2017 Škoda Octavia - Bécsi premier

Škoda a Bécsi autókiállítás előestéjén mutatta be a felfrissült és megújult Octavia kínálatot, amik még ma is a legsikeresebb Škodák a kínálatban. A 20 perces bemutatót Bernhard Maier, a Škoda igazgatótanácsának elnöke, és Jozef Kabaň, a Škoda vezető tervezője tartotta. A bemutatón már az új Škoda Octavia Combi és Škoda Octavia RS modellek is részt vettek. A megújulás az Octaviaknak meghozta a legmodernebb műszaki megoldásokat, és a módosított design még több dinamizmust és érzelmet hoz a formavilágába. A megújulás legfeltűnőbb az orrán, ami új szélesebb hűtőrácsot és osztott kristályszerű fényszórókat kapott, amik szélesebb megjelenést adnak az Octaviaknak és még méhsejt rácsot is kapott, amit korábban csak a sport modellek használtak.

 
 

Az új Octavia RS széria, már 230 lóerős TSI motorral alapáron

 
  A fényszórók nem csak formájukban, de technikájukban is megújultak, ami a választható teljesen LED fényszórókat és az adaptív fényszóró szabályozó rendszert jelenti. A fényszórók mellett a LED hátsó lámpák is felfrissültek finomított C formával, és most teljes felületükön homogén fényt bocsátanak ki. A felfrissüléssel néhány mm-rel hosszabb lett, és a szerelt abroncsoktól függően a nyomtávja akár 30 mm-rel is szélesebb lehet. Az utastere még igényesebb kialakítást és felszerelést kapott, és még átdolgozták a műszeregységet és a klíma kezelő paneljét. Az ajtók még LED hangulatvilágítást is kaptak, amik 10 árnyalatban állíthatók, ami már az új SuperB-ben is megtalálható. A 2017-es Octaviak Simply Clever megoldásai között megtalálható lesz a hátsó üléssor két USB csatlakozója, az első ülések tamlájára szerelt lehajtható kis asztalka, a kombi mágneses zseblámpája a csomagtérben, és a fűthető kormánykerék.  
 

 

2017 Škoda Octavia Combi és Octavia

 
 

 

Reklám

 
  A külső mellett a belső is megújult, ami már üveghatású infotainment rendszereket kap és érintésre reagál. A Columbus rádió már a legfejlettebb 9.2-es érintő képernyőt használja, ami mellett még WLAN-hotspot funkcióval is felszerelték, valamint LTE modullal, ami a gyors adatátvitelről gondoskodik. Bizonyos okostelefonok a MobilBox segítségével induktív módon tölthetők. A Škoda Connect információs, szórakoztató és vezető támogató mobil online szolgáltatásokat nyújt, de további netes szolgáltatások is elérhetőek okostelefonra telepíthető Škoda Connect alkalmazással. Vezető is nagyobb támogatást kap az alsó középkategóriában. A listán most helyet kapott a vontatmány tolatás közbeni manőverezését megkönnyítő asszisztens, a prediktív gyalogosvédelem, a holttér figyelő rendszer (Blind Spot Detect), a hátsó kereszt irányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Rear Traffic Alert), és a proaktív utasvédelmi rendszer (Crew Protect Assist), amihez városi vészfékező rendszert is adnak a Front Assist rendszerrel összedolgozva.  
 

  

Az új egyedülálló fényszórók LED menetfényei, amikkel szélesebbnek tűnik a felfrissült modell, mellette a mágnseses kivehető csomagtér világítás és a megújult hátsó LED C-formájú világítás

 
  A megújult kínálatban négy (TSI) benzinmotor és négy (TDI) dízelmotor található meg, valamint a G-TEC benzin-földgáz üzemű változat, amik az alap Octavia motorokat tartalmazzák. Az említett motorkínálat 86 és 184 lóerő közötti teljesítményt nyújtanak. A kézi váltó mellett mindegyik motorhoz lehet DSG váltót kérni, de az alap benzin- és dízelmotor kivétel. Az újdonság a 7-fokozatú DSG váltó lesz. Az 1.8 TSI és 2.0 TDI modellek 4x4-es hajtással is választhatók lesznek. Újdonság lesz a 2.0TDI 150 lóerős 4x4-es hajtással, és az első 4x4 Octavia DSG7 duplakuplungos váltóval. A 2017-es modell szériához kérhető lesz a DCC (Dynamic Chassis Control) adaptív lengéscsillapítás szabályozás, amivel lengéscsillapítók kényelmet nyújthatnak, de kemény feszesek is lehetnek a még jobb kanyarsebességet elérve, mint egy Octavia RS.  
 

