MENÜ
   
 

HU  

 
  2017 VW Arteon TDI150 DSG teszt - 1. oldal  
   
 

Fantasztikus sportkupé a VW-től

VW korábban piacra dobta a CC-t, a Passat fiatalosabb sportosabb változataként, ami láthatóan nagy sikert aratott, és még széles motor választékkal is kínálták. A CC viszont még csak sedan karosszériával készült, ami nem a legpraktikusabb volt, de divatos és sportos, mint egy igazi kupé. Az új B8-as Passat generáció mellett viszont csak kisebb ráncfelvarrást kapott, és CC nevet viselte a Passat CC helyett. Az új Arteonnal viszont fantasztikusat alkotott a VW, ami sokkal modernebb már megjelenésében is, az új LED technológiás lámpákkal a Passat B8-nál.

 
 

 

Reklám

 
 

Agresszív orr, új VW design

Az új Arteon megjelenésében olyan, mint egy 5-ajtós sport Passat, csak még is jobb. Az új modell sokkal modernebb orr designt kapott, ami az elegáns krómozott hűtőráccsal egybe olvadt nappali menetfényeket is tartalmazza még egyedibbé téve megjelenését, amik elölnézetben még agresszívebben hatnak, ami még a VW kínálatában is egyedülálló megjelenést kölcsönöz az éjszakában.

 
 

Újabb elegáns nagy kupé a VW-től

 
  A hosszú orra elegáns megjelenést ad miközben a morcos összehúzott fényszórók agresszívebb sportos orr megjelenést adnak, aminek leggyengébb változatát teszteltem, a 150 lóerős TDI motorral. A szélesen elterülő orr vezetési élményben is sportosabb lesz, mintha rávetné magát az útra. Az orra számos divatos éles törésvonalat kapott a tervezőktől, amik folytatódnak az oldalán szélesítve a kerék járatokat, de még hátul is. A motorháztető teljes szélességű lett, ami ráhajlik még a kerék járatokra is, ami korábban főként sportkocsiknál volt jellemző, mint a BMW M Roadsternél is. A törésvonalak végigfutnak az oldalán, amik a hátsó kerékjáratoknál kiszélesednek, mint a nagy teljesítményű szupersportkocsiknál is, ami sokkal sportosabb külsőt kölcsönöz az Arteonnak. A VW még a sárvédőket ellátta króm betéttel, mint egy szellőző nyílást, de ez főként a felszerelés szintet tartalmazza, ami szép króm betétbe dombornyomott írással van elhelyezve, a tesztelt modell esetében az ELEGANCE luxus felszerelés szint megnevezést viselte, de rajta lehet az R-Line is, ami az új modellből is elérhető már.  
 

  

Új VW Arteon külső részletek, egyedülálló LED hátsó lámpával

 
  A számos króm betétet fekete krómra vagy matt krómra cseréltem volna, amik sportosabb megjelenést adnak a méretes 4-ajtós kupénak, de ez marad az R-Line változatoknak. A méretes kerékjáratokat 19”-es felnik töltik ki, amikre Pirelli P-Zero sport abroncsokat szereltek, amik kiváló tapadás biztosít a méretes Aertonnak. Az oldalnézete nagyon kupészerű, ami hasonlít a Chevrolet jelenlegi Malibu generációjára, ami szintén hasonló formát kapott, és méretben is az Arteon szintjén van, de így európai piacon szinte riválisa sincs. A sportos orr után a vezető mögött már kupésan ívelő tetőt kapott az új VW kupéja, amit szépen elnyújtottak, mint egy hatchback változatot, így a kupés tető ellenére is éppen, hogy csak súrolja hajam a tető, a 186 cm-es magasságom ellenére is.  
 

A sportos hátsó

 
  A négyajtós kupé karosszéria nagy üvegfelületeket kapott, ami világos belteret ad az Arteonnak, és az üveggel egybenyíló csomagtér ajtó, sokkal praktikusabb csomagtér kihasználást nyújt a tulajdonosoknak. Az orra mellett a hátsója is új LED lámpákat kapott, amik egybefolyó LED-eket kapnak, és már az aktív irányjelzőket is megkapja, mint az Audi (amik a letérés irányában futnak végig, így is sokkal szebb hátsót ad az új LED lámpákkal a hátsóján). Az Arteon fara még sportos kacsafarok-szerű beépített légterelő ajkat is kapott, ami nagyon illik a külső megjelenésébe, valamint az ütköző egy légnyílásszerű beütést kapott az ütköző alján, ami csak egy álca, de meg kell hagyni nagyon jól mutat így is.  
 

