MENÜ
   
 

HU  

 
  2017 VW Arteon TDI150 DSG teszt - 2. oldal  
  A tesztelt modell nyomógombos indítást is kapott, amit már a váltó mellett helyeztek el, mint az Audikban ezüst színben. A műszerfal még egy érdekes betét sávot is kapott, ami megegyezik a szellőző nyílások designjával, így nehezebben tűnik fel a szellőző nyílás és egyben stílusos design elem az utastérben, ami inkább egy elegáns autóba illik, az R-Line-ba már nem annyira. A kényelmi szint már a Phaetonét közelíti meg, csak sokkal fiatalosabb külsővel. A kényelmes első osztályú hely, a hátsó üléssorban is visszatér, ami meglepően tágas és méretes üveg felületekkel van ellátva, amit még nagyrészt javít, hogy az ablakkereteket elhagyták, így még több fény jut az utastérbe.  
 

 

Tágas, szellős utastér nagy üveg felületekkel

 
  A fényűző kényelem hátul is megvan, amire lehetne mondani három felnőtt is elfér, de a kardánalagút miatt inkább két felnőttnek ad csak kényelmes helyet. Az ülés fűtés elöl és hátul is sokat segít a téli hónapokban az utasoknak, ami nagyon előnyös a kényelmet nézve. Ha már a kényelem, a tesztelt modell a szabad kéz csomagtér nyitást is megkapta, ami szintén igazi kényelmet ad a tulajoknak, amikor koszos az autó, vagy amikor tele van a kezünk, de ezt még lehet fokozni.  
 

 

Praktikusabb csomagteret kapott az új Arteon, a VW CC-nél

 
  A csomagtér ajtónyitásának magasságát is állíthatjuk, hogy a garázsba nem verje plafonhoz az ajtót az új Arteon, valamint két módon csukhatjuk be, az egyik a hagyományos gombnyomás, ami után már be is csukja a csomagtér ajtót, a másik gombbal viszont az autó addig nem csukja le a csomagtér ajtót, amíg rakodunk benne, ha befejeztük és már nem matatunk a csomagtérben már le is csukja automatikusan. A csomagtér a kényelmi funkció mellett méretes 563 literes csomagtérrel rendelkezik, amit ha akarunk egészen 1 557 literig bővíthetünk, ami már egy kisebb kombihoz méltó méret.  
 

 

Reklám

 
 

Elég gyors, az utazáshoz

Az Arteont a leggyengébb motorral teszteltem, ami bőven elég a mindennapi használthoz a 150 lóerős teljesítményével és 340 Nm nyomatékával. A tesztelt változat 150 lóerős motorja, minden vezetési körülmény között szépen húzott, az automata váltó eltalálta a fokozatokat is, amikben egyszer sem erőlködött a motor, és a reakciója is elég gyors a mindennapi használathoz D-állásban. A NORMÁL és COMFORT módot mellett, még SPORT-ra is állíthatjuk, ami után sportosabb módra vált még a DSG váltó is, a gázreakció és a keményebb futómű mellett, ami Elegance felszereléshez képest is elég sportos vezetési élményt tud nyújtani.

 
 

  

Arteon is már TFT kijlezőt használ a hagyományos mérő órák helyett, ami egyedülálló animációt is kapott, szép kidolgozással

 
  A vezető a D-állás mellett még S-kézi módot is választhatja, amivel válthat váltókarral és a kormány mögött elhelyezett váltófülekkel, amik sportkocsihoz méltó váltási élményt adnak, de még mindig nem tudják azt a váltási érzetet visszaadni, mint a hagyományos kézi váltók. A városi közlekedésben bőven elég ennyi, az országúti 90-es és a 130-as tempónál is szépen csendesen jár a motor, de amikor pörgetjük akkor is csak szép finoman szűrődik be a motorzaj, ami még nem zavaró a fülnek. A váltó kigyorsításokra pillanatok alatt reagál még normál módban is, ami finoman vált, így az utasok kényelmét sem rontsa. A vezetőnek van lehetősége váltásra is, az S állásba áthúzva a váltót, ami után váltókarral és a kormányra szerelt váltófülekkel is válthatunk, ami sportkocsiknál megszokott váltási élményét adja át.  
 

