolt, amihez képest egy alap változatot 16”-os acél felnivel kapunk meg, 1.0 EcoBoost 115 lóerős motorral, vagy választhatjuk az 1.6 literes TDI-vel azonos teljesítménnyel, viszont a Style-tól már egész jó felszerelést kapunk, amitől már 1.4 TSI és 2.0 TDI motorokkal is választhatjuk. A Reference alapszint felszerelése extrák nélkül tartalmazza már az első-hátsó légzsákokat, a függönylégzsákot, a térdlégzsákot, a biztonsági övre figyelmeztető rendszert, a kikapcsolható utasoldali légzsákot, ASR+ABS, ESC+XDS támogató rendszereket, és a Front Assist-et, amikért már nem is sok az ára. A Reference modell könnyen felismerhetők lesznek az acél felnikről, és a fényezetlen külső visszapillantókról. A STYLE-tól már 2 zónás klímát is kapunk, és alaptól jár a 4 elektromos ablak is, plusz a rejtett kipufogó vég, ami csak a legmagasabb szinttől kap látható króm kipufogóvéget.

következő oldal >>

 

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

AmazingCounters.com
AmazingCounters.com