 

Reklám

 
 

Eszméletlen külső, prémium belső

Az Arteon nem csak kívül sikerült egyedülállóra és sportosan elegánsra, de az Elegance felszerelésű tesztautó belül is sportos. Az új modell árlistáján lehet nem kis összeg áll, de azért pénzért modern technológiát, és prémium kidolgozást kapunk az utastérben. A vezető ülésben már kényelemes helyet foglalhatunk, ami kiváló oldaltarással tart a helyünkön, de még a mellettünk utazó is ezt a kényelmet kapja meg. A vezető viszont a memória funkciós ülésbe még masszázs funkciót is kapott a tesztelt modellben, ami hosszú fárasztó utazások alatt sokat segít a vezetőnek. Az új bőr ülés design sokkal szebb lett, mint a korábbi modellekben.

 
 

  

Az új Arteon is már TFT display-t használ, a kormány mögött, szép kidolgozással

 
  A kényelmes elhelyezkedés után jönnek a modern technológiai megoldások, amik tartalmazzák a kormány mögött elhelyezett TFT kijelzős műszeregységet, ami modern designnal mutatja a sebességet, szép grafikai megoldásokkal és egyedülálló grafikái megoldással mutatja, hogy melyik ajtó van nyitva, valamint a nagyobb betűkkel írja ki a beállítási funkciókat és adatokat, valamint még méretes digitális számokon is nézhetjük a sebességünket. A mérőórák tempomattal is egybe vannak kötve, ami táblák előtt még piros vagy zöld színnel is mutatja a kijelzőn, hogy gyorsítani lehet vagy lassítani, valamint tábla felismerő rendszert is kapott, ami a tesztelt autóban még navigációval is összevolt kapcsolva, így akár egy útvonal során az adaptív tempomatnak köszönhetően akár, szinte pedálok és kormány hozzá érése nélkül hazatud vinni bennünket az autó, GPS beállítás alapján.  
 

 

A érintőképernyőről könnyedén kezelhető a vezetési mód is

 
  Aki használja, az viszont számítson rá, hogy ez csak támogató rendszer, így nem minden esetben tud önállóan dönteni megfelelően, pl. szemafornál az előttünk levő sávot vált az autó elkezd gyorsítani, így a vezetőnek bele kell szólnia (mivel hirtelen megváltozik előtte közlekedési körülmény, amire először nem tud számítani az autó rendszere), hogy álljon meg. A támogató rendszerek mellett igazi minőségi tapintású anyagokkal találkozunk az utastérbe, amiben még a műanyagok kellemes tapintásúak a bőr és szövet elemek mellett, amikkel eléri azt a szintet, amennyit kérnek érte. A megjelenését még fokozták a keretnélküli ablakokkal az ajtókban, amit korábban a Subaru Impreza generációk használtak, de még minidig jól mutat a verdákon. Az utastérbe még a biztonsági öv is tud újat mutatni, amin már nem műanyag patent tartja az övcsatot, nehogy lecsússzon, hanem öv anyagából varrtak rá egy fület, ami helyén tartja, amit ajtó odacsukással sem fog eltörni senki, de az övcsatot is egyszerűbb megfogni.  
 

 

Reklám

 
  Az autó multimédiás rendszere is kapott újítást, ami az érintőképernyős Glass design kijelző kidolgozását illeti, aminek kijelző érintő gombjai már, akkor előugranak, ha csak elé rakjuk a kezünket, kb. 1 cm-re. A rendszer szép kidolgozást kapott, még vezetési mód választásnál is, ami egyszerű háttérszín helyett a módhoz illő háttérképet jeleníti meg, így is jelentősen segítve a vezetőt vezetés közben. A tesztelt modell öt választható vezetési módot tartalmazott, amik között megtalálható az Eco, a Comfort, a Normal, a Sport és az Individual mód. Az Eco móddal tudunk a legtakarékosabban menni, így a plusz fogyasztókat is korlátozottan engedi használni, mint pl. a klímát.  
 

  

Az utastér részletei

 
 

A Comfort mód igazi rossz minőségű utakra is kiemelkedő kényelmet tud nyújtani, és a kisebb kátyúkat úthibákat szinte észre sem vesszük ebben a módba, a NORMAL mód valamivel keményebb, ami egy hagyományos futómű keménységet nyújt. A SPORT módban viszont már érezhetően felkeményedik a futómű, ami mellett a gázreakció és a motor kipörgetési határa is megváltozik a DSG váltó korlátaival. Az Individual beállítás pedig az egyéni beállítás, amiben összeválogathatjuk, hogy a gázreakció milyen legyen, a futómű beállítás, amik között a sport és a kényelmi beállításokat is kombinálni tudjuk. A multimédiás rendszer alatt viszont már a megszokott fűtés, szellőzés, és klíma kezelőszerveit találjuk a megszokott elrendezésben.

következő oldal >>

 
      

AmazingCounters.com
AmazingCounters.com

 

Reklám

 

 

Reklám

Asztali nézet