MENÜ
   
  2017 Citroën C3 Shine BlueHDI 100 S&S – gyors teszt  
 

 
 

Egy kis jövő, kisautó formában

Citroën mindig tudott nagyot és modernnet mutatni, mint a történelmében megtalálható DS, ami még a mai napig is olyan megoldásokat és formát hozott az autós világba, amit még csak ma használnak, de a formavilága is helytáll a modern autók között, ahogy az új C3 megjelenése sem fog megöregedni egyhamar, az újabb egyre modernebb autók között. Az új generáció magyarországi bemutatóján lehetőségem volt kisebb tesztre elvinni a HDI csúcsdízel változatot, a Citroën Pásztor kereskedésnek köszönhetően.

Extravagáns forma, ami méretében csal

Citroën nagy újdonsága az új C3-as generáció, ami kitűnik riválisai közül az egyedülálló megjelenésével, ami sokkal fiatalosabb és modernebb megjelenést kölcsönöz a kis franciának, amivel nem mondható, hogy van riválisa a jelenlegi piacon ilyen külsővel.

 
 

 

Teljesen megújult a legfrissebb C3 generáció, aminek formája se utal az elődökre

 
  Az új generáció már a C4 Cactus-nál megtalálható fedő elemeket is megkapta az AirBump-nak nevezett karosszéria védő elemmel, ami meggátolja, hogy megsértse bármi a karosszéria felületét és akár horpadást okozzon, mint pl. ha a bevásárló kocsi véletlenül neki gurulna az autónknak, de hasonló védelmet kapott a hátsó része és az orra a ködfényszórók körül (a ködfényszórók körüli elem is azonos színt kap a tetővel), ami nagyon hasznos megoldás egy városi kisautónál. Az új modell magasan hordja az orrát és ezzel is csal méretével, ami parányi növekedést kapott, de a magas orra nagyobbnak mutatja, ami megkapta az új világítással egybe olvasztott hűtőrácsot, és ezeket még feldobják LED világítással mindkét oldalon három pici LED nappali világítással.  
 

 

Reklám

 
  Az új hűtőrács a világítással egy morcos összehúzott szemöldökű agresszív kisautót ad megjelenésében, aminek süllyesztett fényszórói is hozzátesznek az agresszivitásához, annak ellenére, hogy egy szelíd, sportos és vagány kisautó a C3-ba csomagolva. Plusz a kis kerekített sarkú hűtőrács, ami inkább meglepő formát kapott a vicsorgó vad helyett. Az orra így egész pofás, de jöjjön a folytatása az oldalával, ami olyan Crossover-es stílust kapott a magas orrával, mint a Ford EcoSport, ami kerék járati ív védő műanyag elemeket kapott, ami nem minden esetben véd, mivel más műanyagot használtak, mint az oldalvédő AirBump-nál. Az AirBump-nak nevezett védő elemek viszont kiemelkedő ellenállást nyújtanak a C3-asnak, mint a C4 Cactus-on.  
 

Crossover stílus visszatér az oldalán

 
  Az új kéttónusú szín a jelenlegi divatot mutatja a C3-asnál is, ami egyre népszerűbb a gyártóknál és a karosszéria színek mellett 3 tető színben is választhatjuk, plusz ha akarjuk egy színben is kérhetjük a karosszéria többi részével, ami a tesztautó esetében a szürke fekete tetővel, ami mellé jár a tükörházak fényezése a tetőszínére, és a két különböző színt még összehozzák egy matt hatású matricával, ami között még a karosszéria színe is feltűnik, így összhangba hozva a tetőt a karosszéria többi részével. A matricás megoldás betét csíkja és az Airbump első négyzetének kerete karosszéria fő színével egyezik meg. A tesztautó méretes felnijei nem rosszak és jól mutatnak rajta, de a nagy mérete (17”) és a peres gumik (205/50 R17) rontják az utazási komfortot, a kényelmet a kiemelkedő megjelenése ellenére.  
 

  

Az új LED világítás a korábban megújult modellekről, a modern 3D hatású hátsó lámpa és az AIRBUMP, ami tökéletes védelmet nyújt a karosszériának

 
  A kiváló összhatás egy modern fiatalos kis autót ad, amivel vonzóbbá tették fiatalok számára az új C3-ast a kifutó generációhoz képest, ami már nem a kifejezett nőies cuki formavilágot viseli, a 2CV kacsa kerek tetőívével és orrával. Az új masszív Crossover stílusú formavilág már a másik nem fiatalabb korosztályát is megcélozza újabb ügyfeleket hozva a francia márkának. A hátsója viszont olyan szép formát kapott, ami egybe olvasztja az ütközőt a karosszériával a szépen ívelő csomagtér ajtóval, ami ráhajlik az ütköző ívére, és szintén nem mindennapi megoldás, de a hátsó ütköző méretes védő burkolata itt is visszahozza a Crossover megjelenését, ami igazán sportos külsőt ad a C3-nak, kisautó méretei ellenére, amit kiegészítenek a méretes LED világítással felszerelt hátsó lámpákkal, és még térhatást is nyújtanak a szemnek fokozva a designt.  
 

