MENÜ
   
 

 

HU / EN  

 
  2017 Skoda Octavia Combi STYLE G-TEC – 1.4 TSI CNG – teszt  
   
 

Cseh nagyhal, még jobb formában

A legismertebb Cseh autógyártó a Škoda nagyot alkotott legújabb modelljeivel, aminek minősége már a prémium márkák szintjét éri el. A minőségi formavilág is mutatja mennyire sikeres design nyelve lett a Škoda-nak, ami után Jozef Kabaňt, Škoda tervezőjét megszerezte magának a BMW, aki a kristály designt is meghozta a Škoda kínálatába, és az utolsó alkotása a hamarosan érkező KORAQ. Az új modellek mellett a népszerű Octavia is megújult, a kínálatba illő frissítéssel, ami mellett az új technológiái kiegészítőket is megkapja, mint az opciósan elérhető vezeték nélküli indukciós mobil töltőt, ami az erre alkalmas mobiloknál alkalmazható.

 
 

 

A megújult Octavia egyedülálló orr megjelenést kapott, ami szélesebb megjelenést kölcsönöz

 
 

Szélesebb hatás, sportosabb külsővel

Škoda látványosan felfrissítette a jelenlegi Octavia generációt, aminek legfeltűnőbb részlete az osztott fényszóró, ami nagyon hasonlít a Mercedes-Benz E-osztálynál (W212) használt fényszórókra, de a Škodának stílusosabbra sikerült tervezni és egyben egyedülálló LED nappali menetfényt is adva a népszerű Octavia-nak. A hűtőráccsal egybe olvasztott belső lámpák szélesebb hatást keltenek a megújult Octavia megjelenésében, amikkel a sötétebb fényszórók, sportosabb megjelenést is adnak. A sportos külsőhöz még jön az áttervezett első ütköző, aminek törésvonalai és a betét rácsa is megváltozott, ahogy a ködfényszórók is keskenyebbek lettek. A korábbi nagy ködfényszórók helyett és a rács közepén végigfutó kiugrórésze, már az ütköző sarkáig végig fut, amik a tesztelt modell esetében még egy fényes króm díszcsíkot is kapott, amikkel még agresszívebb és még fiatalosabb külső megjelenést adnak a jól is ismert. A világszerte népszerű Octavia-nak, még mindig megtartotta az első ütköző légterelőszerű ajkát, mint a tuning sportkocsik, csak visszafogottan beépítve. A frissítés előtti változat után a megújulással az alap fekete műanyag rács helyett fényes feketére festett rácsot kapott a tesztelt modell, ami már a középen teljesen zárt, így nem kizárt, hogy az érzékelőit itt találjuk meg, az adaptív tempomathoz is. Az orrától tovább haladva viszont a megszokott Octavia Combi formával találkozunk, ami változatlan maradt, és ha nagyon megnézik, akkor veszik észre, hogy egy megújult modell ez.

 
 

  

Octavia új külső részletei, az új LED világítással elöl és hátul, és az új felni dizájn

 
  A hátsójához érve viszont itt is találkozunk pár megújulással, ami főként az újra tervezett hátsó lámpákat jelenti, amik már egyedülálló LED változatban is elérhetőek, és már folyamatos LED csíkban világítanak, valamint nem látni a LED égőket benne, ami mellett sokkal kerekebb LED C-formát kapott a világítás, amiket körülvesz a féklámpa hagyományosabb LED világítása. Az új hátsó lámpák nem csak szebb és egyedibb világítást nyújtanak az éjszakában, de még láthatóbbak leszünk az utakon. A hátsó részén a feltűnő új lámpák mellett még az ütköző vonalvezetése is megújult, amik nem feltűnőek, de a megszokott sportos és egyben elegáns megjelenést kölcsönöz még kombi változatban is, ami inkább a családos ügyfelek választása. A frissítés előtti változatban még a csomagtér ajtó is jelentősen könnyebb volt a kombin, mint a ferdehátú változaton, ami a hölgyek kedvére tesz, akik szintén egy könnyed mozdulattal betudják csukni erőlködés nélkül, de mivel még a megújult ferdehátú változattal nem találkoztam, így nem tudom, hogy maradt-e a csomagtér ajtó súlya vagy könnyebb lett-e a frissítéssel.  
 

