MENÜ
   
  2017 Toyota Yaris 1.5 vvt-ie Selection – teszt - 1.oldal  
     
 

Még fiatalosabb, még ütősebb

Toyota már 6 éve piacon tartja a jelenlegi 3. generációs Toyota Yaris-t, amit még mindig nem vált le. A korábbi kisebb frissítések és az X design megjelenés után, újabb modell frissítésen esett át a kis Yaris. A még mindig népszerű vidám japán, hozza a megszokott megbízhatóságot, most még fiatalosabb formában. A Toyota nem csak ismét frissítette a modellt, de még Yaris TS utódját is meghozta a frissítéssel, ami 210 lóerős motort kapott, amivel már igazi penge verda lesz az új sport változat, ami egyben egy ünnepi limitált széria a Rallyban szerzett sikereik után.

 
 

 

Reklám

 
 

Egyre szebb külső

Toyota most újabb modellfrissítéssel küldi tovább a Yaris modellcsaládját, ami egyre szebb megjelenést kap a tervezőitől, mire kifut a piacról és érkezik majd az új generáció. A külső megjelenéséből eltüntették az X-design megjelenést, ami sokat javít külső részletien. Az új finomított formavilággal már sokkal sportosabb a Japánok kisautója, amit még mindig Franciaországban szerelnek össze, de csak az Európai változatokat. Az új orr megjelenése kidomborodó méhsejt rácsot kapott, ami egészen az orr jelvényeken felfut, ami hozzájárul a sportosabb megjelenéséhez, ahogy a két oldal kopoltyúszerű kialakítása a ködfényszórókkal, amik sokkal szebb fiatalosabb megjelenést kölcsönöznek a kisautónak.

 
 

  

Még fiatalosabb külsőt kapott a népszerű Yaris (3. generáció)

 
  A teljesen új ütköző mellett a fényszórók is megújultak, amik már egy ág mintát formázó LED nappali világítást (alap modellnél opciós extra) adnak a kisautónak, amivel még Toyotán belül is egyedülálló megjelenést kap a sötét éjszakában, így már típust is könnyen felismerhetjük. A LED világítás egy krómcsíkkal fut tovább, mint egy kis bajusz a jelvény körül. Az orra mellett a motorháztető is kapott most kisebb törésvonalakat, amik összhangba hozzák az orra többi részével. A visszapillantókat azért meghagyták eredeti formájukban, ahogy a tesztautó fekete felnijei is elérhetőek voltak a most kifutó változathoz is, ami még RED&BLACK speciális változatban is választható volt. A megújult modell oldalnézetből nem is látatja, hogy ez már az új megújult változat a harmadik generációs Yaris-ból, amit a hazai piacon Vitz-nek neveznek. A hátsója viszont szintén megújult, ami sokkal feltűnőbb, mint az orrán, ami köszönhető a sokkal letisztultabb csomagtér ajtónak és az új kétrészes LED-es hátsó lámpáknak, amik fiatalosabb vonásokkal vannak kombinálva, és még mindig versenyképes a jelenlegi modellek között, amik folyamatosan meg is újulnak.  
 

   

A megújult Yaris külső részletei, az új LED-es hátsó lámpákkal

 
 

A tesztelt modell a megújult egyedülálló LED világítások mellett, még Bi-Tone fényezést is kapott, ami egyre népszerűbb a Toyota kínálatában a Yaris választók körében, amik nagyot dobnak az autó külső megjelenésén, a korábban tuningcégeknél divatos fényezés megoldással. A felfrissült design először a sport változaton mutatkozott be, ami 210 lóerős motort fog kapni, amivel gyors lesz a kis Yaris GRMN, de csak limitált szériában fogják forgalmazni, amihez így némelyik országban, azért nem lesz egyszerű hozzájutni.

 
 

 

Reklám

 
 

Friss külsőhöz, megújult belső is jár

A vagány külső mellett az utastere is megújult, ami már feltűnik a kormány mögött is, az áttervezett mérőórákkal, amik az új formában sokkal szebbek lettek, és ezt még finom króm kiegészítő csíkkal is feldobták. Az utastér megújulásával megkapta már alapfelszereléstől az eltérő végigfutó betétet, ami a tesztelt modell esetében piros bőrt kapott, így is színesebbé téve az utasteret, de ez a piros bőr betét még visszatér az ajtó borításokon, és a szövet ülések is kaptak azonos színű betét csíkot.