 

Reklám

 
 

Modern külső, szép és egyszerű belső

Az új avantgárd külső megjelenése egyszerű, de egyben hozzá illő stílusos belsőt kapott. Az utasterében feltűnhet tapintásra a kemény műanyagok is, de ha nem könyökölsz az ablakban, vagy nem a műszerfal tetejét tapogatod és nem polcnak használod akkor nem érdekel senkit a műanyag keménysége, ami szép, stílusos megjelenést kapott és a szemet se zavarja. A műszerfalat még feldobták világos betét csíkkal a szövet betétet is keretezve, ami a BMW veserácsokra emlékezettő szellőzők között kapott helyet, amiket szintén körbe ölel a betét csík, és akár piros is lehet a választott színkombinációtól függően. A három karú bőr sportkormány fogása sem rossz, amivel könnyed irányítást biztosít a vezetőnek, ahogy a kézi váltó is pontos váltást biztosít, ami sokat javult a korábbi Citroënekhez képest, és nem csoda a DS modellek sikerei után, amik utat mutatnak a jövő Citroën modelljeinek.

 
 

A modern pilótafülke és a 3-karú multi-kormány

 
  A bajuszkapcsolók és a multifunkciós kormánykerék gombjai könnyű kezelhetőséget nyújtanak, a középen elhelyezett tableten is, ami érdekes tervezést kapott a középkonzolba építésével, mint egy utólag odahelyezett tablet, de a kezelést ez is könnyebbé teszi. Az ajtók szintén kemény burkolatokat kapnak, de a könyöktámasz puha szövet kárpit borítást kapott a tervezőtől, mint a műszerfal betét szövet borítása, és a bőrönd fogantyú is stílusos megoldások egyike, mint egy utazótáska bőr fogantyúja. Az ajtók viszont a tesztelt modellben a sötét borítás ellenére az ajtózsebek világos színt kapnak, amik nem biztos, hogy előnyösek a jobban látható koszolódás miatt is. Az ülései kényelmesek és jó oldaltartást nyújtanak, valamint még ezzel a kárpittal még könnyed takarítást is biztosít az ügyfeleknek, ami sárga varrást kapott, de ez elég szépen beleolvad ebbe a kárpit szín kombinációba.  
 

 

Első és hátsó üléssor az egyszerű szövet kárpittal, ami nem hátrány egy városi kis autónál

 
  Az új C3-as már alap felszerelésnél hozzáteszi a magasságban is állítható vezető ülést, aminek köszönhetően elég tág határok között állítható az ülés. A vezető ülést így a lehető legjobban, magunkhoz tudjuk igazítani, de ez a hátsó lábteret is befolyásolja, ami magas és nagyobb testalkatú vezetők beállításai után viszont nagyon szűk is lehet a hátsó lábtér, amennyiben teljesen hátra toltuk az első ülést, de normál beállításoknál még elfér hátul is két felnőtt. A vezető és anyós ülésen utazók kényelme viszont nem rossz a próbaúton tapasztaltak alapján, aminél a fejtér sem kicsi, de a hátsó üléssor viszont már az ülések változásával lehet nagyon tágas lábterű is, és a 186 cm-es magasságommal már beleér a fejem a tetőbe, így előredöntött fejjel férek el és ez nem minden a hátsó középső ülés meg nagyon kényelmetlen, mivel magasabban van az ülőlap is plusz a kardán alagút púp is elveszi a lábteret, így igazából egy 4-személyes kisautót kapunk a C3-as új generációjával, amiben 180 cm magas felnőttek még elférnek a lábtértől függően.  
 

 

A hátsó lábtér teljesen hátratolt és előrehúzott első ülések mögött, és az alap csomagtér

 
  A C3-asok alapfelszerelésben megkapják az ISOFIX gyerek ülés rögzítési pontokat, amik a C3 esetében tartalmazzák az első utasoldali ülés ISOFIX pontjait is, ami ritkaság a jelenlegi autókínálatban a gyártóknál. A csomagtere viszont nem rossz a kategóriájában a 300 literes alapméretével egész szép, ami a hátsó sor ledöntésével bővíthető egészen 922 literig. A csomagtér hátránya viszont a magas perem és a mély csomagtér padló. A Citroënnél gondoltak a defektre is, így a tesztelt modell még pótkereket is kapott a csomagtér padló alatt, ami 30 000 Ft-os felár az opciós listáról, de legalább elérhető pótkerék is. Az új modell generáció olyan extrákat is kapott, mint a beépített autókamera, amit magunk is bekapcsolhatjuk ha felakarjuk venni az utunkat vagy fényképezhetünk is vele, de amennyiben baleset veszélyt érzékel az autó automatikusan bekapcsolja a kamerát és rögzíti a balesetet.  
 

  

Az új műszeregységek, a bőr bőrönd fogantyú az ajtón, és színes dekorcsík, ami akár piros is lehet

 
 

A tetőre helyezett kamera gomb mellett az SOS segély hívó rendszert is használhatjuk vész esetén, de ez a többi gyártóhoz hasonlóan Szlovákiában és Magyarországon nem működik automatikusan, de gombnyomásra a központot hívja így is segítve baleseteknél. A tesztelt modell segíti a vezetőt holttér figyelővel is, ami sokat segít a kis ablak méretek és a vastag oszlopok mellett, ami csökkentik a kilátást a vezetőnek, ez által mellett nem hátrány, ha van legalább parkoló radarunk, de a legjobb a tolatókamera.

következő oldal >>

 
     

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

AmazingCounters.com
AmazingCounters.com
Asztali nézet