  

A holttér figyelő rendszer a visszapillantóba épített ikonnal is figyelmezteti a vezetőt, ami mellett az egyik feltűnő újítás az üveg felületű rádiók, amik magasabb minőségi szintet is nyújtanak, ahogy felfrissüléssel járó kidolgozás, anyag használat, valamint az Octavia is megkapja a segélyhívó rendszert a tetőre épített piros SOS gombbal

 
 

 

Reklám

 
  Az új motorok már az Euro6 kibocsátási értékeket is teljesítik. Az alap modelleket még követi az RS kínálat, ami elérhető az RS230 2.0 TSI feltöltős motorral, de ez már alapból 230 lóerős (169kW) teljesítménnyel rendelkezik. Az új 230 lovas változat 6,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet álló helyzetből, és a csúcssebessége 250 km/óra. A legerősebb Octavia mellett még elérhető lesz TDI dízelmotorral, ami hatékonyságával nyűgöz le és csak 4,5 liter/ 100 km a fogyasztása. A friss RS a sport futóműnek köszönhetően 15 mm-es ültetést kapott, és a hátsó nyomtávja 30 mm-rel szélesebb lett. A felni választék maradt a 17"-19" méretek között. Az RS-ek dinamikus karakterét fokozták az elektronikus menetstabilizáló rendszerrel (ESC), amihez XDS+ elektronikus differenciálzár hatású funkció is jár, és még ezt lehet fokozni a vezetői profil választási funkcióval.  
 

 

A megújult Octavia RS modellek, amiken jól mutat a szélesebb megjelenés, és a nagyobb légnyílás rácsok az orrán, amit fekete festett peremmel is látszattban növeltek az ütközőn

 
  A teljesen új Octavia kínálat így már közelebb került a prémium márkák szintjéhez és még akár Amerikában is nagy siker arathat. A megújult Octavia generáció Magyarországi árairól még nincs információm, de Szlovákiában és Csehországban a kezdő ára a megújult modelleknek 14 990 € 1.2TSI 86 lóerős benzinmotorral és ACTIVE felszerelés szinttel 5-ajtós ferdehátú változatban. Csehországban viszont már az új 1.0 TSI 115 lóerős felöltős motor az alap, amit 407 900 Kč-ért kapunk meg. A legolcsóbb 4x4-es változat pedig a 2.0 TDI 150 lóerős dízelmotorral és kéziváltóval szerelt változat, ami AMBITION szinttől választható mindegyik 4x4-es változat, amit 24 300 €-ért kapunk meg Cseheknél 632 900 Kč.  
 

 

2017 Škoda Octavia RS utastér részletei

 
 

Az RS változat 26 980 €-tól (696 900 Kč) elvihető, de ezek már a frissítés előtt RS230 230 lóerős benzinmotorját használják, amik mellett elérhető 184 lóerős dízelmotorral és a 4x4 dízel változattal, az utóbbi a legdrágább 32 190 €-s (812 900 Kč) árával, ami kombi változatban 33 040 € (847 900 Kč). A kínálatban még megtalálható lesz frissítés után is a Laurin & Klement felszerelés szint azaz L&K, ami csak pár 1000 Kč-vel (Szlovákiában 300 €-val drágább az RS-nél) olcsóbb, de ezek a modellek a sportosság helyett a kényelemre lettek kihegyezve. Az említett modellek mellett már most megjelent a frissített Scout változat is, amivel teljes a kínálat és 29 130 €-tól (2.0 TDI 150k 4x4 6-fokozatú kézi váltóval – 759 900 Kč) már elvihető az alap változat.

- Kartos Patrik -

2017-01-28, 16:02:32

 
     

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

AmazingCounters.com
AmazingCounters.com