 
 

 

Toyota feldobta a műszerfalat is, egy kis piros színnel

 
  A mérő egységek számlapja is teljesen új design-t kapott, amiről sokkal könnyebben és pontosabban lehet leolvasni az értékeket, vezetés közben (de fedélzeti számítógép kijelzőjén akár digitálisan is nézhetjük a sebességünket), ami már analóg üzemanyagszint mérőt is kapott a sebességmérőbe építve. A mérő órák között viszont már az új TSS kijelzőt találtuk, ami opciós extra, de sokat tud segíteni vezetés közben, ami a Toyota Safety Sense rendszer rövidítése, és számos vezető támogató rendszert tartalmaz, de mellett a megszokott fedélzeti számítógép adatokat is meg jeleníti, amin a multi-funkciós kormányon keresztül állíthatunk mindent, vagy akár a rádiót szabályozhatjuk, még is egyszerűbb, mint a középkonzol érintőképernyős rádióján keresgélni mindent.  
 

  

2017 Toyota Yaris utastér - SELECTION felszerelésnél -

 
  A multi-funkciós kormányról be-ki kapcsolhatjuk akár a sávtartó rendszert, telefonunkat feltudjuk venni (amennyiben az autórendszerével össze van kapcsolva), és további vezető támogató rendszert tudjuk szabályozni vele, valamint a kis kijelző digitálisan is tudja mutatni a sebességünket, az átlagfogyasztást és átlagsebességet is, nagy számokkal, amiket könnyen leolvashatunk. A Yaris is megkapta a ráfutásos ütközés szabályozó gombot, amivel állíthatjuk, mikor figyelmeztessen a rendszer, milyen távolságból. A felfrissült belső a kormánykerék is kapott egy kis megújulást, ami a tesztelt modellnél bőr multi-funkciós sportkormánykerék volt, zongoralakk fekete betéttel. A tesztelt modellért már szép összeget kell fizetni ezért is ennyire jól felszerelt a tesztelt modell.  
 

   

2017 Toyota Yaris 1.5 vvt-ie Selection - utastér részletei -

 
 

 

Reklám

 
  Az utastérben még mindig találkozni kemény műanyag elemekkel, amik már nem azok a régi könnyen karcolódó elemek, de ezeket az utastér minőségével javították olyan részletekkel, mint a puha szövet, vagy bőr kárpittal az ajtókon, amihez gyakrabban hozzáérünk azokon a területeken, nem a kemény műanyagot fogjuk érinteni, de a műszerfal is puhább minőségi műanyagból készült. Az utastere igaz csak néhány helyen kapott piros betétet, de ez bőven elég arra, hogy színesebbé, vidámabbá tegyék az utasteret, ami nagyon is illik a kis városi Japán karakteréhez. A megújulással a kezelőszervek megmaradt a szokott helyükön, így a Toyota megszokott egyszerűségével kezelhetünk mindent még mindig. A tesztelt modell még a Dual automata kétzónás klímát is tartalmazta, ami már nagyautós kényelmet ad a hosszú utazások során, amihez már sokkal alkalmasabb az új 1.5 vvt-ie benzinmotorral és a hozzá kapcsolt váltóval a Yaris.  
 

   

A frissített Yaris még mindig hozza a megszokott tágas utasterét és csomagterét, a kategóriájában

 
 

A Toyota kezelőszervei a megszokott már természetes helyükön vannak, egy helyen a hűtés és fűtés kezelőszervei, felette a nagy érintő képernyős rendszer, amiről számos funkciót is választhatunk, de a nagy részét a kormány vezérlő gombjaival is kiválaszthatjuk. A Toyota gyári audio rendszerei is szépen szólnak, amit az érintőképernyőn keresztül szabályozhatunk, hogy a rendszer hol szóljon hangosabban, vagy akár a vezetőhöz is lehet igazítani a rendszert, basszus mekkora legyen rajta, és még további beállítási lehetőség is van. Akinek ez kevés lenne azok opciós listáról komolyabb rendszert is választhatnak. A tesztelt modell kisautó létére igazi prémium szintet tud nyújtani, ami mellett hozza a megszokott tágas utasteret, és a kategóriájához képest a méretes csomagterét alaphelyzetben, ami egy kisebb kiránduláshoz is megteszi. A tesztelt Yarisban a lehető legjobb beállításra is lehetőség van, ami már tartalmazta a magasságban és tengely irányban állítható kormányoszlopot, és a sportos javított oldaltartású üléseket, amik szintén állíthatóak voltak magasságban is. A Yaris karakteréhez viszont előnyös a javított oldaltartású sportosabb első ülések, főleg az 1.5 vvt-ie 111 lóerős motorral szerelt változatoknál, amik nagyon sportos menetteljesítményt tudnak nyújtani, amit már csak az új GRMN 210 lóerős változat tud űberelni, de a sport változat a GT86-tól kapja a sport üléseket, amik még ezt is túlszárnyalják.

következő oldal >>

 

 

AmazingCounters.com
AmazingCounters.com

 

 

Reklám

 

 

Reklám

Asztali nézet