 

Reklám

 
 

Magasabb minőség, óriási térben

Škoda nem csak kívül frissítette a 3. generációs Octavia-t, de az utasterében is látványos a minőségi javulás, ami már megkapja a KODIAQ-ban megjelent üveglapos multimédiás rendszereket, az érintő gombokkal. Már amikor beülünk a megújult Octavia-ba, akkor észrevesszük a finomabb anyag használatot, a modern technológiákat, mint az új érintőgombos multimédiás rendszert, ami számos fontos információt tud a vezetőnek nyújtani, a nagy ikonokkal pedig az érintőképernyőn könnyedén kiválaszthatjuk a menüket, amik között a tesztelt modellnél a GPS is megtalálható volt, de a rádió és autó információk mellett további fontos infót is megtud jeleníteni.

 
 

A külső mellett, kis mértékben az utastere is megújult

 
  A vezető a megújulással új mérőórákat kapott, amik korábban az RS és Laurin & Klement modellekben jelent csak meg, de már a fehérskálás mérőórák is elérhetőek az alap Octavia változatokhoz is, amik sokkal jobb összhangot adnak a megjelenésben. A tesztelt modell már a bőr multi-funkciós kormányt kapta meg, ami a tesztelt modellben az egyenes fenekű változatban volt, ami korábban csak a sportkocsikban volt jellemző, és az RS változatoknál, aminek előnye, hogy könnyebb beszállást nyújt, és a Maxi DOT kijelzőn megkönnyíti az információk váltását, amin szintén meg tudja jeleníteni a multimédiás érintőképernyő információinak nagy részét, és a vezető támogató rendszereket is ezen keresztül tudjuk ki- vagy bekapcsolni vezetés közben.  
 

  

A tesztelt modell sport bőrkormányt kapott, és már a Laurin&Klement modelleknél megszokott mérőóra dizájnt használja

 
  A műszerfal a megszokott formát adja, de a felső része puha anyagból készül, ami javítja a minőség érzetet, és alatt a középkonzolon megkapta az új érintőképernyőt, ami ennél a változatnál már érintős gombokat használ a teljesen üveglap felületnek köszönhetően, és alatta megszokott helyen a fűtés és hűtés kezelőszervei, ami a tesztelt modell esetében egy kétzónás klímát takart, plusz az ülés fűtés is benne volt már a tesztelt modellben. Az előbb említettek kiváló kényelmet biztosítanak a téli és nyári napokon az utasoknak, akik kényelmes ülésekben foglalhatnak helyet, amikhez óriási tér is jár, amiben még hátul is kényelmes az utazás, és még 3 felnőtt sem szoronkodik egymás mellett. Az utasok kedvére tettek a hűthető kesztyűtartóval, amiben még az üdítő is hűvösen tartható.  
 

  

Az utastere hozza a megszokott tágasságot, és praktikusságot

 
 

Az első ülések javított oldaltartású szövet ülések, amiket kézi állítással láttak el, de még dinamikus vezetésnél is helyén tartják a vezetőt és utasát. A hátsó üléssor megtartotta a nagy tágas kényelmes helyet az utasoknak, akik kényelmesen elférnek egymás mellett most is. A felfrissült belső részletek mellett továbbra is tartalmazzák az extra szellőző nyílásokat és a kis tároló rekeszt a szellőzőnyílások alatt, amik szintén gumírozott, ahogy a középkonzol tároló rekeszei és a pohártartók is, mint számos prémium autóban.

következő oldal>>

 
     

 

AmazingCounters.com
AmazingCounters.com

 

Reklám

 

 

Reklám

Asztali nézet