 

A TFT kijelző minden fontos információt, vezető előtt jeleníti meg, valamint váltófüleket is adnak a DSG váltóhoz

 
  A vezetése igazán jó az Arteonnak, amit még így is lehet fokozni a vezetési módokkal. Az ECO, COMFORT és NORMAL módok kényelemsebbé teszik az utazást, a SPORT mód viszont sokkal jobb vezetési élményt ad a vezetőknek, a feszesebb futómű beállítással, a kanyarokat is sokkal jobban veszi a méretes kupé, és sokkal nagyobb élményt tud nyújtani a vezetőnek. A NORMAL, COMFORT és ECO módok normál beállításnál viszont csak a futómű beállításban változik, ami a COMFORT módban érezhetően finomabb beállítást kap még NORMAL módnál is. A méretéhez és súlyához képest elég könnyedén mozog, ami az 1800 kg-os saját súlyára értem, de ez már egy prémium luxus szintet közelít meg a CC után a VW kínálatában, mint az A8 mellett az A7 Sportback. Az Arteon a 150 lóerős erejével 9,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, de aki ezt a változatot választja az nem valószínű, hogy rendszeresen meghajtja a kocsit hébe-hóba, azok a tulajok inkább autópályán használják hosszú utazásokra, amire készült is ez a modern VW.  
 

 

Szép sportos far, a kacsafarok légterlő formával, és a LED hátsó lámpákkal

 
  A 150 lóerős változat csúcssebessége 220 km/óra, amivel bőven elég a mindennapi használtra és a hosszú üzleti utakhoz is. A súlyához és erejéhez a fogyasztása is alacsony, ami 4.5 l/100 km (gyári érték), amivel több, mint 1400 km-t lehet megtenni a 66 literes üzemanyagtartályának köszönhetően. Az autó méretével városban adódhatnak gondok, de ebben segítenek a parkoló szenzorok és tolatókamerák. Az autó vezető támogató rendszerei is a vezető kedvére tesznek, amibe beletartozik a tempomat rendszer is, a holttér figyelő és tovább támogató rendszerek.   
 

 

Reklám

 
  A tempomat rendszere a vezető kedvére tesz az Arteonban, ami lehetővé teszi, hogy a sebességkorlátokat a vezető felül írja, ami olyankor nagyon előnyös, amikor az útépítők kint felejtik hónapokra a táblákat, és lehetne megengedett sebességgel menni (amit a törvény előír), akkor beleszólhatunk a rendszer sebességkorlátjába (meg máskor is), és növelhetjük a tempomat sebességet, amit az autó utána be is tart. A méretes kupénak jó tapadás is kell, amiről a 245/40 R19-es Pirelli P Zero abroncsok gondoskodnak (amiket az opciós 8Jx19”-es Chennai felniken viselt a tesztautó), amik a jó tapadással javítja a fékutat is, ami sokat számít a már alapból sem pehelykönnyű modellnek, javítva a biztonságot a sportos vezetésnél is.  
 

 

VW Arteon & VW Arteon Elegance

 
  Az új Arteonnal a VW nagyot alkotott, ami stílusos külsővel és minőségi belsővel várja az új tulajokat, amik mellett új motor változatok is hamarosan érkeznek, amikkel igazán dinamikus az új modell. A jelenlegi kínálat még csak a 2.0 TDI 150 lóerős dízelmotort tartalmazza, ami a tesztel modellben is volt, de még választható a 240 lóerős változatban (2.0 BiTDI), valamint még a legerősebb benzinmotoros változatban 280 lóerővel (2.0 TSI 4MOTION). A kínálatba szeptemberben érkezik a 2.0 TSI 190 lóerős benzinmotor és a 2.0 TDI szintén 190 lóerővel. Az utolsó változat az 1.5 TSI motort használja, amik csak novemberben érkeznek meg a kínálatba, a tesztelt modell teljesítményével, 150 lóerővel. A VW Plug-In hybrid modell kínálata is folyamatosan bővül, így várhatóan a Passathoz hasonlóan az Arteonból is készül majd GTE változat, és később Arteon-e elektromos kivitel is, de ezt majd a VW eldönti még.  
 

 

VW Arteon R-Line

 
 

A tesztelt VW Arteon, Elegance felszerelés szintet kapott, ami mellet Szlovákiában választható az alapfelszereléssel, ami az Arteon nevet viseli, valamint az Elegance felett van még egy szint, ami az Arteon sportos oldalát hozza ki megjelenésben is, ami nem más, mint az Arteon R-Line.

<<előző oldal

 

- Kartos Patrik -

2017-11-21, 19:25:58 

Carsonroad.hu

 

 

AmazingCounters.com
AmazingCounters.com

 

 

Reklám

 

 

Reklám

Asztali nézet