2017 Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive Xcellence Wave – Gyors teszt - 2. oldal

Az erős 190 lovas, 4x4-es csúcsváltozatban A stílusos külső, a tágas minőségi belső, a németektől származó motorok tökéletes összeállítást nyújtanak az új modellnek. A tesztelt modell orrában egy 2.0 TDI 190 lóerős dízelmotor volt, a 7 fokozatú duplakuplungos DSG váltóval, amik sokkal sportosabb menetteljesítményt nyújtanak, mint a SuperB-en. A tesztelt SuperB-ben a DSG váltó nem reagált ennyire gyorsan, ami sokat javít a sportos menetteljesítményeken az ATECA-ban. A kormány szervó rendszere jó beállítást kapott, így a vezetése is legalább annyira jó, mint egy Golf-nak vagy Octavia-nak, ami utazások során sem hátrány, ami már megkapja a TEMPOMAT rendszert is.

 
 

 

2017 Seat Ateca színválaszték és kárpitok

 
  A kigyorsulása és rugalmassága szerintem kiváló igaz ez az elérhető legerősebb és legnyomatékosabb dízelmotorral volt felszerelve, amivel már elég szépen mozog az 1 514 kg saját tömegű modell, amit 4x4-es hajtással is felszereltek. A 4Drive változat hajtása kifejezetten off-road és havas útfelülethez is kapott választható módot, ami a hegyi utazásoknál sokat segíthet, például ha megyünk síelni, amihez jól jön a középső lenyitható üreg is a csomagtérből. A súlya viszont egészen 2 130 kg-ig emelkedhet, ami nem mindig lesz előny extrém helyzetekben, amit az időjárás elő tud idézni. A tesztelt modell a teszt út alatt tökéletesen szépen és csendesen ment, ami elvárt már ilyen összegekért, mint az 1.0 TSI 115 lóerős változat 6 643 000 Ft-ér, ami az igazi alapáras változatnak mondható elég jól felszerelve már alapfelszereléssel.  
 

  

2017 Seat Ateca Reference, Style és Xcellence

 
 

 

Reklám

 
  A csendessége köszönhető a modern dízelmotornak és a jó szigetelésnek, ami miatt az ajtó becsukásához is hozzá kell szokni, nem csukódik olyan könnyen, mint egy 2-es Yaris-nál, aminek akkora első ajtajai vannak, hogy a súlya behúzza rendesen. Itt erősebben kell a szigetelésnek is hála, ami kiemelt szinten javítja a menetzajt, a kényelmes utazáshoz. Az ATECA gyorsulása ezzel az összeállítással 7.5 másodperc, amivel egy átlagosnál is gyorsabbnak mondható SUV a kategóriájában, de amennyibe kerül azért jó kis gépet kapunk, a csúcssebessége pedig 216 km/óra, ami bőven elég arra, amire tervezték. Az új modell futóműve is szépen elnyeli az úthibákat, de a 18”as felnik a 225/50 R18 méretű Bridgestone peres gumikkal a felsőhatár, a rossz utakhoz még elmegy, de a választható legnagyobb felnik, a 19”-es EXCLUSIVE DUAL felnikkel már nem lesz leányálom a rettenet rossz utakon való közlekedés, hiába SUV az úthibákat nem tudja kiegyenesíteni.  
 

 

Technikai adatok

(Motor, hengerek/szelepk száma, hengerűrtartalom, teljesítmény, nyomaték, turbófelöltő, üzemanyag típus, csúcssebesség, gyorsulás, Start-stop rendszer, Fogyasztás: város, országút, átlag, CO2, váltó, fék, külső mérete - h x sz x m, tengelytáv, csomagtér méret, üzemanyagtarátly mérete, saját tömeg, össztömeg és maximális vontatható tömeg)

 
  A városi közlekedést is megkönnyíti a vezetőnek a 360°-os kamera rendszer, ami tartalmazz orrán is elhelyezett kamerát, amit leselkedéshez is lehet használni, a hosszú orrához viszont szükség is van rá a szűk kisutcák kereszteződésénél, aminél max egy mini autónak elég rövid az orra hogy a másik autó ne vigye el. A két oldal kamera az autó oldalát tudja mutatni és ellenőrizni tudjuk, hogy áll a kerék, kivan-e tekerve stb., plusz a hátsó tolatókamera, ami nagyon jó 360°-os nézetet is tud mutatni, amin a nézete érintőképernyőn keresztül tudjuk változtatni, és ez egy nagyon jó megoldás. A kamera rendszer parkolásnál is sokat tud segíteni, ami megkönnyíti a közel 4.4 méteres óriással való parkolást.  
 

... és az Ateca hátsó, ami a Kodiaq-hoz hasonlóan Jeep-é is lehetne

 
 

Az új ATECA egy tökéletes Német SEAT külsővel, amit csak ajánlani tudok az érdeklődőknek. Az ára sem vészes ahhoz képest, amit ad már alapfelszereléstől kezdve, amit 4 999 000 Ft-tól megkapunk. A kínálatból egy elfogadható felszerelésű és motorral ellátott változat, egy STYLE 1.4 TSI, amit már 7 025 740 Ft-ér megkapunk, de itt már egy 150 lóerős motort kapunk, és még jobb felszereléssel, aminél már könnyűfém felnik, fényezett külsőtükrök és sok extra jár plusz költségek nélkül. Az 1.4 TSI olyan szépen viszi az Ateca-t, mint az szintén 150 lóerős TDI motor, akkor tökéletes választás lehet az ügyfeleknek.

<< előző oldal

- Kartos Patrik -

2016-11-27, 20:34:38

 
     

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

AmazingCounters.com
AmazingCounters.com